Gå til innhold

Chad Doermann: livstid eller dødsstraff?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (1 minutt siden):

Dommeren som bestemmer at personen som dømmes skal dø er en morder.

Har ikke vedkommende som utfører disse bestialske forbrytelsene og bor i et land med dødsstraff egentlig dømt seg selv til døden?

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Har ikke vedkommende som utfører disse bestialske forbrytelsene og bor i et land med dødsstraff egentlig dømt seg selv til døden?

Det er sant at man må følge lovene i det landet man bor i. Et mord er aldri greit, men det kan være ulike årsaker som ligger bak mordet, det kan til og med hende personen var utilregnelig i gjerningsøyeblikket, som kan komme frem først mange år etterpå.

Det finnes mentale syke som gjør slike ting, og det finnes psykopater.. folk som er ond og mangler empati. Vet ikke hva denne mannen har eller ei. 
Men er ikke for dødsstraff egentlig. Men i ekstreme tilfeller som dette og det viser seg at mannen er syk er jeg for fengsel og ikke dødsstraff. 
Det er veldig komplisert og sammensatt. Farlig å bruke dødsstraff også, da det finnes justismord 

Grendel skrev (5 timer siden):

Jeg tror livstid er mer avskrekkende for desperadoer og samtidig mer sivilisert.

Det var en annen mann som drepte barna sine pluss gravid kone. Han fikk livstid. Chris Watts het han. Laget en dokumentar om det. Jeg tror ikke normale folk gjør sånnt uavhengig av hvordan straffene er. Tror det er kun syke folk som gjør slikt. 

Jeg forstår det slik at Chad Doermann er på en celle hvor han blir passet på for å ikke begå selvmord.  Det er mulig at han ønsker heller å dø enn å sitte på livstid i fengsel. 

Anonymkode: d7920...0e9

Annonse

Everybody skrev (11 minutter siden):

I Singapore blir folk hengt for små mengder narkotika, helt på tryne.

https://www.nrk.no/nyheter/mann-domt-for-narkotikasmugling-hengt-i-singapore-1.16045554

Det er helt sykt

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en annen mann som drepte barna sine pluss gravid kone. Han fikk livstid. Chris Watts het han. Laget en dokumentar om det. Jeg tror ikke normale folk gjør sånnt uavhengig av hvordan straffene er. Tror det er kun syke folk som gjør slikt. 

Jeg forstår det slik at Chad Doermann er på en celle hvor han blir passet på for å ikke begå selvmord.  Det er mulig at han ønsker heller å dø enn å sitte på livstid i fengsel. 

Hvis man søker på Chris Watts på youtube ser man hvordan han prøver å gjøre alt for å skjule hva han har gjort når politiet kommer til huset hans. Han stiller til og med opp på intervju og sier han håper barna og kona kommer tilbake og at han ikke vet hvor de er. Alt det bare fordi han fant en annen dame? Kan kunne bedt om skilsmisse? I stedet velger han å drepe både kone og barn og tror han skal slippe unna med det og at han skal få seg et nytt liv med ny dame, LOL. Snakk om å være narsissist.

Lillemus skrev (42 minutter siden):

Tenker likt om det. Hvis denne mannen planla handlingene så dømte han seg selv til døden ved å gjøre det. Så lenge han ikke trodde at han kom ikke til å bli tatt for å ha gjort det ? 

Jeg tenker uansett at slikt gjør man ikke om man er frisk i hodet uavhengig av hva man kan få i straff. Hva med samvittigheten ? Et normalt menneske har ikke samvittighet til å drepe. 

Syk eller ei, så er handlingen syk. Slike folk kan vi ikke ha løs i samfunnet. Og det koster ei formue å ha de sittende i fengsel. 
Alle disse folkene har ei historie, de har gjerne blitt sviktet gjennom barndom og hele systemet og ender opp som tapere. 
Så det kan være ganske sammensatt og kompleks. 
Tenker han som holdt på på utøya burde hatt dødsstraff. Der er det ingen tvil om at det er riktig person, og han var i sine fulle fem. Det koster millioner i året og ha han på celle

Myyyy skrev (1 minutt siden):

Syk eller ei, så er handlingen syk. Slike folk kan vi ikke ha løs i samfunnet. Og det koster ei formue å ha de sittende i fengsel. 
Alle disse folkene har ei historie, de har gjerne blitt sviktet gjennom barndom og hele systemet og ender opp som tapere. 
Tenker han som holdt på på utøya burde hatt dødsstraff. Der er det ingen tvil om at det er riktig person, og han var i sine fulle fem. Det koster millioner i året og ha han på celle

Det er nok den første rapporten som var riktig om Breivik. Han har nok en psykoselidelse og var psykotisk. Det norske folk ville bare heller ha han i fengsel.

Everybody skrev (4 minutter siden):

Hvis man søker på Chris Watts på youtube ser man hvordan han prøver å gjøre alt for å skjule hva han har gjort når politiet kommer til huset hans. Han stiller til og med opp på intervju og sier han håper barna og kona kommer tilbake og at han ikke vet hvor de er. Alt det bare fordi han fant en annen dame? Kan kunne bedt om skilsmisse? I stedet velger han å drepe både kone og barn og tror han skal slippe unna med det og at han skal få seg et nytt liv med ny dame, LOL. Snakk om å være narsissist.

Jeg kan ikke forstå hvordan han kunne gjøre alt dette bare for å begynne et nytt liv med ny dame. Har han selv forklart dette som årsak? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke forstå hvordan han kunne gjøre alt dette bare for å begynne et nytt liv med ny dame. Har han selv forklart dette som årsak? 

Ja, det var det som var årsaken.

Annonse

Myyyy skrev (3 minutter siden):

Jeg har en tro at de som dreper er syke. Jeg er imot dødstraff. Men mener at de som dreper bør holdes innesperret. 

Breivik virker ikke frisk ut, synes jeg. 

Men jeg forstår hvorfor familie til ofrene kan ønske dødsstraff. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er slik narsissister tenker. De kvitter seg med det gamle etter det er brukt opp og finner en ny ting å leke med.

Everybody skrev (4 minutter siden):

Ja, det var det som var årsaken.

Da burde han heller ha gjort det slutt. Det henger ikke på greip at han måtte drepe for å starte et nytt liv med ny dame. 

Everybody skrev (1 minutt siden):

Det er slik narsissister tenker. De kvitter seg med det gamle etter det er brukt opp og finner en ny ting å leke med.

Hvorfor kunne han ikke bare latt henne og barna gå ? Var han redd for å betale barnebidrag ? Nei huff. Jeg tror at han må ha vært syk i hodet. Men hvordan han tenkte da han gjorde det er uforståelig.  

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da burde han heller ha gjort det slutt. Det henger ikke på greip at han måtte drepe for å starte et nytt liv med ny dame. 

Det henger ikke på greip. Hadde vært interessant å fått hørt de fortelle forklaring på hvorfor de gjorde det. Men Chris Watts stoler jeg dårlig på. Usikker på hva han lyver om, og ikke lyver om. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kunne han ikke bare latt henne og barna gå ? Var han redd for å betale barnebidrag ? Nei huff. Jeg tror at han må ha vært syk i hodet. Men hvordan han tenkte da han gjorde det er uforståelig.  

De hadde allerede masse gjeld og strevde økonomisk. Det var nok også mye av årsaken fordi han måtte betale barnebidrag.

Everybody skrev (Akkurat nå):

De hadde allerede masse gjeld og strevde økonomisk. Det var nok også mye av årsaken fordi han måtte betale barnebidrag.

Det var min tanke. Barnebidrag.  Hun var gravid med barn nr 3. Men å drepe for dette er vel heller ikke normal tankegang. 

Felles for Chad og Chris er at foreldrene unnskylder handlingene deres med at de må ha klikket. Jeg forstår foreldrene sånn sett. Leser på tiktok at mange mener at foreldrene burde aldri unnskyldt deres sønner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...