Gå til innhold

Liker eksen til ei bekjent....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (50 minutter siden):

Hvis dine barn vil være til stede om han skulle komme uten sine barn så ville jeg droppet det. Det vil være veldig rart for ungene om "Petter og Lottes pappa besøker mamma uten dem".

Enig. Begge eller ingen uten barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hvis dine barn vil være til stede om han skulle komme uten sine barn så ville jeg droppet det. Det vil være veldig rart for ungene om "Petter og Lottes pappa besøker mamma uten dem".

Ser den😅 men det er når vi begge har fri perioden fra barn. Hva med da?

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ser den😅 men det er når vi begge har fri perioden fra barn. Hva med da?

Anonymkode: b20c9...7a4

Jeg kopierer svaret mitt fra trådens første side:

En mulig måte å komme ett skritt nærmere på, er jo å spørre om dere skal finne på noe (en typisk "voksenting", f.eks. et arrangement på kveldstid eller noe annet man ikke kan ha med barn på) en gang ingen av dere har barn hjemme. Men finn noe som ikke er for privat og som foregår på bortebane, ikke gå rett på ost, vin og stearinlys i sofaen din, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Jeg synes altså du skal finne på noe annet enn privatbesøk, typen "jeg har tenkt meg på .... lørdag formiddag når barna er borte, har du lyst til å være med?" Prøv å finne noe som er uformelt og som man selv kan bestemme varigheten av, slik at dere ikke er nødt til å være sammen X timer hvis det slår feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (39 minutter siden):

Jeg kopierer svaret mitt fra trådens første side:

En mulig måte å komme ett skritt nærmere på, er jo å spørre om dere skal finne på noe (en typisk "voksenting", f.eks. et arrangement på kveldstid eller noe annet man ikke kan ha med barn på) en gang ingen av dere har barn hjemme. Men finn noe som ikke er for privat og som foregår på bortebane, ikke gå rett på ost, vin og stearinlys i sofaen din, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Jeg synes altså du skal finne på noe annet enn privatbesøk, typen "jeg har tenkt meg på .... lørdag formiddag når barna er borte, har du lyst til å være med?" Prøv å finne noe som er uformelt og som man selv kan bestemme varigheten av, slik at dere ikke er nødt til å være sammen X timer hvis det slår feil. 

Veldig lur idé. Jeg driter meg bare TOTALT om han ikke vil, eller mest sannsynlig sier han nok ja (ikke noe å tape på det) men om vi ikke kommer frem til noe. Nå må jeg snart gjøre noe. 

En liten ring. Han er den eneste forelderen som kommer å henter ved døren. Hadde han ville ungått meg, så ville hsn nok ringt barnet åsi "står utenfor", men han her vil prate. Virkelig..... har et lite håp . 😶‍🌫️😶‍🌫️😶‍🌫️

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg driter meg bare TOTALT om han ikke vil

Nei, det gjør du ikke, når det er en "invitasjon" av den typen. Da er det lett for ham å si ja til å bli med, uten at det høres ut som en "date", og lett å si "nei, det passer ikke fordi jeg skal ......". Ingen driter seg ut i en sik situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (4 timer siden):

Nei, det gjør du ikke, når det er en "invitasjon" av den typen. Da er det lett for ham å si ja til å bli med, uten at det høres ut som en "date", og lett å si "nei, det passer ikke fordi jeg skal ......". Ingen driter seg ut i en sik situasjon. 

Så om han ikke føler for å inn å ha en kopp kaffe, så sier han "nei, ikke tid" etc. 

Men om han vil komme inn så er jo det et godt tegn. Også et godt tegn at han bare stod å pratet sist, han ville bare ikke gå så det ut som. 

Takk for lovende ord. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (På 1.9.2023 den 14.49):

Hvis dine barn vil være til stede om han skulle komme uten sine barn så ville jeg droppet det. Det vil være veldig rart for ungene om "Petter og Lottes pappa besøker mamma uten dem".

Han kom innom idag på en kaffe med hans barn og mine barn tilstedet. Han var så lenge at han glemte bort tiden. Vi skulle på et møte å jeg merket. Han ville ha meg med på møtet, merket det på hsn. Jeg sa jeg ikke visste om jeg skulle, men han sa joda kom igjen. ( frivillig møte) . Jeg spurte om han ville sitte på hjem, det ville han gledelig. Kan du merke noen gode vibber her? Kan han være interessert? Jeg er såå redd for om jeg tar feil. 

Hva kan jeg gjøre videre?  

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 18.8.2023 den 23.36):

Dersom du spør henne hva hun synes om at du og eksen hennes kanskje blir sammen og hun ikke synes noe om det - hva gjør du da? Dropper henne eller ham? Det er vel for tidlig å kalle det noe i nærheten av et forhold ennå så det beste er vel å ta det rolig en god stund og se hva som skjer. 

Hei! Istedenfor å lage ny tråd, så spør jeg her. Trenger virkelig råd... 

Vi har jo kun treffes og hatt kaffe med barn tilstedet og hatt en unnskyldning for å få han inn hos meg. Men nå er han barnefri, kan jeg da sende han en mld å spørre om han vil komme innom? Jeg har så blandete følelser. Tenk om jeg virker desperat...? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! Istedenfor å lage ny tråd, så spør jeg her. Trenger virkelig råd... 

Vi har jo kun treffes og hatt kaffe med barn tilstedet og hatt en unnskyldning for å få han inn hos meg. Men nå er han barnefri, kan jeg da sende han en mld å spørre om han vil komme innom? Jeg har så blandete følelser. Tenk om jeg virker desperat...? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Har du barnefri? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hele uken som kommer. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Det er jo bare til å prøve, men selv ville jeg ha ventet da. Prøver du så vil du kanskje få svar på om han er interessert eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei! Istedenfor å lage ny tråd, så spør jeg her. Trenger virkelig råd... 

Vi har jo kun treffes og hatt kaffe med barn tilstedet og hatt en unnskyldning for å få han inn hos meg. Men nå er han barnefri, kan jeg da sende han en mld å spørre om han vil komme innom? Jeg har så blandete følelser. Tenk om jeg virker desperat...? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Jeg ville heller spurt om han vil bli med og gå en tur eller noe, er det ikke en tursti eller noe i nærheten som dere kan gå? Så kan dere ev. ta en kopp kaffe etterpå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Det er jo bare til å prøve, men selv ville jeg ha ventet da. Prøver du så vil du kanskje få svar på om han er interessert eller ikke.

Ja jeg kan vente til neste gang han kommer igjen, uken etter, men det blir da med barna. Burde jeg bare vente til da? Tenker at jeg nesten må få gjort det, nå som han fortsatt er singel. Allikevel livredd om han ikke føler for det, selvom magefølelsen stemmer på at han vil...☺️

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jeg ville heller spurt om han vil bli med og gå en tur eller noe, er det ikke en tursti eller noe i nærheten som dere kan gå? Så kan dere ev. ta en kopp kaffe etterpå. :) 

God idé, men da blir det veldig synlig blant andre. Uansett så prater vi så lett med hverandre, så vet ikke om han vil tenke at jeg er interessert i han om jeg spør om dette? 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lillemus skrev (På 10.9.2023 den 21.57):

Jeg ville heller spurt om han vil bli med og gå en tur eller noe, er det ikke en tursti eller noe i nærheten som dere kan gå? Så kan dere ev. ta en kopp kaffe etterpå. :) 

Hei @Lillemus

Idag fikk jeg meg en skikkelig spark i rumpa. Han skulle hente barnet idag, men ringte kun rett på mobilen til barnet så hun gikk ut. Han kom ikke bort ei gang til døren som han pleier. Men for to dager siden fikk jeg besøk av hans eks, som da er min bekjente som overskriften lyder. Det fikk han vite den dagen og det er kanskje derfor han oppfører seg litt rart nå?

Han pleier alltid å skrive til meg i forkant og si når han er her. Idag gikk ingenting via meg. Kan det hende det ødelegger litt for han at jeg har kontakt med hans eks? Han har tidligere vært så på og nesten vil inn på kaffe... 

Nå føler jeg at jeg MÅ spørre om bare han kommer på besøk. Bærer ingen vei dette via ungene. Det kan også hende at han er lei av meg og overhodet ikke interessert. Trenger råd fra deg..  

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei @Lillemus! 

Idag fikk jeg meg en skikkelig spark i rumpa. Han skulle hente barnet idag, men ringte kun rett på mobilen til barnet så hun gikk ut. Han kom ikke bort ei gang til døren som han pleier. Men for to dager siden fikk jeg besøk av hans eks, som da er min bekjente som overskriften lyder. Det fikk han vite den dagen og det er kanskje derfor han oppfører seg litt rart nå?

Han pleier alltid å skrive til meg i forkant og si når han er her. Idag gikk ingenting via meg. Kan det hende det ødelegger litt for han at jeg har kontakt med hans eks? Han har tidligere vært så på og nesten vil inn på kaffe... 

Nå føler jeg at jeg MÅ spørre om bare han kommer på besøk. Bærer ingen vei dette via ungene. Det kan også hende at han er lei av meg og overhodet ikke interessert. Trenger råd fra deg..  

Anonymkode: b20c9...7a4

Jeg aner ikke - dere må rett og slett snakke sammen. Det er ingen av oss her inne som vet noe som helst mer enn deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 timer siden):

Jeg aner ikke - dere må rett og slett snakke sammen. Det er ingen av oss her inne som vet noe som helst mer enn deg. :) 

Så jeg burde sende han en mld å spør om han vil komme på besøk? Ut av verden, ferdig med det? 

Litt merkelig at han ikke kom innom denne gangen. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg burde sende han en mld å spør om han vil komme på besøk? Ut av verden, ferdig med det? 

Litt merkelig at han ikke kom innom denne gangen. 

Anonymkode: b20c9...7a4

Han hadde kanskje ikke tid? Hvis du er så interessert i ham så kan du jo være litt mer direkte, menn er ofte veldig dårlige på å ta hint... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan det hende det ødelegger litt for han at jeg har kontakt med hans eks?

Anonymkode: b20c9...7a4

Jeg vet jeg gjentar meg selv, og det er neppe det du vil høre, ettersom du ikke kommenterte det forrige gang. Men jeg får bare enda mer den følelsen fra denne scenen, hvor Berger sa «When a guy’s really into you he’s coming upstairs, meeting or no meeting.» Eller i ditt tilfelle: komme selv og hente barnet fremfor å ringe.

SATC-damene prøver å finne alle mulige forklaringer, men Miranda må innrømme: «I’ve spent my whole life deciphering mixed messages» Hvis han virkelig var både travel OG interessert, tenker jeg han heller ville ringt DEG og bedt deg sende barnet ut, slik at han fikk forklart seg. 

Men fordelen ved at/om du er mer direkte overfor han, er at du får klarhet og slipper å gruble og fundere på dette. Fra innleggene dine her, ser det for meg ut som om all tankevirksomhet rundt dette bare gjør deg enda mer gira, hvilket må være slitsomt når det ikke er utvikling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...