AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 Del Skrevet 24. august 2023 Hei, jeg har siden 2018 hatt problemer med begge skuldrene mine. Skulder problemene kommer av overtrening. Ettersom jeg trente mye på treningsstudio. Har hatt vondt i skuldrene siden, så har siden en alder av 16 måtte unngått nesten alt av aktivitet som i det hele tatt bruker overkroppen, etter som det skal lite til før skuldrene blir vonde. Har i løpet av disse årene prøvd og hørt veldig mye forskjellig. Først forsøkte jeg fysioterapi (styrke opp muskulaturen i skuldrene), kiropraktor, dro deretter til en Fysikalskmedisiner/Legespesialist som mente jeg hadde betennelse i ac-leddene. Prøvde da også trykkbølgebehandling, dette fungerte heller ikke. Han mente det eneste jeg kunne gjøre var å vente, han ville heller ikke operere på en så ung gutt, videre gikk jeg til enda 2 ulike fysioterapeuter, som ikke mente de kunne se noen tegn til betennelse i ac-leddene. Fikk da høre at set var heller senebetennelse det var snakk om, prøvde laserbehandling, prøvde kortison innsprøytning, dette også med null hell. Har også tatt MR av skuldrene 2 ganger, hvor de første gang ikke kunne se noe, mens de andre gang mente de kunne se tegn til betennelse. Nå går jeg igjen til en ny fysioterapeut, han mente at han ikke kunne se noe betennelse, han gikk utifra at det da er den indre muskulaturen som ikke har vært sterk nok, i forhold til all vektløftingen. Nå holder jeg da må med strikk øvelser, men får vondt når jeg gjør disse. Og blir forvirret når så mange spesialister, kan gi så mange ulike svar. Må legge til at skuldrene ikke har hatt et eneste tegn til bedring siden jeg først fikk plagene. noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre videre? For begynner å bli ekstremt lei og rådvill. Anonymkode: 41492...955 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474754-skulder-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.