Gå til innhold

Youghurt med klumper i eller brød med korn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke spise cottage cheese for di det er enda verre enn youhurt og jeg liker ikke smaken eller utseende på maten. Det er klumpete . 

Anonymkode: 8bbbe...e3f

Så dropper du det og heller ser på tips du har fått med at yoghurt naturell går godt med granola. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja da vet jeg til dt til neste gang. Hva smaker eksakt naturell youhurt da? Ingenting? Det er bare Mettende? 

Det er syrlig, men adskillig mer tyntflytende enn rømme. Jeg må smaksette den med noe, men bruker bare naturell yoghurt, har gjerne i eplemos og granola (frø).

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke spise cottage cheese for di det er enda verre enn youhurt og jeg liker ikke smaken eller utseende på maten. Det er klumpete . 

Der er jeg enig med deg. Cottage cheese er for svært spesielt interesserte. Det er en av noen få ting i matveien jeg ikke kommer noen vei med. Skal jeg bruke det i bakverk så kjører jeg det i blender først så det blir helt glatt.

Endret av Lillemus
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det er syrlig, men adskillig mer tyntflytende enn rømme. Jeg må smaksette den med noe, men bruker bare naturell yoghurt, har gjerne i eplemos og granola (frø).

Der er jeg enig med deg. Cottage cheese er for svært spesielt interesserte. Det er en av noen få ting i matveien jeg ikke kommer noen vei med. Skal jeg bruke det i bakverk så kjører jeg det i blender først så det blir helt glatt, men de klumpene er bare ekle synes jeg.

Tenk at vi kan være enig om noe. Det løftet meg litt opp fra dalen jeg er i nå. Cottage cheese skjønner jeg heller ikke hvorfor er laget. Det smaker som grøt uten sukker og ost uten salt. Det er bare rart. Eller som utgått melk. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du ingen oppskrift uten nøtter? Så brød laging tar nesten 2 timer? Det må finnes noe lettere og noe som tar kortere tid. Havre mel? Går ikke det? 

Det tar mer enn to timer. Det er 1000 oppskrifter om du googler. 

Vhanja skrev (1 time siden):

Krydret kyllingskinn er digg, men ikke den delen som har fett på seg. Det er grusomt.

Ja, jeg er som sagt skeptisk til begrepet "høysensitiv" siden det ikke er konsensus i psykiatermiljeøt om det faktisk er et begrep. Men det er likevel ingen tvil om at jeg innehar en del av karakteristikkene for å være høysensitiv.

Jeg pleier å si at jeg er nesten litt autistisk når det kommer til mat. Jeg kan spise det samme til frokost hver dag i syv-åtte måneder og oppriktig glede meg til det hver morgen. Jeg mener at middag skal være varmt (ikke bare salat) og dessert skal være kald (ikke lun eplepai, f.eks). Hvis det f.eks er helg og vi skal ha meksikansk gryte en dag og laks og poteter en annen dag, så er det for meg åpenbart at gryten blir lørdag (kosemat) og laksen søndag (søndagsmiddag/husmannskost). Noe annet blir "feil". 

Hehe ja, kjenner meg igjen! 😅 

Jeg er for øvrig i en periode hvor jeg kun drikker en sukkerfri iskaffe til frokost. Jeg gidder ikke presse i meg frokost når jeg ikke orker mer enn litt flytende kaffe med melk. Så spiser jeg i 13-tiden. Får i meg nok likevel. Noen faster jo fra 20 til 12, og spiser fra 12-20. De får fint i seg nok mat likevel, fungerer på jobb osv. Man blir jo vant til det spisemønsteret. Så hvis du ikke takler frokost ts så kan du heller skippe frokosten og spise en større lunsj og middag enn du ville gjort om du spiste frokost. Poenget er jo bare å få i seg nok i løpet av en dag. Akkurat når man spiser er faktisk ikke så nøye som man har fått høre i alle år. Fra veldig gammelt av så spiste vi ikke 4 måltider for dag til faste klokkeslett. Vi spiste når vi hadde tilgang til mat og da spiste vi masse før vi ladet batteriene også kunne det fint gå et døgn før neste gang det var mat tilgjengelig. Fordøyelsen har bare godt av litt faste. Men man må altså øke mengden på de tre resterende måltider når man skipper frokosten. Slik at man ikke går ned i vekt. 

Endret av Glitter

Annonse

Kashmir skrev (35 minutter siden):

Det tar mer enn to timer. Det er 1000 oppskrifter om du googler. 

Nei det gidder jeg ikke. Gidder ikke å lage en ting i to timer det er så kjedelig. 

Glitter skrev (26 minutter siden):

Hehe ja, kjenner meg igjen! 😅 

Jeg er for øvrig i en periode hvor jeg kun drikker en sukkerfri iskaffe til frokost. Jeg gidder ikke presse i meg frokost når jeg ikke orker mer enn litt flytende kaffe med melk. Så spiser jeg i 13-tiden. Får i meg nok likevel. Noen faster jo fra 20 til 12, og spiser fra 12-20. De får fint i seg nok mat likevel, fungerer på jobb osv. Man blir jo vant til det spisemønsteret. Så hvis du ikke takler frokost ts så kan du heller skippe frokosten og spise en større lunsj og middag enn du ville gjort om du spiste frokost. Poenget er jo bare å få i seg nok i løpet av en dag. Akkurat når man spiser er faktisk ikke så nøye som man har fått høre i alle år. Fra veldig gammelt av så spiste vi ikke 4 måltider for dag til faste klokkeslett. Vi spiste når vi hadde tilgang til mat og da spiste vi masse før vi ladet batteriene også kunne det fint gå et døgn før neste gang det var mat tilgjengelig. Fordøyelsen har bare godt av litt faste. Men man må altså øke mengden på de tre resterende måltider når man skipper frokosten. Slik at man ikke går ned i vekt. 

I gamle dager spiste de 4 måltider for dagen. I nyere tid spiser de også 4 måltider om dagen. De som må ha et stabil blodsukker eller de som vil gi kroppen næring. Det sa de på sykehuset jeg var på en gang. 4 måltider om dagen. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det gidder jeg ikke. Gidder ikke å lage en ting i to timer det er så kjedelig. 

Du trenger ikke å sitte og se på at deigen hever. Ikke at brødene steker heller. Så det blir 30- 40 min hvor du aktivt må gjøre noe. Og så har du glede og nytte av det i mange dager. 

Lillemus skrev (45 minutter siden):

Der er jeg enig med deg. Cottage cheese er for svært spesielt interesserte. Det er en av noen få ting i matveien jeg ikke kommer noen vei med. Skal jeg bruke det i bakverk så kjører jeg det i blender først så det blir helt glatt.

Cottage cheese er digg! Funker bra som mellommåltid med masse kanel på. 😁

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I gamle dager spiste de 4 måltider for dagen. I nyere tid spiser de også 4 måltider om dagen. De som må ha et stabil blodsukker eller de som vil gi kroppen næring. Det sa de på sykehuset jeg var på en gang. 4 måltider om dagen. 

Jeg snakket og jeger og sanker- samfunnet. I urtiden. Det er viktig at du får i deg nok mengde mat, men om du spiser yoghurt kl 08 og to brødskiver med pålegg og en frukt som eksempel kl 12, eller du slår sammen all maten kl 12 så er det ikle noe i veien for det. 

Annonse

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Nei, har bare hørt om det. Takk for at du minnet meg på det, må testes!

Jeg pleier å lage det når jeg  skal ha noe raskt og proteinrikt etter trening. Det anbefales! :) 

Endret av Martine
Glitter skrev (27 minutter siden):

Jeg snakket og jeger og sanker- samfunnet. I urtiden. Det er viktig at du får i deg nok mengde mat, men om du spiser yoghurt kl 08 og to brødskiver med pålegg og en frukt som eksempel kl 12, eller du slår sammen all maten kl 12 så er det ikle noe i veien for det. 

HVORFOR snakker du om UR TIDEN? Det er ikke UR TIDEN det handler om!!! I urtiden hadde DE IKKE ENGANG YOUHURT!!! Nei det er ingen som klarer å spise et dagsbehov på et måltid. 

Kashmir skrev (31 minutter siden):

Du trenger ikke å sitte og se på at deigen hever. Ikke at brødene steker heller. Så det blir 30- 40 min hvor du aktivt må gjøre noe. Og så har du glede og nytte av det i mange dager. 

Ja da får jeg prøve på det når jeg er i bedre humør. Sikkert før nyttår en gang..

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

HVORFOR snakker du om UR TIDEN? Det er ikke UR TIDEN det handler om!!! I urtiden hadde DE IKKE ENGANG YOUHURT!!! Nei det er ingen som klarer å spise et dagsbehov på et måltid. 

Nå kan du slappe av. Jeg sa ingenting som fortjente en så sint respons. Bare glem det du. Finn ut av det selv. 

Glitter skrev (32 minutter siden):

Nå kan du slappe av. Jeg sa ingenting som fortjente en så sint respons. Bare glem det du. Finn ut av det selv. 

ER IKKE SUR!! Nei jeg klarer ikke å slappe av PÅ KOMMANDO. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

ER IKKE SUR!! Nei jeg klarer ikke å slappe av PÅ KOMMANDO. 

Mulig du ikke er klar over det, men når man skriver med store bokstaver, slik du gjør her, så betyr det at man roper og det oppfattes som sint og surt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...