Gå til innhold

Hvorfor har Norge minst av været mitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (22 minutter siden):

Var spådd torden i kveld men det blir borte hele tiden. Hvorfor?? Har sett bilder fra feks Canada og de får helt svarte skyer! Vi har aldri sånt! Enten er det bare regn enten bare blå himmel😒

Det lynte og tordnet ute i Bærum. Du kunne kjørt ut dit og sett på.

Anonymkode: 867fb...f42

90tallsbarn skrev (34 minutter siden):

Men vi har dette nesten aldri i Norge. Hvorfor får Canada og mange land sorte skyer mens vi har de to kjedeligste værtypene som er regn og sol?

Det kjedeligste er da grått overskyet vær uten regn.

Anonymkode: 867fb...f42

Annonse

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Det er helt vanlig med regn i Norge, men landet er fattig på virkelig bra vær

Det er mye vær i Spania 😉, men der er jeg ikke nå.  Og nå er det bare blå himmel og sol og 30 grader der og her er det bare grått og silregn nå og da.  Kjempekjedelig vær.

UtakknemligDiva
Dorthe skrev (54 minutter siden):

Det er mye vær i Spania 😉, men der er jeg ikke nå.  Og nå er det bare blå himmel og sol og 30 grader der og her er det bare grått og silregn nå og da.  Kjempekjedelig vær.

Sol der eller? Den er ikke jeg så glad i. Sorte skyer er det jeg vil ha, vi får jo aldri det. 

90tallsbarn skrev (11 timer siden):

Sol der eller? Den er ikke jeg så glad i. Sorte skyer er det jeg vil ha, vi får jo aldri det. 

I dag er det blå himmel og sol her.  Fantastisk.  Så nå skal jeg ut en tur når det blir litt flere grader 😀

Annonse

UtakknemligDiva
Glitter skrev (Akkurat nå):

Liker du lommert gråvær? 

Jeg vet ikke hva du mener med lommert. Jeg liker sånne tordenskyer. Ikke sånne grå kalde skyer, men sånne som holder det fuktig og gjør det litt mørkt :) 

Litt rart forklart kanksje, men når det er helt blå himmel og sol så er det som om energien min suges opp og sola stjeler alt sammen, men når det er sånn tykt skylag på himmelen så tilføres jeg heller energi på en måte. 

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener med lommert. Jeg liker sånne tordenskyer. Ikke sånne grå kalde skyer, men sånne som holder det fuktig og gjør det litt mørkt :) 

Litt rart forklart kanksje, men når det er helt blå himmel og sol så er det som om energien min suges opp og sola stjeler alt sammen, men når det er sånn tykt skylag på himmelen så tilføres jeg heller energi på en måte. 

Åja kanskje lommert er dialekt. Ja sånn varmt vær med overskyet og høy luftfuktighet etter væromslag fra sol til regn i høy temperatur. 

Er det ikke et ord for det på bokmål tro? 

UtakknemligDiva
Glitter skrev (6 minutter siden):

Åja kanskje lommert er dialekt. Ja sånn varmt vær med overskyet og høy luftfuktighet etter væromslag fra sol til regn i høy temperatur. 

Er det ikke et ord for det på bokmål tro? 

Er vel lommert, når jeg tenker meg om. Folk kaller det gjerne klamt også. For man blir jo veldig klam. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...