Gå til innhold

Dersom forskjellige kulturer trenger forskjellige lover...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste innordner seg lovene i Norge uten probleme

Anonymkode: a2e56...fb9

Hva de fleste gjør er ganske irrelevant. Det skjønner du godt selv og jeg trenger ikke å utdype det egentlig.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva hadde skjedd om man innførte norske straffelover i USA. Hvordan hadde det påvirker kriminaliteten? Hadde den gått opp eller ned? Det lurer jeg på.

Anonymkode: 0fc75...9ff

Godt spørsmål, håper hun svarer på det :) 

Anonymkode: a3661...a72

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva de fleste gjør er ganske irrelevant. Det skjønner du godt selv og jeg trenger ikke å utdype det egentlig.

Godt spørsmål, håper hun svarer på det :) 

Anonymkode: a3661...a72

Jeg gir opp. Du tar ikke innover deg kunnskap, og det du spør om er irrelevant. Takk for meg🙂

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva hadde skjedd om man innførte norske straffelover i USA. Hvordan hadde det påvirker kriminaliteten? Hadde den gått opp eller ned? Det lurer jeg på.

Nå er strafferammene forskjellige fra stat til stat, men å diskutere strafferammer og hypotetisk hva....hvis er bortkastet.  Hvorfor tar du ingen eksempler fra Europa?

Lovgivning er ikke det samme som straff.  Jeg er mer opptatt av forholdene i fengslene enn dommene de innsatte får.

Savannah skrev (30 minutter siden):

Nå er strafferammene forskjellige fra stat til stat, men å diskutere strafferammer og hypotetisk hva....hvis er bortkastet.  Hvorfor tar du ingen eksempler fra Europa?

Fordi straffene er mye mildere i Europa.

Savannah skrev (30 minutter siden):

Lovgivning er ikke det samme som straff.  Jeg er mer opptatt av forholdene i fengslene enn dommene de innsatte får.

Om man får 10 år for en narkoforbrytelse eller 100 år har vel betydning for samfunnet?

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi straffene er mye mildere i Europa.

Om man får 10 år for en narkoforbrytelse eller 100 år har vel betydning for samfunnet?

Vet du hva.  Jeg synes ikke denne diskusjonen er interessant og slutter her.  Skandinaviske straffer er ikke det samme som europeiske straffer.

Savannah skrev (41 minutter siden):

Vet du hva.  Jeg synes ikke denne diskusjonen er interessant og slutter her.

Like blid som alltid.

Savannah skrev (41 minutter siden):

Skandinaviske straffer er ikke det samme som europeiske straffer.

Ingen har påstått det så vidt jeg kan se.

Annonse

Savannah skrev (1 time siden):

I USA er de opptatt av at straffen skal være virkelig straff. Soningen skal være så hard og jævlig som mulig.

Anonymkode: 1fdda...95d

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

I USA er de opptatt av at straffen skal være virkelig straff. Soningen skal være så hard og jævlig som mulig.

Anonymkode: 1fdda...95d

Var sånn de behandlet jødene under 2 verdenskrig.

Everybody skrev (Akkurat nå):

Var sånn de behandlet jødene under 2 verdenskrig.

Nei de gasser bare dødsdømte i usa, ikke folk bare fordi de er jøder eller rom.

Men tent city er ganske drøyt ja, men du kommer ut i live. Tent city er mest for folk med korte dommer.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei de gasser bare dødsdømte i usa, ikke folk bare fordi de er jøder eller rom.

Men tent city er ganske drøyt ja, men du kommer ut i live. Tent city er mest for folk med korte dommer.

Jeg mener sånn som de blir behandlet i tent city.

Everybody skrev (2 minutter siden):

Jeg mener sånn som de blir behandlet i tent city.

Ja det er ganske sadistisk lagt opp. Men det er ikke slike leire over hele usa, det er vel i Arizona ?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er ganske sadistisk lagt opp. Men det er ikke slike leire over hele usa, det er vel i Arizona ?

Ja det er Arizona. Arizona er fortsatt ville vesten sier noen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...