Gå til innhold

Jeg føler jeg holder på å "dø" av stress , jente 16

Anbefalte innlegg

Hei❤️

Det har blitt fullstendig stopp og jeg har ikke krefter til å komme meg ut fra rommet.

Jeg bruker krefter på:

- Holder mine foreldre glade. Jeg viser omsorg og er høflig. De er derfor super glade i meg, fordi jeg gir mye av meg.

- Jeg er populær og det innebærer også mange forpliktelser. Jeg må gi tid til venner, delta på fester, trene osv.

- Jeg anses som pen, må holde stempelet. Passe på å kle meg veldig fint alltid.

- Gi tid til besteforeldre, tanter onkler osv. Møte dem alltid med godt humør og være morsom. De er superglad i meg, men fordi jeg gir mye av meg.

- Skole, jeg har ambisjoner å gjøre det like bra som foreldre, begge er toppledere og tjener masse millioner.

- Har nettopp vært på lengre ferie med foreldre i annen del av verden, så lovet jeg bestefar å besøke dem i annet land i langhelg, så forventer veninner at jeg kommer på deres bursdager, så må jeg trene og alltid være velkledd og bli, så må jeg snakke med alle, spille søt , uskyldig, morsom og gjøre dem glade.

Fikk dårlig karakter på prøve sist og har presset på meg nå. 

Nå klarer jeg ikke å gjøre noe. Vil miste prøve i morgen da jeg orker ikke skole. Så jeg bare googlet og fant meg frem her.

Jeg har prøvd å dele med helsesøster og flere men de tar ikke meg seriøs. Jeg virker så bortskjemt som får mye oppmerksomhet.  Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal snakke med mamma eller pappa og hva deres reaksjon vil være.

Føler meg syk nå.

Anonymkode: 874bb...1ca

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Hvis helsesøster ikke tar deg alvorlig kan du snakke med andre i helsevesenet, som fastlege. At du føler deg syk av dette bør tas alvorlig.

Det høres ut som du ofte går på kompromiss med deg selv, selv om du har innsikt i hva som er problemet, at du er for mye styrt av indre forventninger og for lite av det du selv har lyst til. Du bør øve deg på å si nei når det er noe som forventes av deg, men som du kjenner du ikke har lyst til. 

AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 23.12):

Hei❤️

Det har blitt fullstendig stopp og jeg har ikke krefter til å komme meg ut fra rommet.

Jeg bruker krefter på:

- Holder mine foreldre glade. Jeg viser omsorg og er høflig. De er derfor super glade i meg, fordi jeg gir mye av meg.

- Jeg er populær og det innebærer også mange forpliktelser. Jeg må gi tid til venner, delta på fester, trene osv.

- Jeg anses som pen, må holde stempelet. Passe på å kle meg veldig fint alltid.

- Gi tid til besteforeldre, tanter onkler osv. Møte dem alltid med godt humør og være morsom. De er superglad i meg, men fordi jeg gir mye av meg.

- Skole, jeg har ambisjoner å gjøre det like bra som foreldre, begge er toppledere og tjener masse millioner.

- Har nettopp vært på lengre ferie med foreldre i annen del av verden, så lovet jeg bestefar å besøke dem i annet land i langhelg, så forventer veninner at jeg kommer på deres bursdager, så må jeg trene og alltid være velkledd og bli, så må jeg snakke med alle, spille søt , uskyldig, morsom og gjøre dem glade.

Fikk dårlig karakter på prøve sist og har presset på meg nå. 

Nå klarer jeg ikke å gjøre noe. Vil miste prøve i morgen da jeg orker ikke skole. Så jeg bare googlet og fant meg frem her.

Jeg har prøvd å dele med helsesøster og flere men de tar ikke meg seriøs. Jeg virker så bortskjemt som får mye oppmerksomhet.  Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal snakke med mamma eller pappa og hva deres reaksjon vil være.

Føler meg syk nå.

Anonymkode: 874bb...1ca

Bestill en legetime, og forklar alt sammen. Du føler press i alle retninger og trenger hjelp av en psykolog til å lære å si "nei!" og prioritere mer tid på det som er best for deg. 

Anonymkode: b3a1c...826

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...