Gå til innhold

Kan betennelse i muskler eller sener spre seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har drevet en stund med styrketrening, særlig med manualer det siste halve året. De siste ukene før sommeren tok jeg kanskje for mye i, ble opptatt av å øke tyngde på manualer. Tror det er grunn til knekkelyder i albuer og noe lett smerte i dem. Gikk så litt ned for å ikke risikere skade. Det gikk fint. 

Så skulle jeg i en annen anledning hjemme fikse noe som krevde at jeg løftet forholdsvis tungt - men bare for noen sekunder. Fikk det gjort og merket ikke noe til det før jeg samme natt så at noen sener i den ene hånden sto ut inne i håndflaten, eller hvordan jeg skal si det. Samtidig trakk hånden seg litt sånn krampaktig sammen. Akkurat det er borte igjen, men siden da har jeg nå i cirka to måneder hatt verking i hender, armer, albuer, skuldre, noen ganger i tær og føtter også. Skjønner ikke helt sammenhengen fordi jeg har trent sjeldent nå i sommer, både for å restituere og unngå skade, men også fordi jeg ikke har hatt mulighet eller tid. Nå ligger jeh her og verker i håndledd og føtter som en gammel tante, nesten ut av det blå. Har det med løftet å gjøre, eller er det tilfeldig og jeg begynner bare akkurat nå å kjenne alderdommen? 4 år igjen til 40...

Anonymkode: d3124...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret her er nei, betennelser i ledd sprer seg ikke. Men betennelsen kan påvirke muskulaturen slik at du kompenserer og smertene forflytter seg 

Anonymkode: 57c0d...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...