Gå til innhold

Hvorfor overpriser folk sine brukte ting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når jeg ser hva folk på Finn og facebookgrupper skal ha for ting så synes jeg ikke det er rart at de ikke får solgt. De skal ha nesten nypris for ting som ser godt brukt ut. 

Anonymkode: 811df...43d

Hvilke ting gjelder det? Brukte merkeklær kan man få mye igjen for.

Anonymkode: 4879d...240

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg ser hva folk på Finn og facebookgrupper skal ha for ting så synes jeg ikke det er rart at de ikke får solgt. De skal ha nesten nypris for ting som ser godt brukt ut. 

Jeg tror folk prøver seg og tenker at det ikke er noen risiko med å starte høyt. 

Everybody skrev (1 time siden):

Du får komme med bud da. Eller så er det vel naturlig å ville ha mest mulig for ting.

De må skjønne at folk heller kjøper nytt hvis det koster omtrent like mye å kjøpe noe godt brukt og slitt..

Enig.

Mange har urealistisk syn på hvor mye brukte ting er verdt. F.eks er det ingen som vil betale 8000 kr for brukt pc som kostet 10 000  kr som ny for 5 år siden  når man kan kjøpe en bedre pc til samme pris (inkl garanti og angrerett) i butikk. 

Everybody skrev (2 timer siden):

Du får komme med bud da. Eller så er det vel naturlig å ville ha mest mulig for ting.

Kjøper tar en stor risiko ved å kjøpe brukt av en privatperson så det naturlig å ville betale minst mulig. Det er ikke meningen at man skal tjene noe på bruktmarkedet med mindre man selger noe av samleverdi o.l. 

Anonymkode: 79b85...725

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi alle kjøperne på Finn pruter.

Derfor legger noen på prisen slik at det er rom til å forhandle.

Anonymkode: 0ca7c...ebb

Det kan løses ved å skrive i annonsen at alle forsøk på pruting blir ignorert. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi alle kjøperne på Finn pruter.

Derfor legger noen på prisen slik at det er rom til å forhandle.

Jeg skriver alltid "ferdig pruta". Folk som ikke forholder seg til det får ikke lov til å kjøpe.

Anonymkode: 2198c...d35

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 16.51):

Det kan løses ved å skrive i annonsen at alle forsøk på pruting blir ignorert. 

Det er flere som prøver seg på pruting, og får de avslag føler de st de har gjort en bra handel.

Jeg ser også mye av det. Jeg tror noen slår av 30% av det de betalte, og glemmer at prisen på nytt har sunket like mye i mellomtiden.

Selv om tingen er like bra, så mister man men fordelen at man kan gå til en butikk hvis noe er galt. 

Ikkeanonymnok

De gangene jeg selger på finn legger jeg meg alltid et godt stykke over det jeg forventer å få. Jeg får alltid solgt fordi kjøperne pruter og da kan jeg akseptere deres bud. I 9/10 tilfeller får jeg faktisk mer for varen enn forventet med denne strategien. Jeg er fornøyd og kjøpere er fornøyd fordi de fikk gjennomslag for pruting. 

Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

De gangene jeg selger på finn legger jeg meg alltid et godt stykke over det jeg forventer å få. Jeg får alltid solgt fordi kjøperne pruter og da kan jeg akseptere deres bud. I 9/10 tilfeller får jeg faktisk mer for varen enn forventet med denne strategien. Jeg er fornøyd og kjøpere er fornøyd fordi de fikk gjennomslag for pruting. 

Jeg kjøpte en merke ting som som selgeren ikke visste verdien på kjempe billig. Etterpå sa jeg hvor mye den var verdt. Var det slemt? 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjøpte en merke ting som som selgeren ikke visste verdien på kjempe billig. Etterpå sa jeg hvor mye den var verdt. Var det slemt? 

Du hadde ikke trengt å fortelle eier verdien. Jeg har kjøpt ting for en rimelig penge på bruktbutikk f.eks. og visst at om jeg legger det ut for salg på en interessegruppe på fb så hadde jeg tjent minst det tidoble om ikke mer, men jeg sa ikke noe om det.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du hadde ikke trengt å fortelle eier verdien. Jeg har kjøpt ting for en rimelig penge på bruktbutikk f.eks. og visst at om jeg legger det ut for salg på en interessegruppe på fb så hadde jeg tjent minst det tidoble om ikke mer, men jeg sa ikke noe om det.

Nei selgeren ble ikke ikke så glad akkurat. Men jeg synes det var litt morsomt å gøy. Så jeg fikk den for 800-, den ble solgt for 3000-, i butikk. Lol 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei selgeren ble ikke ikke så glad akkurat. Men jeg synes det var litt morsomt å gøy. Så jeg fikk den for 800-, den ble solgt for 3000-, i butikk. Lol 

Det ser ut som motivet ditt var å hovere overfor selger, og det er jo urealt og unødvendig. Rart at du ikke heller kunne kose deg med å ha gjort en god handel uten å hovere overfor selger syns jeg. 

Kayia skrev (3 timer siden):

Det ser ut som motivet ditt var å hovere overfor selger, og det er jo urealt og unødvendig. Rart at du ikke heller kunne kose deg med å ha gjort en god handel uten å hovere overfor selger syns jeg. 

Jeg var glad for å ha gjort et kupp. 

Kayia skrev (6 minutter siden):

Da burde du vært fornøyd og latt være å hovere overfor selgeren. Som du sa i sted ble ikke seøgeren glad av det du sa. 

Jeg var jo det. Slutt å pirk på meg. Herergud!!!

Jeg er enig i at mange overpriser ting de skal selge på Finn. Noen ganger handler det om at folk ikke forstår at tingene ikke lenger er verdt så mye, men det er også en del som legger på prutningsmonn. Jeg gidder ikke gi bud eller prute på overprisede varer - da finner jeg heller noen andre mer mer realistisk fastsatt pris og kjøper det. 

Mht folk som ikke skjønner hvor verdifull tingene de skal selge er: Jeg er helt enig med @Kayia i at man ikke trenger å hovere overfor selger.

Jeg kjenner forresten til to tilfeller der selgere har blitt kontaktet av andre som har sagt til dem at dette har du priset for lavt - trekk varen og sett opp prisen. 🙂 Det er jo hyggelig gjort, da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...