Gå til innhold

Vil reise til høsten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det betyr hva?

Anonymkode: f6d87...56b

Det er fra et dikt av Karin Boye, som handler om smerten ved forandring, men at forandringen er bra viktig for at det skal bli bra etterpå. I sitatet jeg la inn, bruker hun knoppene som brister om våren som et bilde på dette – de brister, det gjør vondt, men så kommer blomsten frem som et resultat av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (1 time siden):

Det nytter ikke å sutre, man må gjøre noe selv. Har du noe du kan selge? "Gamle" leker i god stand, smykker (gull, sølv eller emalje, ikke juggel), merkeklær, samleobjekter? Søk på ønskes kjøpt i aktuelle kategorier på Finn.no, så ser du hva som er etterspurt. 

Jeg har gitt de rådene jeg har, i svaret på forrige side. Har du eldre slektninger med overgrodd hage (etter den heftige kombinasjonen av sol og nedbør i sommer), spør om du kan jobbe for dem i helgen. Bruk fantasien. 

Sutrer ikke selv om jeg mener det er tøft. Leker? Seriøst? Hva leker skulle jeg ha hatt? Jeg leker ikke. Tenkte jeg selge bunad sølv eller leie ut en garasje. Har sagt jeg kan handle for de, eller leie ut garasjen for de, eller stille  å Lage middag, jeg kan ikke gjøre hagearbeid jeg har aldri rørt en gressklipper. 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Det er fra et dikt av Karin Boye, som handler om smerten ved forandring, men at forandringen er bra viktig for at det skal bli bra etterpå. I sitatet jeg la inn, bruker hun knoppene som brister om våren som et bilde på dette – de brister, det gjør vondt, men så kommer blomsten frem som et resultat av det. 

Nei det er jeg ikke med deg på. Liker ikke dette. 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er seriøs Nicklus og nå forsøker jeg å endre livsstil. Nei jeg er dårlig på økonomi. 

Anonymkode: f6d87...56b

Kan du ikke bare sende et vippskrav til mor?

Anonymkode: 5ced4...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Leker? Seriøst? Hva leker skulle jeg ha hatt? Jeg leker ikke.

Det er nettopp når man ikke leker lenger at det er aktuelt å selge lekene fra barndommen. Nå vet ikke jeg hva du eller foreldrene dine har tatt vare på, men f.eks. en samling Pokemon-kort fra den første perioden de var populære, er svært etterspurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (20 minutter siden):

Det er nettopp når man ikke leker lenger at det er aktuelt å selge lekene fra barndommen. Nå vet ikke jeg hva du eller foreldrene dine har tatt vare på, men f.eks. en samling Pokemon-kort fra den første perioden de var populære, er svært etterspurt.

Å ja sånn ja. Joda har mange sånne ting det har jeg aldri tenkt har hatt verdi. Hva selger jeg de for da? 1000? Men hva tenker du om garasje utleie? Jeg se det ligger ute på Finn. 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan du ikke bare sende et vippskrav til mor?

Anonymkode: 5ced4...1b1

Nei kan du slutte å mobbe? 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ja sånn ja. Joda har mange sånne ting det har jeg aldri tenkt har hatt verdi. Hva selger jeg de for da? 1000? Men hva tenker du om garasje utleie? Jeg se det ligger ute på Finn. 

Anonymkode: f6d87...56b

Du må se på tilsvarende annonser på Finn, det er store variasjoner i hvor populære forskjellige typer leker (og annet) er. Søk på Torget i riktig gruppe (f.eks. Foreldre og barn), kryss eventuelt av for Ønskes kjøpt, så ser du hva som er etterspurt.

Hvis foreldrene dine har stor plass og dermed ikke kvittet seg med ting de ikke trenger nå som barna er voksne, kan du spørre om du skal selge det for dem, mot å få pengene. Ting som Tripp-trapp-stoler er lettsolgte. Men avklar det i forveien, slik at du ikke selger ting de har spart til eventuelle barnebarn. 

Garasjeutleie ville jeg forsøkt helt lokalt, enten ved oppslag på nærbutikken, i lokale FB-grupper eller (nettbasert) lokalavis. Men  prøv gjerne på Finn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor gammel er du egentlig ts?

Anonymkode: 3bc6e...7c1

Det er ikke relevant. Hvor gammel er du egentlig? 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (11 minutter siden):

Du må se på tilsvarende annonser på Finn, det er store variasjoner i hvor populære forskjellige typer leker (og annet) er. Søk på Torget i riktig gruppe (f.eks. Foreldre og barn), kryss eventuelt av for Ønskes kjøpt, så ser du hva som er etterspurt.

Hvis foreldrene dine har stor plass og dermed ikke kvittet seg med ting de ikke trenger nå som barna er voksne, kan du spørre om du skal selge det for dem, mot å få pengene. Ting som Tripp-trapp-stoler er lettsolgte. Men avklar det i forveien, slik at du ikke selger ting de har spart til eventuelle barnebarn. 

Garasjeutleie ville jeg forsøkt helt lokalt, enten ved oppslag på nærbutikken, i lokale FB-grupper eller (nettbasert) lokalavis. Men  prøv gjerne på Finn også. 

Hva mener du med helt lokalt? Skal jeg skrive på et ark at garasje er til utleie? Jeg har ting jeg kan selge som gamle ting så jeg skal prøve på det. 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke relevant. Hvor gammel er du egentlig? 

Anonymkode: f6d87...56b

Du har fått mange gode innspill her, men virker ikke som du tar det til deg. God tur!

Anonymkode: 3bc6e...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva mener du med helt lokalt? Skal jeg skrive på et ark at garasje er til utleie?

Hvis det er en oppslagstavle på nærbutikken, kan du gjøre det. Ellers ville jeg brukt FB-grupper for nærmiljøet, hvis det er noen. Men prøv gjerne Finn også.

Poenget er selvfølgelig at at de færreste er interessert i en garasje langt unna der de bor. Derfor må du annonsere der naboene dine leser.

Jeg kommer ikke til å hjelpe deg med detaljene, men du må selvsagt ta med bilder og nøyaktige mål, uansett medium. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (4 minutter siden):

Hvis det er en oppslagstavle på nærbutikken, kan du gjøre det. Ellers ville jeg brukt FB-grupper for nærmiljøet, hvis det er noen. Men prøv gjerne Finn også.

Poenget er selvfølgelig at at de færreste er interessert i en garasje langt unna der de bor. Derfor må du annonsere der naboene dine leser.

Jeg kommer ikke til å hjelpe deg med detaljene, men du må selvsagt ta med bilder og nøyaktige mål, uansett medium. 

Jeg har ikke en garasje og jeg har aldri leid ut en garasje. Men det har en i familien. Som hen ikke bruker. Så jeg tenkte jeg kunne jeg leie ut den i perioden jeg reiser? 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke en garasje og jeg har aldri leid ut en garasje. Men det har en i familien. Som hen ikke bruker. Så jeg tenkte jeg kunne jeg leie ut den i perioden jeg reiser

Anonymkode: f6d87...56b

Tror nok det må være litt mer langsiktig enn akkurat de ukene(?) du er bortreist. Men alle disse detaljene (varighet, pris, hvor mye du skal få for å ordne med utleien osv.) må du jo ta opp med eieren.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Tror nok det må være litt mer langsiktig enn akkurat de ukene(?) du er bortreist. Men alle disse detaljene (varighet, pris, hvor mye du skal få for å ordne med utleien osv.) må du jo ta opp med eieren.

Hva? Hvorfor skal jeg spørre når jeg kom på busniss idèn? Men jeg har snart bursdag og da ønsker jeg meg kun dekning av turen. 

Anonymkode: f6d87...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å ja sånn ja. Joda har mange sånne ting det har jeg aldri tenkt har hatt verdi. Hva selger jeg de for da? 1000? Men hva tenker du om garasje utleie? Jeg se det ligger ute på Finn. 

Anonymkode: f6d87...56b

Har du egen garasje? Er det lås på den? Verdi på utleie avhenger av forhold som hvor du bor i forhold til den som evt skal leie den, fasiliteter og sikkerhet (låsbar port, fjernkontroll) etc. 

Edit - ser nå at du ikke eier garasje selv, hvilket betyr at du ikke har noen garasje å leie ut. Du kan derfor se bort fra første avsnitt.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vil reise til høsten men er for dårlig til å planlegge og spare. Jeg elsker å bruke penger og tenker ikke alltid at jeg skal ha noe igjen til neste måned så ender opp med å låne. Men nå har jeg bestemt at jeg skal reise og det er det mange som har mening om. Hvordan kan jeg snu dette og hvordan kan jeg få oppnåd å reise? 

Anonymkode: f6d87...56b

Hva ville du svart meg dersom jeg skrev: 

"Jeg vil reise til høsten men er for dårlig til å planlegge ferien. Jeg elsker å ha sommerferie og tenker ikke alltid at jeg skal ha noe igjen noen feriedager til høsten, så jeg ender opp med å ikke ha igjen noen feriedager. Men nå har jeg likevel bestemt at jeg skal reise og det er det mange som har mening om, feks sjefen som sier at jeg ikke har igjen feriedager. Hvordan kan jeg snu dette og hvordan kan jeg få oppnåd å reise?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke en garasje og jeg har aldri leid ut en garasje. Men det har en i familien. Som hen ikke bruker. Så jeg tenkte jeg kunne jeg leie ut den i perioden jeg reiser? 

Anonymkode: f6d87...56b

Og dette har du avklart med eier av garasjen?

Anonymkode: 5ced4...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...