Gå til innhold

Chad Doermann: livstid eller dødsstraff?

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (5 minutter siden):

De hadde allerede masse gjeld og strevde økonomisk. Det var nok også mye av årsaken fordi han måtte betale barnebidrag.

Men hva var motivet til Chad? Jeg forstår det slik at han var alkoholiker,  og kona truet med å ta ut skilsmisse dersom han fortsatte å drikke så mye. Dermed skulle han straffe moren med å ta livet av barna deres. Men jeg forstår ikke det helt heller.  For han straffet jo seg selv med å begå en så grusom handling. 

Anonymkode: d7920...0e9

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Everybody skrev (5 timer siden):

Hvorfor?

Ikke Kupton, som du ser, men husk at det ikke er mangel på mennesker her på kloden. Disse som sitter i fengsel skal også ha mat, sikkert dusj og sånt de og.. hvis de er døde ungår vi at det brukes ressurser på dem. 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en tro at de som dreper er syke. Jeg er imot dødstraff. Men mener at de som dreper bør holdes innesperret. 

Breivik virker ikke frisk ut, synes jeg. 

Men jeg forstår hvorfor familie til ofrene kan ønske dødsstraff. 

Virker frisk «UT»?!

Se på dyreverden. Dyr dreper hverandre hele tiden. Er de syke? Vi er jo en del av naturen vi og. Og tenk på før i tiden. 
Nå mener ikke jeg at drap bør bli ok altså, men..

Worriesome Plenty 2

Den eneste grunnen jeg er mot dødsstraff er sjansen for justismord. Blir en uskyldig dømt er det ikke verdt det. 

Jeg hadde feks ikke blitt det minste provosert om ABB eller manshaus  fikk dødsstraff. Da det ikke er en flik av tvil. På den andre siden, så hadde det vært fælt om det var dødsstraff i Baneheia saken. Derfor  er jeg imot summa summarum.

Endret av Worriesome Plenty 2

Annonse

kupton skrev (16 minutter siden):

Hva med ukainske soldater som skyter russere - og omvendt?

De har valget om å bli drept eller selv drepe. Dessverre.

Du velger selv hvilket yrke du vil utøve med forståelse for hva det vil innebære. 

Det er en ganske stor forskjell- uavhengig hva man vil betegne sistnevnte som. 

Endret av Kashmir
Glitter skrev (14 timer siden):

Det finnes helt syke psykopater der ute. I boken voldtatte følelser (oppfølger til Vannlinjen av Hanne Dahl) får man lese om systematisk tortur over mange år. Fyren er ikke mentalt syk av den grunn. Ikke i den forstand at man ikke kan se på vedkommende som ren og kjær ondskap. 

Når det gjelder trådens tema så er jeg imot dødsstraff. Ikke fordi jeg mener personen som har gjort noe så grusomt har livets rett, men fordi jeg mener at staten setter presedens. Hvis staten mener at det er greit å drepe pga det eller det, så sender det et signal om at det er greit å drepe bare man oppfatter handlingen som grusom nok. Jeg mener staten skal ha en holdning om at intet liv er verdt å drepe. Der skal det være nulltoleranse. Jeg har hatt så sterke drapstanker selv at jeg i forkant av hver dag i rettssaken ble kroppsvisitert, men det er hva ekstremt sinne over å ha blitt utsatt for ting kan gjøre. Jeg har overhodet ikke drapstanker mot han i dag når jeg har fått jobbet meg ferdig med alt det der. Jeg fryder meg over at han sitter i forvaring, men thats it. Ikke at jeg sammenligner noe her. 

Jeg ser faktisk på en dokumentar på NRK akkurat nå. De siste dødsdømte. Fra når dødsstraff ble gjeninnført etter andre verdenskrig. Husker ikke fornavn, men en torturist for nazistene, etternavn Haaland var den første som ble henrettet. Hvis jeg husker rett var Quisling den siste før det ble avskaffet igjen. Det var ikke riktig gjort av regjeringen. De skulle vært dømt til livstid. An eye for an eye er primitivt og styrt av følelser. 

Det samme mener jeg om denne mannen som drepte sine sønner. Han bør råtne i en celle, men ikke henrettes. Og det er ikke fordi han ikke fortjener å dø, for det gjør han. 

Quisling var ikke den siste som ble henrettet etter krigen det var Ragnar Skancke.

Kashmir skrev (1 time siden):

Du velger selv hvilket yrke du vil utøve med forståelse for hva det vil innebære.

Det er greit.

Men hvis Putin vil angripe oss, er jeg klar til å drepe - så mange jeg kan klare. Skal jeg da betegnes som en morder?

kupton skrev (38 minutter siden):

Det er greit.

Men hvis Putin vil angripe oss, er jeg klar til å drepe - så mange jeg kan klare. Skal jeg da betegnes som en morder?

Hvorfor ikke ta så mange du klarer til krigsfanger i stedet for å drepe dem? Det er som oftest bare ung-gutter...

Anonymkode: c7509...0e5

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke ta så mange du klarer til krigsfanger i stedet for å drepe dem? Det er som oftest bare ung-gutter...

Det er noe viktig du ikke har skjønt. Tenk på det.....

kupton skrev (17 minutter siden):

Det er noe viktig du ikke har skjønt. Tenk på det.....

Ja, jeg tenker på at jeg ikke vil drepe unge gutter som er blitt tvunget ut i krig av sin korrupte psykopatiske president. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg tenker på at jeg ikke vil drepe unge gutter som er blitt tvunget ut i krig av sin korrupte psykopatiske president. 

Tenk at du ligger i forsvarsposisjon, enten det er en skyttergrav eller ikke. Det kommer en mengde fiender mot deg samtidig som de skyter på deg. Hvordan ser du for deg at du skal ta dem til fange?

kupton skrev (2 timer siden):

Tenk at du ligger i forsvarsposisjon, enten det er en skyttergrav eller ikke. Det kommer en mengde fiender mot deg samtidig som de skyter på deg. Hvordan ser du for deg at du skal ta dem til fange?

Ville alltid hatt med meg en pose twist i sekken og litt alkohol. Så hadde jeg gått ut av forsvarsposisjonen jeg lå i og viftet med hvitt flagg og sagt på russisk at kan vi ikke heller kose oss litt og være venner i stedet for å drepe hverandre? Så hadde vi laget leirbål sammen, sunget og drukket og blitt kompiser. Straks fienden hadde sovnet ville jeg ha bakbundet dem og ført dem bort. 

🤣

Myyyy skrev (11 timer siden):

Det finnes mye ondskap der ute.. alle er ikke syk 

Jeg har en tro på at de som faktisk klarer å gjøre noe grusomt må være syke. Men jeg kan ta helt feil. Men har bare vansker med å forstå at noen begår stygge handlinger i full oppegående tilstand. 

Everybody skrev (22 timer siden):

De er også en morder.

Jeg har samme tanke om det. 

Men jeg er for at man kan handle i forsvar dersom det er mulig dersom man er i situasjonen for å beskytte om de som blir urettmessig forsøkt drept eller angrepet selvfølgelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...