Gå til innhold

Om du skulle blitt gjenfødt og kunne velge 😅

Anbefalte innlegg

Ville du da blitt gjenfødt som menneske, eller et dyr? Hvilket isåfall?

Tror jeg ville blitt en fugl. Usikker på hvorfor, annet enn at det hadde vært kult å fly 🐦

Å blitt menneske på ny er jeg litt skeptisk til 😬 både mtp hvordan verden utvikler seg mtp klima og sånn, og også fordi man kan havne hvor som helst i verden.

Anonymkode: 5ce1c...5b2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville du da blitt gjenfødt som menneske, eller et dyr? Hvilket isåfall?

Tror jeg ville blitt en fugl. Usikker på hvorfor, annet enn at det hadde vært kult å fly 🐦

Å blitt menneske på ny er jeg litt skeptisk til 😬 både mtp hvordan verden utvikler seg mtp klima og sånn, og også fordi man kan havne hvor som helst i verden.

Anonymkode: 5ce1c...5b2

Jeg ville blitt gjenfødt som et dyr. Kanskje en svane, 

Anonymkode: 91f36...90d

Jeg tar et menneskeliv til med takk. Mennesket er sannsynligvis det eneste vesenet som har en klar bevissthet om seg selv, sitt liv og sin sikre død. Det er et godt utgangspunkt for et liv med innhold.

Men det er klart - det virker ikke fristende å bli gjenfødt f.eks. i slummen i Calcutta. Likevel kan det være bedre enn det evige mørket som venter uten gjenfødelse.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tror jeg ville blitt en fugl. Usikker på hvorfor, annet enn at det hadde vært kult å fly

Det kan jeg være litt enig i. Tenk å fly langs norskekysten en fin sommerdag... Men fuglene har trolig ikke så mye annet fokus enn hva er mat og hva er en fiende.

laban skrev (28 minutter siden):

Jeg tar et menneskeliv til med takk. Mennesket er sannsynligvis det eneste vesenet som har en klar bevissthet om seg selv, sitt liv og sin sikre død. Det er et godt utgangspunkt for et liv med innhold.

Men det er klart - det virker ikke fristende å bli gjenfødt f.eks. i slummen i Calcutta. Likevel kan det være bedre enn det evige mørket som venter uten gjenfødelse.

Det kan jeg være litt enig i. Tenk å fly langs norskekysten en fin sommerdag... Men fuglene har trolig ikke så mye annet fokus enn hva er mat og hva er en fiende.

Det hadde vært perfekt for min del. Jeg som ville blitt en svane. en helt bekymringsfri hverdag for en luksus. 

Anonymkode: 91f36...90d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...