Gå til innhold

al-Qaida utsteder "krigserklæring" mot Danmark og Sverige

Anbefalte innlegg

Det militante islamske nettverket al-Qaida har oppfordret til angrep som gjengjeldelse for koranbrenning i Sverige og Danmark. Trusselen nevner konkret Charle Hebdo-angrepet i 2015 og hyllesten av brødrene som gjennomførte det.

Koranbrenningene omtales som et koordinert angrep fra befolkningen og regjeringene i de to landene. Derfor er al-Qaida glad for å se de reaksjonene som har kommet mot de to landene, som ifølge al-Qaida ikke har lært av Charlie Hebdo-saken.

Jacob Kaarsbo, sjefanalytiker ved tenketanken Europa, sier til TV 2 at trusselen som fremsettes må forstås som en ren «krigserklæring»

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-er-al-qaidas-oppfordring-plikten-til-hevn-er-tillagt-dere/s/5-95-1265751

Hva bør man gjøre, legge seg flat og forby koranbrenning umiddelbart, eller står ytringsfriheten høyest?

Fortsetter under...

Gjest Junelle
slabbedask skrev (15 minutter siden):

Hva bør man gjøre, legge seg flat og forby koranbrenning umiddelbart, eller står ytringsfriheten høyest?

Ja, jeg synes det finnes mange andre måter å ytre seg på enn å brenne koraner. Man trenger ikke å velge ytringsmåter som provoserer noe så til de grader som koranbrenning gjør. La nå folk få ha helligdommene sine i fred..

Endret av Junelle

«Sverige og Danmark er to små, avskyelige land som ikke utgjør mer enn to små prikker på verdenskartet, og befolkningen der utgjør ikke en gang en tidel av befolkningen sammenlignet med vår nasjon».😂😂😂

Tenk å si noe sånt, helt utrolig. Men dette er uansett ikke bra fordi muslimene vet at alt som teller er deres tro, det er det eneste rette. Så derfor håper jeg Sverige og Danmark skjerper sikkerheten og får stoppet så mange angrep som mulig.

Everybody skrev (12 timer siden):

De kaller altså Sverige og Danmark små avskyelige land når de er de mest tolerante landene i verden med tanke på deres tro, noe så respektløst.

Og Sverige og Danmark har tatt imot tusenvis av sånne som dem og gitt dem mat, hus, utdallense, jobber og trygd.

Takknemlighet? Neida.

Anonymkode: b302d...707

Annonse

Jeg fordømmer på det sterkeste muslimenes reaksjoner mot Sverige og Danmark. Samtidig mener jeg det er unødvendig å skape farlige situasjoner for mennesker i sitt eget land fordi man absolutt må brenne Koranen. Da er man ikke bedre enn muslimer som ofte utrykker sitt hat med å trakke på eller brenne flagg og bilder av ulike statsledere. En del muslimer er hevngjerrige folk og jeg tror ikke alltid ar vi i Norden forstår hvor farlig deres mentalitet er. Deres ære betyr så mye at brødre og ferde gjerne dreper sine døtre og søstre for ærens skyld. Farlig. 

Anonymkode: a4298...a04

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...