Kashmir- Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Jeg har en idrettskade i ryggen som blusser opp iblant. Jeg har også hatt prolaps noen ganger. Jeg har opplevd endel fysisk smerte som å ha fått spiker i hodet, i kneskålen ( 🤣 ja... ) og det var sykt vondt. Jeg har hatt senebetennelser og div som sikkert mange vet gjør vondt, pluss nerver i klem. Så mye rart som har medført smerte. Men jeg reagerer ikke så voldsomt annet enn å konstsantere at det gjør vondt. Har aldri fått angst av det. Men når det gjelder ryggen så fåt jeg helt syk angst. Blir helt omtåket av det, drømmer helt vilt og svetter som en våt svamp som blir vridd opp. Jeg tar ikke smertestillende fordi jeg ikke kan, men har tatt Sobril for å ikke bli helt nuts. Men så har jeg angst for å ta det også, så det blir "kun" et par i døgnet. Det jeg lurer på er om det er noe med ryggen som påvirker hodet mer enn smerter andre steder? Nerver, andre signaler eller noe? For jeg forstår ikke helt dette. Selv om smertene i ryggen er de verste, så burde jeg jo taklet det bedre mtp hvor "greit" jeg takler andre smerter? Så nå undres jeg litt på dette. Har tre jøvlige dager bak meg nå, men i dag er det mye bedre uten angst. Så har noen peiling her, eller er jeg på bærtur? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Kashmir skrev (19 timer siden): Jeg har en idrettskade i ryggen som blusser opp iblant. Jeg har også hatt prolaps noen ganger. Jeg har opplevd endel fysisk smerte som å ha fått spiker i hodet, i kneskålen ( 🤣 ja... ) og det var sykt vondt. Jeg har hatt senebetennelser og div som sikkert mange vet gjør vondt, pluss nerver i klem. Så mye rart som har medført smerte. Men jeg reagerer ikke så voldsomt annet enn å konstsantere at det gjør vondt. Har aldri fått angst av det. Men når det gjelder ryggen så fåt jeg helt syk angst. Blir helt omtåket av det, drømmer helt vilt og svetter som en våt svamp som blir vridd opp. Jeg tar ikke smertestillende fordi jeg ikke kan, men har tatt Sobril for å ikke bli helt nuts. Men så har jeg angst for å ta det også, så det blir "kun" et par i døgnet. Det jeg lurer på er om det er noe med ryggen som påvirker hodet mer enn smerter andre steder? Nerver, andre signaler eller noe? For jeg forstår ikke helt dette. Selv om smertene i ryggen er de verste, så burde jeg jo taklet det bedre mtp hvor "greit" jeg takler andre smerter? Så nå undres jeg litt på dette. Har tre jøvlige dager bak meg nå, men i dag er det mye bedre uten angst. Så har noen peiling her, eller er jeg på bærtur? Sobril er aldri løsningen for en idrettsskade. Faktisk bør du være svært forsiktig med den type medisin. Anonymkode: 83601...5cb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Spiker i kneskålen...Hjelpe meg! Jeg synes ikke det høres ulogisk ut at vondter nært nervesystemet i ryggraden kan trigge mer engstelse for vi er jo mer eller mindre fucked hvis ryggen settes ut av spill i hvert fall fra før i tiden da vi var jegere. Da jeg knakk ryggen og knuste foten så kjente jeg ikke at jeg knuste foten for smerten det var å knekke ryggen er den mest intense smerten jeg har opplevd. Verre enn å føde barn. Så kroppen hadde ikke kapasitet til å avgi smertesignaler for foten. Kun ryggen ble prioritert. Det synes jeg er litt interessant. For regner med hadde jeg kun knust foten så hadde jeg hylt av smerter da også. Jeg har dog ikke opplevd angst knyttet til skaden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 24. august 2023 Forfatter Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sobril er aldri løsningen for en idrettsskade. Faktisk bør du være svært forsiktig med den type medisin. Anonymkode: 83601...5cb Ja, det er jeg. Som jeg skrev så får jeg mye angst, så for å ikke bli helt på trynet så tar jeg det med forsiktighet. Det er også samtidig muskelavslappende, så jeg tok en på dagen og en på natten, men ja, jeg er forsiktig med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 24. august 2023 Forfatter Del Skrevet 24. august 2023 Glitter skrev (27 minutter siden): Spiker i kneskålen...Hjelpe meg! Jeg synes ikke det høres ulogisk ut at vondter nært nervesystemet i ryggraden kan trigge mer engstelse for vi er jo mer eller mindre fucked hvis ryggen settes ut av spill i hvert fall fra før i tiden da vi var jegere. Da jeg knakk ryggen og knuste foten så kjente jeg ikke at jeg knuste foten for smerten det var å knekke ryggen er den mest intense smerten jeg har opplevd. Verre enn å føde barn. Så kroppen hadde ikke kapasitet til å avgi smertesignaler for foten. Kun ryggen ble prioritert. Det synes jeg er litt interessant. For regner med hadde jeg kun knust foten så hadde jeg hylt av smerter da også. Jeg har dog ikke opplevd angst knyttet til skaden. Ja! Ikke sant? Jeg tror vi har et poeng her! Ja, det var en luring som skjøt med pil i kneet mitt. Han hadde festet en spiker foran i pilen, så spikeren satt fast i kneet. Et par cm inn. Og spikeren i hodet fikk jeg da en garasjedør med spiker gikk ned på meg og spikeren gikk inn i bakhodet fordi jeg dukket. Den lyden... 😅 mye rart vi blir utsatt for! Hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Kashmir skrev (5 minutter siden): Ja! Ikke sant? Jeg tror vi har et poeng her! Ja, det var en luring som skjøt med pil i kneet mitt. Han hadde festet en spiker foran i pilen, så spikeren satt fast i kneet. Et par cm inn. Og spikeren i hodet fikk jeg da en garasjedør med spiker gikk ned på meg og spikeren gikk inn i bakhodet fordi jeg dukket. Den lyden... 😅 mye rart vi blir utsatt for! Hehe Ja. Det blir litt som hunder som er redd føttene sine for knekkes de så er de fucked ute i naturen. Tror jeg. Åherrejemini. Det hørtes forferdelig ut begge deler. 😬 Blir en artig historie ut av det da. 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 24. august 2023 Forfatter Del Skrevet 24. august 2023 Glitter skrev (2 minutter siden): Ja. Det blir litt som hunder som er redd føttene sine for knekkes de så er de fucked ute i naturen. Tror jeg. Åherrejemini. Det hørtes forferdelig ut begge deler. 😬 Blir en artig historie ut av det da. 😅 Ja . Han skjøt pilen fordi jeg ble kjæreste med fetteren hans isreden for ham ( vi var 12 år ), men så møttes vi som voksne og han var blitt skikkelig skikkelig kjekk OG hyggelig. Vi lo av episoden selv om han syns det var flaut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Kashmir skrev (12 minutter siden): Ja . Han skjøt pilen fordi jeg ble kjæreste med fetteren hans isreden for ham ( vi var 12 år ), men så møttes vi som voksne og han var blitt skikkelig skikkelig kjekk OG hyggelig. Vi lo av episoden selv om han syns det var flaut. Såpass ja. 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474714-sikkert-et-rart-sp%C3%B8rm%C3%A5l-om-fysisk-smerte-og-angst/#findComment-4198948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.