Gå til innhold

Har du eller har du hatt grå eller grønn stær ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg fått svar på hva det er. Jeg har grå stær grad 4. Jeg hadde ikke grå stær i februar. Det er ikke så rart at jeg følte noe brått har skjedd med øyet mitt. Det har utviklet seg veldig raskt. Optikeren spurte om jeg har skadet øyet i det siste og da kom jeg på at en stein smalt hardt inn i øyet dra jeg drev med kantklipping i sommer. Det gjorde veldig vondt , så mulig dette som er årsaken. 

Optikeren sa jeg kommer til å bli prioritert og at jeg vil få raskt time til øyelegen. 

Oi. Godt du fikk undersøkt det og at du raskt får time hos øyelegen! Håper det går fint med behandling ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg fått svar på hva det er. Jeg har grå stær grad 4. Jeg hadde ikke grå stær i februar. Det er ikke så rart at jeg følte noe brått har skjedd med øyet mitt. Det har utviklet seg veldig raskt. Optikeren spurte om jeg har skadet øyet i det siste og da kom jeg på at en stein smalt hardt inn i øyet dra jeg drev med kantklipping i sommer. Det gjorde veldig vondt , så mulig dette som er årsaken. 

Optikeren sa jeg kommer til å bli prioritert og at jeg vil få raskt time til øyelegen. 

Håper dette går fint og at det lar seg behandle. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (32 minutter siden):

Nå har jeg fått svar på hva det er. Jeg har grå stær grad 4. Jeg hadde ikke grå stær i februar. Det er ikke så rart at jeg følte noe brått har skjedd med øyet mitt. Det har utviklet seg veldig raskt. Optikeren spurte om jeg har skadet øyet i det siste og da kom jeg på at en stein smalt hardt inn i øyet dra jeg drev med kantklipping i sommer. Det gjorde veldig vondt , så mulig dette som er årsaken. 

Optikeren sa jeg kommer til å bli prioritert og at jeg vil få raskt time til øyelegen. 

Så bra du fikk det undersøkt. Håper du får time snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (1 time siden):

Håper dette går fint og at det lar seg behandle. ❤️ 

Jada, jeg forsto det slik på optikeren at det bare var en operasjon som skulle til og jeg ville bli bra etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jada, jeg forsto det slik på optikeren at det bare var en operasjon som skulle til og jeg ville bli bra etterpå. 

Lykke til og så håper jeg du blir operert fort 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (17 minutter siden):

Lykke til og så håper jeg du blir operert fort 😉

Det håper jeg også. Er jo helt avhengig av synet mitt i jobb. Sitter forran pc hele dagen. Jeg skal høre med jobben om dette er noe jeg ksn bruke helseforsikringen til. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Det håper jeg også. Er jo helt avhengig av synet mitt i jobb. Sitter forran pc hele dagen. Jeg skal høre med jobben om dette er noe jeg ksn bruke helseforsikringen til. 

Godt du fikk det sjekket, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Godt du fikk det sjekket, lykke til!

Takk ! :) Jeg er egentlig litt lettet over at det " bare" er grå stær selv om den er langtkommen.  Jeg har skjønt at det et noe som er veldig galt. Er glad det ikke er grønn stær og er glad det ikke et kreft. Det jeg ikke har sagt her, er at min bestefar døde av kreft bak øyet. Jeg hadde dette i bakhodet, men prøvde å skyve det vekk. Det var ikke så lett, så da er jeg nå lettet over at dette  enkelt kan gjøres noe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (28 minutter siden):

Takk ! :) Jeg er egentlig litt lettet over at det " bare" er grå stær selv om den er langtkommen.  Jeg har skjønt at det et noe som er veldig galt. Er glad det ikke er grønn stær og er glad det ikke et kreft. Det jeg ikke har sagt her, er at min bestefar døde av kreft bak øyet. Jeg hadde dette i bakhodet, men prøvde å skyve det vekk. Det var ikke så lett, så da er jeg nå lettet over at dette  enkelt kan gjøres noe med :)

Godt du fikk det undersøkt.

Jeg skal la være å harselere over denne: «at min bestefar døde av kreft bak øyet. Jeg hadde dette i bakhodet» 🥺🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Godt du fikk det undersøkt.

Jeg skal la være å harselere over denne: «at min bestefar døde av kreft bak øyet. Jeg hadde dette i bakhodet» 🥺🥴

Ha ha, jo det er lov  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (46 minutter siden):

Det håper jeg også. Er jo helt avhengig av synet mitt i jobb. Sitter forran pc hele dagen. Jeg skal høre med jobben om dette er noe jeg ksn bruke helseforsikringen til. 

Må du ta denne operasjonen privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (Akkurat nå):

Må du ta denne operasjonen privat?

Jeg vet ikke. Først skal jeg til offentlig øyelege. Optikeren mente jeg ville få time raskt  fordi han mener det haster. Hvor lenge jeg må vente på offentlig operasjon, vet jeg ikke. Kommer vel an på hvordan øyelegen vurderer det. Tar det lang tid, vil jeg vurdere å ta operasjonen privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (50 minutter siden):

Jeg vet ikke. Først skal jeg til offentlig øyelege. Optikeren mente jeg ville få time raskt  fordi han mener det haster. Hvor lenge jeg må vente på offentlig operasjon, vet jeg ikke. Kommer vel an på hvordan øyelegen vurderer det. Tar det lang tid, vil jeg vurdere å ta operasjonen privat. 

Jeg var til privat øyelege rett før ferien og hun henviste meg dit jeg vanligvis går pga. grå stær.  Jeg går alltid regelmessig pga. arvelig fare for grønn stær.  Da jeg kom til den vanlige øyelegen for få dager siden bestemte han seg for å gjøre operasjonen om to uker.  Jeg var forberedt på å vente noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg var til privat øyelege rett før ferien og hun henviste meg dit jeg vanligvis går pga. grå stær.  Jeg går alltid regelmessig pga. arvelig fare for grønn stær.  Da jeg kom til den vanlige øyelegen for få dager siden bestemte han seg for å gjøre operasjonen om to uker.  Jeg var forberedt på å vente noen måneder.

Det er godt å lese at det kan gå så raskt :) Jeg må bare håpe for egen del også, så får vi se . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 minutter siden):

Jeg var til privat øyelege rett før ferien og hun henviste meg dit jeg vanligvis går pga. grå stær.  Jeg går alltid regelmessig pga. arvelig fare for grønn stær.  Da jeg kom til den vanlige øyelegen for få dager siden bestemte han seg for å gjøre operasjonen om to uker.  Jeg var forberedt på å vente noen måneder.

Kan man få kreft i øyet? 

Anonymkode: 81aa5...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan man få kreft i øyet? 

Anonymkode: 81aa5...d86

Ja. Men det er ikke så vanlig.

Man kan også få kreft bak øyet, slik at det må fjernes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (På 21.8.2023 den 22.52):

Jeg var til privat øyelege rett før ferien og hun henviste meg dit jeg vanligvis går pga. grå stær.  Jeg går alltid regelmessig pga. arvelig fare for grønn stær.  Da jeg kom til den vanlige øyelegen for få dager siden bestemte han seg for å gjøre operasjonen om to uker.  Jeg var forberedt på å vente noen måneder.

Optikeren sa det ville gå raskt, men der tok han feil gitt. Jeg fikk time til øyelege 12 desember i det offentlige 🤣 

Men jeg har fylt ut skjema og sendt inn henvisning til forsikringsselskapet jobben bruker. Jeg ser at saken er under behandling, så får bare håpe det går raskere der. Inntil videre får jeg bare være på svømmetur under vann. Beste beskrivelsen jeg kommer på. Jeg holder meg ofte forran øyet når jeg ser på skjermen på jobb, da det føleles mer behagelig å bruke ett øye. Det er mindre forstyrrende. Hvis dette tar lang tid, får jeg vurdere å kjøpe meg en Kaptein Sabeltannlapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Optikeren sa det ville gå raskt, men der tok han feil gitt. Jeg fikk time til øyelege 12 desember i det offentlige 🤣 

Men jeg har fylt ut skjema og sendt inn henvisning til forsikringsselskapet jobben bruker. Jeg ser at saken er under behandling, så får bare håpe det går raskere der. Inntil videre får jeg bare være på svømmetur under vann. Beste beskrivelsen jeg kommer på. Jeg holder meg ofte forran øyet når jeg ser på skjermen på jobb, da det føleles mer behagelig å bruke ett øye. Det er mindre forstyrrende. Hvis dette tar lang tid, får jeg vurdere å kjøpe meg en Kaptein Sabeltannlapp :)

Ja, får håpe helseforsikringen fungerer etter formålet, det gjør den antakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Optikeren sa det ville gå raskt, men der tok han feil gitt. Jeg fikk time til øyelege 12 desember i det offentlige 🤣 

Men jeg har fylt ut skjema og sendt inn henvisning til forsikringsselskapet jobben bruker. Jeg ser at saken er under behandling, så får bare håpe det går raskere der. Inntil videre får jeg bare være på svømmetur under vann. Beste beskrivelsen jeg kommer på. Jeg holder meg ofte forran øyet når jeg ser på skjermen på jobb, da det føleles mer behagelig å bruke ett øye. Det er mindre forstyrrende. Hvis dette tar lang tid, får jeg vurdere å kjøpe meg en Kaptein Sabeltannlapp :)

Jeg har mer og mer problemer med begge øye, men nå er det bae en uke.  Jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (På 22.8.2023 den 7.18):

Ja. Men det er ikke så vanlig.

Man kan også få kreft bak øyet, slik at det må fjernes. 

Hvordan?

Anonymkode: 81aa5...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...