Gå til innhold

Har du eller har du hatt grå eller grønn stær ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (36 minutter siden):

Noen blir sikkert lei av at jeg drar frem denne tråden på nytt igjen. Må bare fortelle deg hvor glad jeg er. Jeg var på kontroll i dag. Jeg har nå 100% synsskarphet. Det er jo nesten som et lite mirakel 😃 Forstyrrelsene som kommer inn fra kanten av øyet er riften hvor de gikk inn eller kanten av linsen og dette var vanlig å vil gå over. Og så skal jeg saktens tåle at jeg fortsatt ikke får lov til å sminke meg og at jeg må leve med trøtte-tryne i 14 dager til ;)

Nå kan jeg legge dette helt fra meg og begynne å glede meg til høstferie.

Gled deg til det er din tur :)

Så utrolig bra.  Jeg er så glad på dine vegne 😀

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (På 15.9.2023 den 12.11):

Noen blir sikkert lei av at jeg drar frem denne tråden på nytt igjen. Må bare fortelle deg hvor glad jeg er. Jeg var på kontroll i dag. Jeg har nå 100% synsskarphet. Det er jo nesten som et lite mirakel 😃 Forstyrrelsene som kommer inn fra kanten av øyet er riften hvor de gikk inn eller kanten av linsen og dette var vanlig å vil gå over. Og så skal jeg saktens tåle at jeg fortsatt ikke får lov til å sminke meg og at jeg må leve med trøtte-tryne i 14 dager til ;)

Nå kan jeg legge dette helt fra meg og begynne å glede meg til høstferie.

Gled deg til det er din tur :)

Jeg er ikke så heldig som deg.  Har fått virus i det ene øyet, og muligens i det andre også.  Synet er bra, men noe forstyrret.  Jeg har ikke sminket meg på over to uker og bryr meg ikke om det.

Jeg er trøtt og lei, og ekstremt stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (18 timer siden):

Jeg er ikke så heldig som deg.  Har fått virus i det ene øyet, og muligens i det andre også.  Synet er bra, men noe forstyrret.  Jeg har ikke sminket meg på over to uker og bryr meg ikke om det.

Jeg er trøtt og lei, og ekstremt stresset.

Uffda, dette høres ikke bra ut :(Jeg skjønner godt du blir lei og håper du får noe for det. Jeg har hatt litt kløe i begge øynene og er litt rød. Jeg hadde det før operasjonen også, men regner med at de kommer av at jeg har overanstrengt øynene med å sitte for mye forran skjermen både på jobb og i fritiden.  Jeg skal snart ha ei uke ferie og skal prøve å holde meg helt unna pc. 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

@Nicklusheletidaog @Savannah.
Drar fram tråden fordi jeg skal opereres neste uke og gruer og gleder meg.  Men siden det gikk så bra for dere så regner jeg med at det går greit 😀. Var hos legen på fredag og fikk time veldig raskt fordi jeg var blitt mye mer nærsynt siden oktober.  Men det skal bli bra og ha et brilleløst liv.  Jeg må nok sikkert ha lesebriller, men det er jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Dorthe skrev (2 timer siden):

@Nicklusheletidaog @Savannah.
Drar fram tråden fordi jeg skal opereres neste uke og gruer og gleder meg.  Men siden det gikk så bra for dere så regner jeg med at det går greit 😀. Var hos legen på fredag og fikk time veldig raskt fordi jeg var blitt mye mer nærsynt siden oktober.  Men det skal bli bra og ha et brilleløst liv.  Jeg må nok sikkert ha lesebriller, men det er jo greit.

Jeg følger også med tråden.  Har grå stær, men ikke så ille at den må opereres ennå. Samtidig så gruer jeg meg til den dagen kommer, for jeg hater å ha noe oppi ansiktet og det må en jo ha når en blir operert. Har blitt fortalt at grå stær operasjon er den operasjonen som oftest går helt bra, men om det er korrekt eller for å berolige meg, vet jeg ikke. Uansett, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (2 timer siden):

@Nicklusheletidaog @Savannah.
Drar fram tråden fordi jeg skal opereres neste uke og gruer og gleder meg.  Men siden det gikk så bra for dere så regner jeg med at det går greit 😀. Var hos legen på fredag og fikk time veldig raskt fordi jeg var blitt mye mer nærsynt siden oktober.  Men det skal bli bra og ha et brilleløst liv.  Jeg må nok sikkert ha lesebriller, men det er jo greit.

Så bra at du får operasjon nå. Jeg er ikke lenger like fornøyd dessverre. Selve operasjonen er ikke noe å grue seg til. Jeg var til kontroll forrige uke. Jeg ba om en kontroll selv, da jeg sliter med å bli blendet av lyset.  Jeg har litt etterstær, men synstesten viser at jeg ser så godt at de ikke kan gjøre noe med det. Synet mitt funger godt på lang avstand og godt på nært hold sånn som nå når jeg bruker mobilen og har på lesebriller. 

Men synet mitt er dårlig til skjermbruk og jeg blir sliten i øynene hver dag på jobb. Så nå må jeg ha skjermbriller også. 

Så det ble ikke noe brilleløst liv på meg dessverrre. Jeg må ha både lesebriller og skjermbriller, men ser altså utmerket på lang avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Så bra at du får operasjon nå. Jeg er ikke lenger like fornøyd dessverre. Selve operasjonen er ikke noe å grue seg til. Jeg var til kontroll forrige uke. Jeg ba om en kontroll selv, da jeg sliter med å bli blendet av lyset.  Jeg har litt etterstær, men synstesten viser at jeg ser så godt at de ikke kan gjøre noe med det. Synet mitt funger godt på lang avstand og godt på nært hold sånn som nå når jeg bruker mobilen og har på lesebriller. 

Men synet mitt er dårlig til skjermbruk og jeg blir sliten i øynene hver dag på jobb. Så nå må jeg ha skjermbriller også. 

Så det ble ikke noe brilleløst liv på meg dessverrre. Jeg må ha både lesebriller og skjermbriller, men ser altså utmerket på lang avstand. 

Det synes jeg ikke høres så greit ut.  Nå ble jeg faktisk skuffet på dine vegne.  Og jeg har faktisk lurt på de tingene.  

Jeg er veldig lysømfintlig nå før operasjonen og ser ikke tastaturet mitt på IPaden som er svarte taster med hvite bokstaver. Og ser veldig lite om kvelden ute i mørket.  Og nå har jeg et par briller til skjermbruk og et annet par til å bruke til TV og ute og klarer vel egentlig ikke å lese med noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (5 timer siden):

Det synes jeg ikke høres så greit ut.  Nå ble jeg faktisk skuffet på dine vegne.  Og jeg har faktisk lurt på de tingene.  

Jeg er veldig lysømfintlig nå før operasjonen og ser ikke tastaturet mitt på IPaden som er svarte taster med hvite bokstaver. Og ser veldig lite om kvelden ute i mørket.  Og nå har jeg et par briller til skjermbruk og et annet par til å bruke til TV og ute og klarer vel egentlig ikke å lese med noen av dem.

Jeg blir litt oppgitt faktisk. Jeg var hos øyelegen forrige uke og nå føler jeg ikke at jeg kan mase mer.

Akkurat nå har jeg kommet hjem etter en tur på restaurant med ei venninne og jeg satt der og følte jeg ble blendet i ene øyet. Det er så ubehagelig at det tar bort konsentrasjonen min. 

Venninnen min sier hun kan se at det skinner i pupillen når jeg så opp på skrå. At ene øyet ser annerledes ut. Akkurat det synes jeg hørtes så rart ut at jeg måtte ta et bilde av meg selv. 

På bildet har en hvit pupille og den andre er sort. Veldig rart. Jeg ser det ikke i speilet, men på bildet er det veldig tydelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 20.1.2024 den 12.24):

@Nicklusheletidaog @Savannah.
Drar fram tråden fordi jeg skal opereres neste uke og gruer og gleder meg.  Men siden det gikk så bra for dere så regner jeg med at det går greit 😀. Var hos legen på fredag og fikk time veldig raskt fordi jeg var blitt mye mer nærsynt siden oktober.  Men det skal bli bra og ha et brilleløst liv.  Jeg må nok sikkert ha lesebriller, men det er jo greit.

Det har gått greit, men ikke helt bra.  Jeg har problemer med tørre øyne og noen sår på hornhinnene som gjør vondt innimellom.  Øyelegene sier at det er tilfeldig at det kom opp etter operasjonen.  Jeg bruker lesebriller når jeg ser på mobilen som gjør at jeg må ha dem i veska hele tiden (de er billige så jeg har mange overalt).  Det er greit, men jeg sliter noen ganger med å lese tekst på avstand, som er problematisk i jobben f.eks ved bruk av power-point, og lese gatenavn når jeg er ute.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (28 minutter siden):

Det har gått greit, men ikke helt bra.  Jeg har problemer med tørre øyne og noen sår på hornhinnene som gjør vondt innimellom.  Øyelegene sier at det er tilfeldig at det kom opp etter operasjonen.  Jeg bruker lesebriller når jeg ser på mobilen som gjør at jeg må ha dem i veska hele tiden (de er billige så jeg har mange overalt).  Det er greit, men jeg sliter noen ganger med å lese tekst på avstand, som er problematisk i jobben f.eks ved bruk av power-point, og lese gatenavn når jeg er ute.  

Har du prøvd progressive briller? Jeg ga opp ved første forsøk, men etter å ha klart å venne meg til dem, så synes jeg det er utrolig deilig å ikke ta briller av og på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (40 minutter siden):

Har du prøvd progressive briller? Jeg ga opp ved første forsøk, men etter å ha klart å venne meg til dem, så synes jeg det er utrolig deilig å ikke ta briller av og på. 

Jeg hadde progressive briller før operasjonen og jeg er enig i at det var deilig å slippe å ta de av og på.  Det må gå noen måneder før de kan måle synet ordentlig etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (17 timer siden):

Det har gått greit, men ikke helt bra.  Jeg har problemer med tørre øyne og noen sår på hornhinnene som gjør vondt innimellom.  Øyelegene sier at det er tilfeldig at det kom opp etter operasjonen.  Jeg bruker lesebriller når jeg ser på mobilen som gjør at jeg må ha dem i veska hele tiden (de er billige så jeg har mange overalt).  Det er greit, men jeg sliter noen ganger med å lese tekst på avstand, som er problematisk i jobben f.eks ved bruk av power-point, og lese gatenavn når jeg er ute.  

Det er kjipt å høre at du ikke er helt fornøyd, men det høres jo ut som om du er nærsynt.  Jeg har aldri hatt lesebriller for helt til jeg fikk grå stær har jeg klart å lese uten briller og med de gamle brillene.  Men jeg fikk spørsmål om jeg ville se slik som før eller som jeg ville se helt klart på avstand så hvis jeg ikke gjør det så klager jeg 😉.  Men det nytter antageligvis ikke.  Dette er en privat lege med avtale da så jeg håper han er flink 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (På 22.1.2024 den 15.24):

Det er kjipt å høre at du ikke er helt fornøyd, men det høres jo ut som om du er nærsynt.  Jeg har aldri hatt lesebriller for helt til jeg fikk grå stær har jeg klart å lese uten briller og med de gamle brillene.  Men jeg fikk spørsmål om jeg ville se slik som før eller som jeg ville se helt klart på avstand så hvis jeg ikke gjør det så klager jeg 😉.  Men det nytter antageligvis ikke.  Dette er en privat lege med avtale da så jeg håper han er flink 😀

Jeg er i hvert fall ikke nærsynt etter operasjonen.  Alt forandrer seg, men lykke til.  De fleste operasjoner går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...