Gå til innhold

Er han litt gjerrig?

Anbefalte innlegg

Hei! Det er mulig det er jeg som tenker for mye, men synes kjæresten min er litt gjerrig. Etter alt e betalt av faste utgifter, sitter han med 7k mer enn meg til fornøyelser per mnd. Han har også et høyt matbudsjett på 6k i mnd. Han har ingen barn. Men okey, så til saken.

Er vi ute å spiser, Egon eller burger king, så må jeg selv betale. Er jeg på besøk hos han en uke fks, så deler vi 50/50 på mat, men det er greit synes jeg.  Jeg betaler for meg selv om vi drar på kino, eller kjøpt noe kos. Han skulle betale flybussen for meg tur/retur da jeg har d veldig trangt økonomisk. ( lever under fattigdomsgrensen) Men siden han plutselig ville kjøpe en gave til meg, så må jeg stå for den  ene flybuss billetten selv. Flybussen er dyrere enn gaven, men han mener jeg bør være takknemlig. 

Vi har ikke vært kjærester så lenge, vi begge er godt voksne. Jeg synes han er litt smålig, men mulig jeg overtenker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

India skrev (10 minutter siden):

Hei! Det er mulig det er jeg som tenker for mye, men synes kjæresten min er litt gjerrig. Etter alt e betalt av faste utgifter, sitter han med 7k mer enn meg til fornøyelser per mnd. Han har også et høyt matbudsjett på 6k i mnd. Han har ingen barn. Men okey, så til saken.

Er vi ute å spiser, Egon eller burger king, så må jeg selv betale. Er jeg på besøk hos han en uke fks, så deler vi 50/50 på mat, men det er greit synes jeg.  Jeg betaler for meg selv om vi drar på kino, eller kjøpt noe kos. Han skulle betale flybussen for meg tur/retur da jeg har d veldig trangt økonomisk. ( lever under fattigdomsgrensen) Men siden han plutselig ville kjøpe en gave til meg, så må jeg stå for den  ene flybuss billetten selv. Flybussen er dyrere enn gaven, men han mener jeg bør være takknemlig. 

Vi har ikke vært kjærester så lenge, vi begge er godt voksne. Jeg synes han er litt smålig, men mulig jeg overtenker

Ja,han høres gnien ut. Mulig jeg er godt vant,men min kjære har alltid vært generøs når vi er ute og spiser og slike ting, ev. om jeg fikk en stor uforutsett utgift.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195223
Del på andre sider

India skrev (14 minutter siden):

Vi har ikke vært kjærester så lenge, vi begge er godt voksne. Jeg synes han er litt smålig, men mulig jeg overtenker?

Nei du overtrekker ikke. Skikkelig gjerrig er han. 

Anonymkode: 8a1ef...94d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195225
Del på andre sider

Nei fy, han der er altfor kjip og gjerrig! Hadde aldri giddet, for det er det med gjerrige mennesker, at de ofte er lite rause ellers også. Han tilbyr seg å betale flybuss og går tilbake på det for å kjøpe gave? 😄 For han kunne ikke kjøpe gave utenom altså? Dessuten kunne han godt spandert litt når dere er ute og spiser også, men å trekke tilbake tilbudet om å betale var det som var virlelig tragisk. 

For en fyr. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195235
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Nei fy, han der er altfor kjip og gjerrig! Hadde aldri giddet, for det er det med gjerrige mennesker, at de ofte er lite rause ellers også. Han tilbyr seg å betale flybuss og går tilbake på det for å kjøpe gave? 😄 For han kunne ikke kjøpe gave utenom altså? Dessuten kunne han godt spandert litt når dere er ute og spiser også, men å trekke tilbake tilbudet om å betale var det som var virlelig tragisk. 

For en fyr. 

Enig. Jeg hadde mistet interessen for en sånn gjerrig knark. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195237
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det blir ikke likestilling hvis den ene tjener mer enn den andre 

Jo, den enkelte er ansvarlig for sin egen økonomi. Mannen skal ikke være ansvarlig for å spandere. Det er gammeldags.

Anonymkode: cba7e...b68

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195247
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, den enkelte er ansvarlig for sin egen økonomi. Mannen skal ikke være ansvarlig for å spandere. Det er gammeldags.

Jeg er forsåvidt enig, men når den ene parten har mye bedre råd enn den andre så er det lov å dele litt. Og å først love å betale noe (flybussen) for deretter å ombestemme seg og heller gi en billigere gave er bare noe man ikke gjør. Jeg hadde ikke orket en så gjerrig partner. 

Vi deler ferieutgifter omtrent likt og bytter litt på hvem som betaler når vi spiser ute, men det er nok oftest ham. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195275
Del på andre sider

Min mening er at man betaler etter prosentvis evne. Samt etter å bare være rasjonell og hyggelig. 

Slik som meg og min eks. Han klikket da jeg krevde halvparten av verdien på huset ved bruddet. 

Jeg sa at jeg hadde betalt like mye på lån og oppussing som han (vi satt inn på konto hver måned), men at ja, fordi jeg var student og hadde deltidsjobb så betalte han litt mer av andre ting. Til gjengjeld var jeg betydelig mer med barna og gjorde mer husarbeid. 

Det er gi og ta etter evne. Noen er bare skikkelig gnien.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195277
Del på andre sider

India skrev (10 timer siden):

Noe du bør ev. overtenke på i dette tilfellet, er å se for deg dere to i et langvarig forhold, ev. samboere en gang i fremtiden. Hva vil du da synes er OK å leve med i hverdagen? Vi alle har våre negative trekk og ankepunkter, og jeg er sikker på at mannen du har møtt har mye fint ved seg.

Det jeg umiddelbart tenker, er at å snakke om økonomi vil være vanskelig, men helt avgjørende i et slikt forhold. Om ikke kan det komme til å bli en tildekket verkebyll i forholdet. Statistisk sett ender mange forhold pga. usnakket/utsatt tema rundt økonomi.

Noe som altfor få samboerforhold har, men som er anbefalt, er å ha en samboerkontrakt. Der kan en ta inn det en selv ønsker, men særlig viktig om den ene parten flytter inn i den andres hjem. Der kan det også stå skriftlig hvordan det økonomiske løses i hverdagen med mat, strøm, felles faste og variable utgifter etc. Da kan ingen av partene gå tilbake på det... - fordi man spanderte en gave eller middag... ;) 

PS: Sikkert fordeler og ulemper - men jeg har sett/ser mye fordel med å ha separat økonomi, og der en kjøper minst mulig i fellesskap. Kanskje særlig hvor den ene parten er mer gjerrig med pengebruken. Been there - men ikke nå...

E.S.

Anonymkode: 7360c...35e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195355
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selvsagt skal den som tjener mest dekke litt mer enn den som tjener minst (selvsagt innen rimelighetens grenser). Det har jeg gjort i flere forhold, det har ikke med kjønn å gjøre.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195364
Del på andre sider

India skrev (15 timer siden):

Jeg synes han høres veldig gjerrig ut.

Det er ikke naturlig at han dekker alt for deg fordi du har dårligere råd, ei heller fordi han er mann, men synes godt han kunne spandere/dekke litt i mellom, om han er klar over din økonomiske situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195365
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Han har flere red flags.. Pratet med et par nære venner som sier jeg må komme meg vekk fra han.

-Han er humørsyk, takler ikke så bra at d regner fks. Blir fort utmattet som han sier.

-Han blir fort irritert, vil ha alt på sin måte.

- Han har skikkelig temperament. Slår i vegger, og sier stygge ting og kaller meg. Dette har skjedd 2 ganger på kort tid. Vi har ikke vært sammen så lenge .

- Han likte ikke at jeg pyntet meg med kjole her en fredag da vi skulle ut. Mente at jeg var mye finere med den svarte genseren og tightsen  jeg hadde på meg den dagen. Han sa at d er jo en sommerkjole! Ja d er d, og sist jeg sjekket er vi ennå i august! Og været var fint! Jeg har fått noen fine ord fra folk at kjolen er veldig fin, og jeg føler meg fin i den, men han prøvde å rakke ned på den....

- Han har sex tekstet med ei annen dame den tiden vi har blitt kjent, fordi, som han sa, han følte seg usikker på meg, og skulle kutte all kontakt når han var sikker på meg, at jeg ikke var utro.... 🤮 Han har også tekstet med andre damer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195415
Del på andre sider

India skrev (3 minutter siden):

Han har flere red flags.. Pratet med et par nære venner som sier jeg må komme meg vekk fra han.

-Han er humørsyk, takler ikke så bra at d regner fks. Blir fort utmattet som han sier.

- Han har skikkelig temperament. Slår i vegger, og sier stygge ting og kaller meg. Dette har skjedd 2 ganger på kort tid. Vi har ikke vært sammen så lenge .

- Han likte ikke at jeg pyntet meg med kjole her en fredag da vi skulle ut. Mente at jeg var mye finere med den svarte genseren og tightsen  jeg hadde på meg den dagen. Han sa at d er jo en sommerkjole! Ja d er d, og sist jeg sjekket er vi ennå i august! Og været var fint! Jeg har fått noen fine ord fra folk at kjolen er veldig fin, og jeg føler meg fin i den, men han prøvde å rakke ned på den....

- Han har sex tekstet med ei annen dame den tiden vi har blitt kjent, fordi, som han sa, han følte seg usikker på meg, og skulle kutte all kontakt når han var sikker på meg, at jeg ikke var utro.... 🤮 Han har også tekstet med andre damer.

Kom deg vekk fra han. LØP. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195418
Del på andre sider

India skrev (37 minutter siden):

Han høres ikke ut til å være mye å samle på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195430
Del på andre sider

India skrev (41 minutter siden):

At han er gjerrig ble plutselig en ubetydelig detalj.

Håper du dumper han veldig kjapt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474527-er-han-litt-gjerrig/#findComment-4195432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...