Gå til innhold

Hva skam du i helgen?

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Som nybegynner trenger du ikke kjøpe så dyrt, men bare sett penslene i vann noen timer så busta utvider seg, for det er kjipt når det blir hår på lerret/ plata. Og så lønner det seg å ha en med rund bust. 

Lykke til med maleriet, og så kan du legge ut her, hvis du vil da. Jeg kan legge ut her for ingen får se dem ellers 🙂

Morsomt om vi kan inspirere hverandre da, og alt trenger ikke være perfekt heller. Et bilde kan stå lenge før en ser noe som må rettes. 

Nei jeg kjøpte ikke så dyrt. Men jeg begynte å male i natt. Kjøpt sånn stort lerret som jeg tenkte jeg kunne gi til jul eller noe, eller ha det selv. Vet ikke om jeg tørr å legge det ut her fordi jeg er ikke så flink som deg. Jeg tenkte jeg kunne få ut følelsene med maling. 

Anonymkode: 49a5d...9b9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei jeg kjøpte ikke så dyrt. Men jeg begynte å male i natt. Kjøpt sånn stort lerret som jeg tenkte jeg kunne gi til jul eller noe, eller ha det selv. Vet ikke om jeg tørr å legge det ut her fordi jeg er ikke så flink som deg. Jeg tenkte jeg kunne få ut følelsene med maling. 

Han som lærer meg sier uttryklelig fra at det er hver sine uttrykk som gjelder, og ikke hvor flink man er teknisk.

Så er det jo kunstretning mot mer håndtverk som Rembrandt som Odd Nerdum maler. Jeg elsker Nerdrum, men ikke "min stil" Og jeg har ytterst stor respekt for de som er dyktige i den rerning.

Men det er mange sjangre, og jeg er ikke objektuvt særlig flink 🙂 men gøy å lære en del regler uten at det heller ikke er nødvendig.

Du har sikkert ditt uttrykk. Det er det viktigste 🙂 som også absolutt har med å få ut følelser! 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Han som lærer meg sier uttryklelig fra at det er hver sine uttrykk som gjelder, og ikke hvor flink man er teknisk.

Så er det jo kunstretning mot mer håndtverk som Rembrandt som Odd Nerdum maler. Jeg elsker Nerdrum, men ikke "min stil" Og jeg har ytterst stor respekt for de som er dyktige i den rerning.

Men det er mange sjangre, og jeg er ikke objektuvt særlig flink 🙂 men gøy å lære en del regler uten at det heller ikke er nødvendig.

Du har sikkert ditt uttrykk. Det er det viktigste 🙂 som også absolutt har med å få ut følelser! 

Måtte Google for det visste jeg ikke hvem var eller hva det var. Går du på male skole? Eller er du født flink på maling? Jeg har har tenkt å bruke kort til å skrape med for å få frem andre farger. Bruker farger som lysegult svart rosa rød grønn. Grått. Kanskje jeg skal bort rødt. 

Jeg har jogget i marka, vasket huset, dratt på fest med andre gamlinger, drukket billig rosévin, hørt på Jokke og konkludert med at både musikken og fotballen var bedre før.

En fullverdig helg så langt, bortsett fra at jeg legger meg alene (denne helgen).

Nicklusheletida

Jeg var på sommerfest med jobben fredag kveld. På lørdag jobbet jeg først og etterpå dro jeg for å handle inn visp, saks og kakeform. 

I dag rydder jeg i skuffer og skap. Nå holder jeg på med kommodeskuffene. Der var det så fullt at skuffene stadig gikk ut av sporet sitt. Jeg finner gamle slaskete truser, gamle munnbind, enslige sokker som ikke har funnet paret sitt og mye annet rart jeg har spart på. Det var på tide å kaste gammelt rusk og rask nå ja. Blir lettere å finne ting nå.  I kveld skal jeg trene på Sats. 

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg var på sommerfest med jobben fredag kveld. På lørdag jobbet jeg først og etterpå dro jeg for å handle inn visp, saks og kakeform. 

I dag rydder jeg i skuffer og skap. Nå holder jeg på med kommodeskuffene. Der var det så fullt at skuffene stadig gikk ut av sporet sitt. Jeg finner gamle slaskete truser, gamle munnbind, enslige sokker som ikke har funnet paret sitt og mye annet rart jeg har spart på. Det var på tide å kaste gammelt rusk og rask nå ja. Blir lettere å finne ting nå.  I kveld skal jeg trene på Sats. 

Jeg fant også kjempefine merkesolbriller som jeg har glemt at jeg har kjøpt. Da ble jeg glad da :)

Annonse

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Jeg fant også kjempefine merkesolbriller som jeg har glemt at jeg har kjøpt. Da ble jeg glad da :)

Og jeg som trodde at jeg måtte kjøpe meg nytt treningstøy, finner ut nå at jeg har nok. Det har havnet mye i skjerfskuffen. Nå blir det ryddig en stund, helt til det har sklidd ut så mye at jeg må ta et nytt skipoertak om et års tid ;)

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Og jeg som trodde at jeg måtte kjøpe meg nytt treningstøy, finner ut nå at jeg har nok. Det har havnet mye i skjerfskuffen. Nå blir det ryddig en stund, helt til det har sklidd ut så mye at jeg må ta et nytt skipoertak om et års tid ;)

Og nå fant jeg den ene slalomhansken. Den andre ligger på hytta. Paraply har jeg visst også. Sparer på å rydde 😅

Ungene (de er voksne da) har vært hos meg en uke nå og jeg har nettopp kjørt dem hjem. I helgen har vi gått tur (fredag), vært på turorientering (lørdag) og vi har spilt og spilt og spilt - "Ticket to ride - sails and rails", Mario på Nintendo Switch og brettspillet HINT. Vi har kost oss maks oog ledd så vi nesten har tisset i buksa! ❤️ 

Annonse

morsan skrev (29 minutter siden):

Jeg har fått helt dilla på sopptur! Jeg var i skogen både fredag, lørdag og søndag, og fant masse kantarell. Det bugner i skogen nå. 🙂

Der gav du meg en påminnelse! Jeg pleide å gå mye på sopptur tidligere men det har gått litt i glemmeboka. Kanskje jeg skal prøve lykken og se etter kantareller her i Oslo :) 

påskelilje skrev (4 timer siden):

Jeg var på sommerfest med jobben fredag. Ut på dagen lørdag dro jeg på hyttetur sammen med mann og vennepar. Fjelltur søndag, hjemme seint søndag kveld. En fin helg!

Blir du ikke sliten når du går så mye på fjellet eller trener? 

morsan skrev (6 timer siden):

Jeg har fått helt dilla på sopptur! Jeg var i skogen både fredag, lørdag og søndag, og fant masse kantarell. Det bugner i skogen nå. 🙂

Hvordan vet du hva sopper som er hva sopper? Fleinsopp er det spiselig? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...