AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Vet det er helt teit å irritere seg over det, og det er jo ikke min business. Jeg er overhode ikke sjalu på henne, da jeg har alt jeg ønsker meg i livet. Hun oppfører seg som el influenser på sosiale medier, og alt er perfekt dandert. Både eksotisk mat, barna og alt er perfekt. Overdriver ikke om det er vin glass 4 dager i uka. Alt er kos, vin kos med venninne gjengen, fargefest (når hun har på seg ei rosa bukse) alt er en fest og alt er fantastisk og perfekt. dag etter dag, år etter år. Yoga, trening og fjelltopper, eksotiske reiser til verdens hjørner 3-4 ganger i året, alle barna med dyre merkeklær, og hun selv- ikke en dag med samme klær. Dyre vesker til 30.000, nye biler og veldig opptatt av å vise at de har penger. Så er det spa. Minst en gang i uka på spa. Rekekvelder med vin i strandkanten med venninner, og ja.. alt er slik dag etter dag. Jeg kjenner mest på at det er flaut. Det er hvertfall 7-8 slike skryte bilder pr dag. Jeg liker å se folk deler, men dette er ekstremt, og det er bare skryt av øverste klasse. vi er i 40 åra, og de fleste på vår alder deler et øyeblikk i ny og ned. Og positive opplevelser. Men ingen filmer den perfekte leggerutinen med barnet sitt det en synger og leser bok mens stjernene blinker i taket som på film.. det blir så desperat. Jeg legger også mine barn hver kveld, men det er en privat atmosfære de skal få slippe ligger på nettet. Enkelte får et så stort drag mot å vise seg frem og bygge fasade at det er helt sjokkerende. Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Det ser jo ut som om hvercdag er en fest der da 🙃 med vin, eksotisk mat osv osv. Hun og du er nok bare veldig forskjellige. Hvis dere er venninner så bør dere tolerere det uten å bli irriterte over ting. Det er jo en grunn til at dere er venninner? Har også en god venninne som lever et helt annerledes liv enn meg. Men vi er jo gode venner på grunn av hisrorie og viktige ting felles. Vi har jo ikke irritert oss over måten vi lever våre ulike liv på, og hun er også med folk som gjør at hun ofte figurerer både på some og andre steder. Det er jo greit. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 (endret) Dette høres jo mye ut. Likevel, livet blir enklere hvis en slutter å irritere seg så mye over andre. Jeg har forskjellige typer venner på facebook jeg også. På facebook finner man jo fort ut hva andre er opptatt av og det er fint. Jeg synes det er dørgende kjedelig med nye kattebilder og hundebilder hver eneste dag, men jeg irriterer meg ikke. Jeg slenger på en likes hvis jeg husker det. Vin, mat og ølbilder er også kjedelig sånn egentlig, men man blir jo mer " kjent" på en måte. En kollega pleier f.eks å legge ut bilder av ølboksen sin når han ankommer campingvogna si. Bilde av en ølboks med campingvogner som står tett i tett i bakrunnen. Vakkert ? Nei, men han koser seg og da ser jeg jo hva som er lykken i livet for han og jeg kan undre meg litt over hvor forskjellige vi mennesker er 😃. Det er jo fint det også. Jeg har mine greier jeg også. Mye fjell og naturbilder. Helt uinteressant for mange, men noen er nok som meg og liker slike bilder. Jeg selv følger flere fjellsider nettopp for å se andres turbilder og synes det er morsomt. Kan vi ikke bare slutte å irritere oss så mye over andre ? Det er jo bare å bla forbi. Endret 9. august 2023 av Nicklusheletida 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Tenker litt som Nicklus, at vi er jo forskjellige, og du kan scrolle videre. Forstår at du irriterer deg, men det går jo bare utover deg selv.... 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg tror ikke de som legger ut slike ting mener å skryte. Jeg kan også irritere meg over innlegg på sosiale medier, men da handler det som regel om at mange framstår som en glansbildevariant av seg selv. Dvs. de er så rause og tolerante og støttende og "heier" på alle andre. På faceboook, men ikke i virkeligheten. Men som andre sier: Det er vårt eget valg om vi lar oss irritere. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 Del Skrevet 9. august 2023 Babette skrev (48 minutter siden): Jeg tror ikke de som legger ut slike ting mener å skryte. Jeg kan også irritere meg over innlegg på sosiale medier, men da handler det som regel om at mange framstår som en glansbildevariant av seg selv. Dvs. de er så rause og tolerante og støttende og "heier" på alle andre. På faceboook, men ikke i virkeligheten. Men som andre sier: Det er vårt eget valg om vi lar oss irritere. Det er nettopp det. Heier på andre på Facebook for å framstå som et godt medmenneske, men som ikke støtter i virkeligheten. Det blir jo falskt. hun jeg kjenner er ei gammel barndomsvenninne, som jeg ikke har så mye kontakt med. Kun på snap osv. Blir egentlig litt nyskjerrig på hva som motiverer henne til å overgå seg selv i den grad. Hva hun vil bevise.. jeg har mange på vennelista som deler glansbilder i ny og ned, men det er normalt. Hun er er ekstrem, og overgår alt. Hun shopper og opplever mer på en mnd enn folk gjør på 1 år. Hun er høyt utdannet, gift med en rik mann og har splitter nytt funkis hus, ny hytte, stort nytt naust med ny båt, og ny sommerhytte. En hytte på fjellet og en ved vannet. Alt nytt. Og kjøper dyre merkeklær til seg og barna, dyrt design interiør, dyre eksotiske reiser, nye biler, spa og middag ute flere ganger i uken og dyre viner. Det er jo ekstremt i forhold til mitt liv. Jeg har også grei utdannelse, vanlig hus osv. men har jo ikke råd til 001% av hennes livsstil selv om vi begge tjener greit. Å kjøpe RayBan solbriller til 3 åringen, IPhone og merkeklær er jo helt vanvittig Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Min første tanke var at mulig at det ytre intense glansbildet hun maler av seg og famiilien, ikke er så ripefritt IRL? Men, om det hadde plaget meg så mye, hadde jeg latt være å følge henne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Eva Sofie skrev (1 time siden): Min første tanke var at mulig at det ytre intense glansbildet hun maler av seg og famiilien, ikke er så ripefritt IRL? Men, om det hadde plaget meg så mye, hadde jeg latt være å følge henne... Det er det jeg tenker også. Som 3 barns mor i 100% jobb, så er man ikke på topp hele tiden og skinner om kapp med sola og sprekker av lykke. Hver dag Det plager meg ikke i den forstand, jeg skjønner jo at det er fasade.. men å klare å holde en slik fasade i årevis daglig må jo bli slitsomt. Er mer at jeg er nyskjerrig på hva som driver folk og hva som ligger bak.. uavhengig om det er henne eller andre. Jeg har ikke dette behovet selv, og kjenner ingen andre som har det.. derfor jeg oppriktig lurer på hva som ligger bak. Kollegaen min la ut en status for litt siden om datteren som baker boller og alt var så koselig. Så sitter hun på jobb og klager på datteren som har bombet hele kjøkkenet og krangling.. da var det en kollega som sa: det såg ikke slik ut på Facebook.. hun ble helt rød. Det er jo mye sånt og det er jo egentlig litt trist. En lurer seg selv mest ved å framstå som noe man ikke er. Jeg hadde aldri klart å legge ut en rosenrød status på en skikkelig dårlig dag, og sitte å sanke kommentarer som er helt motstridene til hva jeg føler meg. Men vi er jo så ulike Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kollegaen min la ut en status for litt siden om datteren som baker boller og alt var så koselig. Så sitter hun på jobb og klager på datteren som har bombet hele kjøkkenet og krangling.. da var det en kollega som sa: det såg ikke slik ut på Facebook.. hun ble helt rød. Jeg synes det var godt sagt av din kollega, og illustrerer veldig godt den dissonansen/forskjellen som er mellom Facebook/Instagram og det som skjer bak kameraet og utenfor sosiale medier. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo mye sånt og det er jo egentlig litt trist. En lurer seg selv mest ved å framstå som noe man ikke er. Anonymkode: 265af...18e Det jeg også tenker, er at særlig ungdom som famler etter egen identitet, kan bli forvirret og sårbar i en slik digital verden, hvor mye er perfekt digitalt, og det motsatte i virkeligheten. Ikke rart at en kan få et dårlig selvbilde av å følge personer som bruker mye tid på å fremstå fra sin beste side hele tiden. Det reflekterer ikke virkeligheten. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet det er helt teit å irritere seg over det, og det er jo ikke min business. Jeg er overhode ikke sjalu på henne, da jeg har alt jeg ønsker meg i livet. Hun oppfører seg som el influenser på sosiale medier, og alt er perfekt dandert. Både eksotisk mat, barna og alt er perfekt. Overdriver ikke om det er vin glass 4 dager i uka. Alt er kos, vin kos med venninne gjengen, fargefest (når hun har på seg ei rosa bukse) alt er en fest og alt er fantastisk og perfekt. dag etter dag, år etter år. Yoga, trening og fjelltopper, eksotiske reiser til verdens hjørner 3-4 ganger i året, alle barna med dyre merkeklær, og hun selv- ikke en dag med samme klær. Dyre vesker til 30.000, nye biler og veldig opptatt av å vise at de har penger. Så er det spa. Minst en gang i uka på spa. Rekekvelder med vin i strandkanten med venninner, og ja.. alt er slik dag etter dag. Jeg kjenner mest på at det er flaut. Det er hvertfall 7-8 slike skryte bilder pr dag. Jeg liker å se folk deler, men dette er ekstremt, og det er bare skryt av øverste klasse. vi er i 40 åra, og de fleste på vår alder deler et øyeblikk i ny og ned. Og positive opplevelser. Men ingen filmer den perfekte leggerutinen med barnet sitt det en synger og leser bok mens stjernene blinker i taket som på film.. det blir så desperat. Jeg legger også mine barn hver kveld, men det er en privat atmosfære de skal få slippe ligger på nettet. Enkelte får et så stort drag mot å vise seg frem og bygge fasade at det er helt sjokkerende. Anonymkode: 265af...18e Hvorfor bryr deg om din venninnes liv på en sånn negativ måte? Kan du ikke bare tenke at dere er forskjellig og godta henne som hun er? Hvis dere er venner så unner du henne det hun synes er bra. Venner ønsker hverandre det beste om det er utdanning eller andre ting. Det er hva venner er. Anonymkode: ad94e...d1d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Vær gled for at du ikke er som henne, og ha medfølelse med mannen hennes. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4193956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 kupton skrev (4 timer siden): Vær gled for at du ikke er som henne, og ha medfølelse med mannen hennes. Mannen har blitt det samme som henne med årene, det smitter jo over. Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor bryr deg om din venninnes liv på en sånn negativ måte? Kan du ikke bare tenke at dere er forskjellig og godta henne som hun er? Hvis dere er venner så unner du henne det hun synes er bra. Venner ønsker hverandre det beste om det er utdanning eller andre ting. Det er hva venner er. Anonymkode: ad94e...d1d Jeg unner henne å ha det 100% bra, og det handler ikke om det. Men jeg tenker mer at hun kanskje ikke har det så bra, da jeg har mange venner som har det bra men som ikke må dele på en ekstrem måte for å overbevise alle om hvor flott de har det. Dette er ekstremvariant. Når jeg vokner om morgenen er jeg som oftes ganske trøtt mens jeg rusler inn på badet og ordner meg og drar på jobb. Jeg har ikke full hotellfrokost med barna med egg og bacon, varm drikke og rundstykker. Jeg kjenner ingen som har det i hverdagen. Hun legger jo ut slike bilder for å framstå som supermenneske. Og det er der jeg stusser over hva intensjonen er. De aller fleste spiser ikke frokost sammen på morgenen da alle begynner på jobb, skole i ulike tider. Tenker bare: hadde folk levd som henne hadde de jo møtt veggen før eller senere. på en og samme dag kan hun legge ut en slik frokost, etterfulgt av badstue og isbading etter jobb, perfekt dandert middag, bli med barna på trening, løpe ei mil på mølla og avslutter kvelden med topptur på ski, med vin og mat på restaurant etter det. Mulig hun ikke er på jobb for tiden for å rekke alt dette, men hun sier hun jobber fullt Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg unner henne å ha det 100% bra, og det handler ikke om det. Men jeg tenker mer at hun kanskje ikke har det så bra, da jeg har mange venner som har det bra men som ikke må dele på en ekstrem måte for å overbevise alle om hvor flott de har det. Dette er ekstremvariant. Når jeg vokner om morgenen er jeg som oftes ganske trøtt mens jeg rusler inn på badet og ordner meg og drar på jobb. Jeg har ikke full hotellfrokost med barna med egg og bacon, varm drikke og rundstykker. Jeg kjenner ingen som har det i hverdagen. Hun legger jo ut slike bilder for å framstå som supermenneske. Og det er der jeg stusser over hva intensjonen er. De aller fleste spiser ikke frokost sammen på morgenen da alle begynner på jobb, skole i ulike tider. Tenker bare: hadde folk levd som henne hadde de jo møtt veggen før eller senere. på en og samme dag kan hun legge ut en slik frokost, etterfulgt av badstue og isbading etter jobb, perfekt dandert middag, bli med barna på trening, løpe ei mil på mølla og avslutter kvelden med topptur på ski, med vin og mat på restaurant etter det. Mulig hun ikke er på jobb for tiden for å rekke alt dette, men hun sier hun jobber fullt Anonymkode: 265af...18e Jeg skjønner hva du mener og jeg tror alle har et sånt eksemplar i livet sitt for det du skriver er gjenkjen bart til mitt liv om ikke annet. Det kan være du har rett at hun ikke har det bra men hun viser den positive siden av livet sitt så hvis hun hadde hatt behov for å snakke eller fortelle deg hva hun hadde å slite med så hadde hun sikkert betrodd seg til deg om det. Er dere nære venner eller er du en fjern venn? Det er ikke alt venner trenger ig forstå selv om for deg føles det rart kanskje noe provoserende og?! Du kan bare un tagge henne eller ikke følge hun der du får opp livet så perfekt som det fremstilles. Hva tenker du om det? Anonymkode: ad94e...d1d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg unner henne å ha det 100% bra, og det handler ikke om det. Men jeg tenker mer at hun kanskje ikke har det så bra, da jeg har mange venner som har det bra men som ikke må dele på en ekstrem måte for å overbevise alle om hvor flott de har det. Dette er ekstremvariant. Når jeg vokner om morgenen er jeg som oftes ganske trøtt mens jeg rusler inn på badet og ordner meg og drar på jobb. Jeg har ikke full hotellfrokost med barna med egg og bacon, varm drikke og rundstykker. Jeg kjenner ingen som har det i hverdagen. Hun legger jo ut slike bilder for å framstå som supermenneske. Og det er der jeg stusser over hva intensjonen er. De aller fleste spiser ikke frokost sammen på morgenen da alle begynner på jobb, skole i ulike tider. Tenker bare: hadde folk levd som henne hadde de jo møtt veggen før eller senere. på en og samme dag kan hun legge ut en slik frokost, etterfulgt av badstue og isbading etter jobb, perfekt dandert middag, bli med barna på trening, løpe ei mil på mølla og avslutter kvelden med topptur på ski, med vin og mat på restaurant etter det. Mulig hun ikke er på jobb for tiden for å rekke alt dette, men hun sier hun jobber fullt Anonymkode: 265af...18e Problemet hennes er jo ikke alt hun orker. Tydeligvis ei dame med mye energi og det er jo flott. Det bør ikke kritisereres. Verre er det at hun legger ut alt sammen. Sikkert kjempeflaut for ungene hennes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg unner henne å ha det 100% bra, og det handler ikke om det. Men jeg tenker mer at hun kanskje ikke har det så bra, da jeg har mange venner som har det bra men som ikke må dele på en ekstrem måte for å overbevise alle om hvor flott de har det. Dette er ekstremvariant. Når jeg vokner om morgenen er jeg som oftes ganske trøtt mens jeg rusler inn på badet og ordner meg og drar på jobb. Jeg har ikke full hotellfrokost med barna med egg og bacon, varm drikke og rundstykker. Jeg kjenner ingen som har det i hverdagen. Hun legger jo ut slike bilder for å framstå som supermenneske. Og det er der jeg stusser over hva intensjonen er. De aller fleste spiser ikke frokost sammen på morgenen da alle begynner på jobb, skole i ulike tider. Tenker bare: hadde folk levd som henne hadde de jo møtt veggen før eller senere. på en og samme dag kan hun legge ut en slik frokost, etterfulgt av badstue og isbading etter jobb, perfekt dandert middag, bli med barna på trening, løpe ei mil på mølla og avslutter kvelden med topptur på ski, med vin og mat på restaurant etter det. Mulig hun ikke er på jobb for tiden for å rekke alt dette, men hun sier hun jobber fullt Anonymkode: 265af...18e Man møter ikke veggen av å gjøre lystbetonte ting! De får man faktisk mer energi av. Det ser jo ut til at det hun gjør er ting hun har lyst til å gjøre, og ikke ting hun MÅ. Det er verdens største forskjell. ( ang frokost. Det er dagens viktigste og beste måltid for noen av oss 🙂 ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): på en og samme dag kan hun legge ut en slik frokost, etterfulgt av badstue og isbading etter jobb, perfekt dandert middag, bli med barna på trening, løpe ei mil på mølla og avslutter kvelden med topptur på ski, med vin og mat på restaurant etter det. Hvorfor spise på en restaurant hvis man har hatt en perfekt dandert middag etter badstue og isbading? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Savannah skrev (15 minutter siden): Hvorfor spise på en restaurant hvis man har hatt en perfekt dandert middag etter badstue og isbading? Det kan du si. Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Kashmir skrev (2 timer siden): Man møter ikke veggen av å gjøre lystbetonte ting! De får man faktisk mer energi av. Det ser jo ut til at det hun gjør er ting hun har lyst til å gjøre, og ikke ting hun MÅ. Det er verdens største forskjell. ( ang frokost. Det er dagens viktigste og beste måltid for noen av oss 🙂 ) Hadde det ikke vært for muligheten til å legge ut bilder hadde hun ikke gått på topptur. Bildene og sosiale medier driver henne. Hun kan fint gjøre ting for å få et perfekt bilde for å legge ut. Jeg har kjent henne i mange år tidligere, og hun har alltid vært slik. Hun kunne legge ut bilde av oss i parken og skrive pølsefest i sola.. vi satt der med pølse og brød. Alt er liksom en fest og solskinn. Det høres vanvittig slitsomt ut, og jeg for min del hadde ikke orket. Hun må bruke enormt med tid på bilder, redigering og legge ut.. svare i kommentarfeltet osv. Anonymkode: 265af...18e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 10. august 2023 Del Skrevet 10. august 2023 Det gjør meg noen ganger betenkt at mange legger ut bilder av seg selv med ølboks eller vinglas i hånda. Alle har noe sett tåselfier tatt på en strand med sjøen foran og glitrende solstråler. Da er alkohol (muligens en bok) som oftest med i bildet. Det gir et bilde av at for å få det gode liv må vi ha alkohol. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474449-irriterer-meg-over-venninne-bekjent/#findComment-4194123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.