Gå til innhold

Hvilken brus er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Jeg drikker ikke så mye brus, men jeg er også skeptisk til spesielt aspartam og acesulfam K og prøver å unngå de stoffene så godt jeg kan. :)

Ja det er det jeg er skeptisk til derfor drikker jeg ikke light brus. 

Anonymkode: f9983...192

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Sukker er jo også noe dritt så det beste er nok å holde brusdrikkingen nede. :) 

Jeg drikker kun brus selv når jeg er i besøk hos familie. Er ikke så glad i brus i utgangspunktet. Liker best iste og saft hvis jeg skal unne meg noe godt. Spesielt tenker jeg på tennene. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker kun brus selv når jeg er i besøk hos familie. Er ikke så glad i brus i utgangspunktet. Liker best iste og saft hvis jeg skal unne meg noe godt. Spesielt tenker jeg på tennene. 

Jeg drikker stort sett vann og te søtet med steviosa. :) I ferien ble det jo en del brus, men jeg savner fort rent vann, blir jo ikke utørst av brus.

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jeg drikker stort sett vann og te søtet med steviosa. :) I ferien ble det jo en del brus, men jeg savner fort rent vann, blir jo ikke utørst av brus.

Er ening at vann er best. Te drikker jeg uten noe kun fordi det er blitt vane :) 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ening at vann er best. Te drikker jeg uten noe kun fordi det er blitt vane :) 

Jeg har prøvd flere ganger å kutte ut all søtning i teen, men det klarer jeg ikke. Har trappet kraftig ned på inntaket av te da, får ikke sove så godt om natten om jeg drikker for mye te i løpet av dagen lenger.

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd flere ganger å kutte ut all søtning i teen, men det klarer jeg ikke. Har trappet kraftig ned på inntaket av te da, får ikke sove så godt om natten om jeg drikker for mye te i løpet av dagen lenger.

Må du tidspunkt for siste koppen for dagen? Kan du ikke drikke night te av sånn økologisk sort? Jeg har 6 forskjellige : perfect peppermint, green & pomegranate, earl grey, pure white tea, english breakfast og night tea. Fikk et sett av et noen jeg kjenner i utlandet. 

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det er i tillegg organisk. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må du tidspunkt for siste koppen for dagen? Kan du ikke drikke night te av sånn økologisk sort? Jeg har 6 forskjellige : perfect peppermint, green & pomegranate, earl grey, pure white tea, english breakfast og night tea. Fikk et sett av et noen jeg kjenner i utlandet. 

Jeg er ikke så glad i andre teer enn vanlig gul Twinings Earl Grey og siden den inneholder koffein/tein så kan jeg ikke drikke den etter kl. 17 om jeg skal få sove godt. Mange av Pukka teene inneholder ikke koffein, men de er ofte tilsatt sukker så de utgår også egentlig, men noen av de er gode, bl.a. den med lakris og kanel.

Annonse

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke så glad i andre teer enn vanlig gul Twinings Earl Grey og siden den inneholder koffein/tein så kan jeg ikke drikke den etter kl. 17 om jeg skal få sove godt. Mange av Pukka teene inneholder ikke koffein, men de er ofte tilsatt sukker så de utgår også egentlig, men noen av de er gode, bl.a. den med lakris og kanel.

Ja jeg liker også godt kanel og lakris . Dumt du ikke kan drikke etter 17 ikke engang night tea eller sleep tea, noe sånn. Det drikker jeg hver kveld med honning og melk. Visste ikke de var tilsatt sukker. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg liker også godt kanel og lakris . Dumt du ikke kan drikke etter 17 ikke engang night tea eller sleep tea, noe sånn. Det drikker jeg hver kveld med honning og melk. Visste ikke de var tilsatt sukker. 

Så lenge den ikke inneholder koffein så kan jeg jo det med tanke på nattesøvnen, men prøver å unngå sukker så jeg drikker ikke så mye av det, men nå har jeg gått en lang tur så nå skal jeg sannelig ta meg en kopp lakris-kanel-te! :D 

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Så lenge den ikke inneholder koffein så kan jeg jo det med tanke på nattesøvnen, men prøver å unngå sukker så jeg drikker ikke så mye av det, men nå har jeg gått en lang tur så nå skal jeg sannelig ta meg en kopp lakris-kanel-te! :D 

Liker du lakris generelt som godteri? Jeg tror det er sånn enten elller, selv elsker jeg lakris også utenom. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Liker du lakris generelt som godteri? Jeg tror det er sånn enten elller, selv elsker jeg lakris også utenom. 

Jeg eeeeelsker lakris! Spiser ikke så mye av det både pga sukkeret og blodtrykket, men det er goooooodt! 😋

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Jeg eeeeelsker lakris! Spiser ikke så mye av det både pga sukkeret og blodtrykket, men det er goooooodt! 😋

Enig. All lakris er godt. Men er ikke lakris bra for høyt bt? Jeg trodde det var det eneste godkjente godteriet som faktisk hadde en bra hensikt? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. All lakris er godt. Men er ikke lakris bra for høyt bt? Jeg trodde det var det eneste godkjente godteriet som faktisk hadde en bra hensikt? 

Lakris kan være bra om du har lavt blodtrykk og vil få det litt opp, har du høyt blodtrykk må du ikke spise mye lakris, det skal ikke mer enn 50 g om dagen til for å høyne blodtrykket. Jeg spiser også det meste av lakris og i kombo med sjokolade... Mmmm... De der lakrisplettene med sjokolade utenpå som er i mange smågodtdisker! *stønn*

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trodde det var det eneste godkjente godteriet som faktisk hadde en bra hensikt? 

Jeg tror lakris kan ha dårlig innflytelse på kolesterolet. Men da må man selvsagt spise mer enn litt nå og da, f.eks. ha det som sitt favorittgodteri.

Jeg liker ikke lakris, så jeg har ikke undersøkt nærmere. Men jeg er sikker på at en kollega som var glad i lakris, hadde fått høre dette av legen sin for mange år siden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...