Gå til innhold

Er etnisitet relevant når man diskuterer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (1 time siden):

Tror du ikke at fattigdom på alle områder påvirker kulturen? 

Ikke nødvendigvis. Det er lang mer kriminalitet blandt innvandrere fra MENA-land (macho/klan/æreskutur) enn innvandrere fra land fra øst-asia, for eksempel, selv om fattigdommen er like stor.

Anonymkode: b8754...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja... feigt som fan.

Du elsker å rakke ned på andre, og være et slags privat DOL-politi, men du kommer svært sjelden med argumenter i saken som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du elsker å rakke ned på andre, og være et slags privat DOL-politi, men du kommer svært sjelden med argumenter i saken som diskuteres.

Det er også feil. Jeg holder meg til saken i de fleste tråder. Jeg sier lett hva jeg mener ja, og det har ingenting med å være "politi" å gjøre. Jeg får også negative reaksjoner uten å hverken gå i offerrollen eller gjemme meg bak anonymstatus. 

I motsetning til flere andre. Fins det en verre egenskap enn feighet?

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alltid enig med @Kashmir når det kommer til meninger og holdninger, men jeg mener også at det er skikkelig feigt å gå på og kritisere en enkeltbruker gjemt bak anonymfunksjon. 

Slikt fører automatisk til at jeg ikke tar til meg eller hører på et ord av det som blir skrevet.  Har man ikke baller til å stå for det når man skal kritisere enkeltbrukere så fortjener man heller ikke å bli tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke alltid enig med @Kashmir når det kommer til meninger og holdninger, men jeg mener også at det er skikkelig feigt å gå på og kritisere en enkeltbruker gjemt bak anonymfunksjon. 

Slikt fører automatisk til at jeg ikke tar til meg eller hører på et ord av det som blir skrevet.  Har man ikke baller til å stå for det når man skal kritisere enkeltbrukere så fortjener man heller ikke å bli tatt på alvor.

Nå var det vel Kashmir som begynte å diskutere enkeltbrukere her?

Anonymkode: 5c5d6...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brukerdebatt er sjelden ok, men det er enda verre å gjøre det gjemt bak anonymbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Jeg stilte ett spørsmål om det var samme bruker som startet disse trådene jeg mener er rasistiske. Det var faktisk et poeng å spørre siden jeg oppriktig lurer på om det er særlig mange med disse holdningene her. Det er det eneste jeg skrev, og var ingen brukerdebatt.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Nei. Jeg stilte ett spørsmål om det var samme bruker som startet disse trådene jeg mener er rasistiske. Det var faktisk et poeng å spørre siden jeg oppriktig lurer på om det er særlig mange med disse holdningene her. Det er det eneste jeg skrev, og var ingen brukerdebatt.

Du beskylder andre brukere for å være rasister. Det er brukerdebatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du beskylder andre brukere for å være rasister. Det er brukerdebatt. 

Å kalle et innlegg rasistisk er ikke å beskylde spesifikk bruker for å være rasistisk i det hele tatt! 

Etter det spørsmålet kom det mange beskyldninger om hvordan jeg er og hva jeg gjør. At jeg i "enhver tråd" beskyldte noen for å være manipulativ ( ren løgn ) At jeg aldri holdt meg til saken ( hvilket jeg absolutt gjør i de fleste tråder ) At jeg rakker ned på andre ( hvor?? ) og at jeg er for sensur og føler meg moralsk overlegen ++ 

DET er brukerdebatt- og angrep. Fra flere brukere. Og nei, jeg har ikke rapportert- eller reagert noe særlig heller. Jeg bare forklarer og konstanterer det. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det kom frem at du ikke tar meg alvorlig da. Fordi jeg poster feigt i følge deg. Dette er min første tråd på måneder om dette temaet. Så det er flere her da tydeligvis. 

Les tråden en gang til og se hvem som kom med grove påstander først.

Men samme kan det være, jeg bare kutter ut å diskutere med deg.  Man kan lure på hvorfor folk poster anonymt når hitling og rasismestempel brukes så lettvint og lemfeldig.

Anonymkode: ad9f8...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 timer siden):

Hvorfor drar du inn dette med manipulasjon omtrent i enhver tråd hvor man diskuterer? Det virker som om du mener at alle som er argumenterer mot deg er manipulative. (Og nå synes du sikkert dette svaret mitt også er manipulativt 🙄). 

Vendi skrev (16 minutter siden):

Jeg skrev "omtrent i enhver tråd". Jeg stilte deg også bare et spørsmål, og det er da ikke personangrep å stille spørsmålstegn ved hvorfor noen skriver slik eller sånn? Det var bare mitt inntrykk, men beklager hvis det var feil. Det tar jeg på min kappe. 

Nei Vendi. Dette er ikke å "bare" stille et soørsmål.

Nå har du angrepet meg noen ganger her, for så å be om unnskyldning etterpå. Det er greit nok forsåvidt da jeg ikke tar det så personlig. Men det er vel kanskje bedre å tenke seg om i tre sekunder neste gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (11 minutter siden):

Vi har nok da litt ulik oppfatning av hva "angrep" er. Men du får ta det som du tar det. Ikke mye jeg kan få gjort med det. Min mening er at det ikke er å angripe noen hvis man stiller spørsmålstegn ved oppførsel. 

Jeg tror rett og slett vi ikke har kjemi, og at det beste da er at vi holder oss borte fra hverandre. 

Nei, du liker ikke "meg". Jeg har ikke reagert negarivt på noe du har skrevet før du startet med å "stille spørsmål" ved min "oppførsel" ( som det viser seg at du tar feil på ) 

Ikke noe kjemi "mellom" oss å skylde på gitt, men ja, hold deg gjerne unna du. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Å kalle et innlegg rasistisk er ikke å beskylde spesifikk bruker for å være rasistisk i det hele tatt! 

Det er det åpenbart. Og du har fortsatt ikke klar å forklare HVA som er rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er det åpenbart. Og du har fortsatt ikke klar å forklare HVA som er rasistisk.

Nei, det er ikke det. Jeg kan godt skrive et innlegg om at folk bør gifte seg i kirken, få fire barn og at faren bør jobbe mens moren er hjemmeværemde. Det ville jo vært et utdatert syn som noen ville kalt konservativt. Og innlegget hadde vært det, selv om jeg ikke er det. 

Det er vel opplagt rasistisk å tenke at det ligger i kulturen til noen etnisiteter å være kriminelle. Håpløst. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (27 minutter siden):

Nei, det er ikke det. Jeg kan godt skrive et innlegg om at folk bør gifte seg i kirken, få fire barn og at faren bør jobbe mens moren er hjemmeværemde. Det ville jo vært et utdatert syn som noen ville kalt konservativt. Og innlegget hadde vært det, selv om jeg ikke er det. 

Det er vel opplagt rasistisk å tenke at det ligger i kulturen til noen etnisiteter å være kriminelle. Håpløst. 

Nei jeg tror heller ikke at man i muslimske land læres opp av foreldrene sine til å voldta og stjele og rane. Jeg tror ikke det er en kulturell aksept for å være kriminell.

Jeg tror derimot at det i en del land er langt «tøffere» enn det er i Norge og at man i større grad er vant med å spisse albuene for å overleve. Man er vant med brutalt politi, gjerne krig og konflikt og fattigdom. I «snille» Norge kan dette resultere i at nordmenn føler at noen utnytter systemet. Eller at noen blir overfalt eller ranet. Man framstår som et enkelt offer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (32 minutter siden):

Det har blitt "stuerent" å snakke om etnisitet istedenfor rase.  Da er man "fri" på en måte.  Ordet etnisitet blir brukt i dag på samme måte som rase før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

Nei jeg tror heller ikke at man i muslimske land læres opp av foreldrene sine til å voldta og stjele og rane. Jeg tror ikke det er en kulturell aksept for å være kriminell.

Jeg tror derimot at det i en del land er langt «tøffere» enn det er i Norge og at man i større grad er vant med å spisse albuene for å overleve. Man er vant med brutalt politi, gjerne krig og konflikt og fattigdom. I «snille» Norge kan dette resultere i at nordmenn føler at noen utnytter systemet. Eller at noen blir overfalt eller ranet. Man framstår som et enkelt offer. 

De færreste med annen etnisitet er kriminelle når de kommer til Norge ( ref brutalt politi ), og de yngre er gjerne født og oppvokst her- uten kjennskap til krig og konflikter. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (54 minutter siden):

Nei, det er ikke det.

Jo, skriver man noe rasistisk er det åpenbart men er rasist. Har dog ikke sett noe rasistisk i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

De færreste med annen etnisitet er kriminelle når de kommer til Norge ( ref brutalt politi ), og de yngre er gjerne født og oppvokst her- uten kjennskap til krig og konflikter. 

Hva mener du er grunnen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (14 minutter siden):

Hva mener du er grunnen da?

Det er ikke en enkel forklaring, men når unger møtes ute og ting ikke er ideelt hjemme- om det er pga plassmangel eller annet, så blir det jo gjenger som ikke mange har oversikt over. Det er jo å få ungene vekk fra gata som må være prioritet 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...