Gå til innhold

Hvor er buksa mi??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

morsan skrev (1 time siden):

Haha! Ja, vi er vel flere som har erfart at hovedgrunnen til at man ikke finner noe er at man har lett for dårlig, men tror man har lett bra! :D 

Den uka det plutselig falt masse snø selv om det fortsatt var oktober, skulle jeg finne et par vinterstøvler til den andre i husstanden. Av oss to er det nemlig jeg som vet hvor sånt befinner seg, siden det er jeg som ikke vil ha dem stående i gangen hele sommeren 😉 

Det er ikke så mange mulige steder jeg lagrer "sesong-fottøy", og jeg sjekket dem alle, uten hell. Så det var veldig mystisk. 

Kort fortalt så viste det seg at de var på det første stedet jeg så etter dem. Der er det dårlig lys, og jeg trodde de var for store til at de kunne gjemme seg bak noe i mørket. Men de kunne de. 

Snøen lå jo ikke så lenge, men jeg tror støvlene ble funnet tidsnok til at de ble brukt én gang. Nå står de i hvert fall klare til neste snøfall...

morsan skrev (5 timer siden):

Haha! Ja, vi er vel flere som har erfart at hovedgrunnen til at man ikke finner noe er at man har lett for dårlig, men tror man har lett bra! :D 

Ja, jeg er nok ikke alene!

Men jeg trodde helt oppriktig at jeg hadde lett hypernøye. Hadde lett veldig nøye i hyllene, men ikke i henge-skapet.....

påskelilje skrev (5 timer siden):

Det er fra Hakkebakkeskogen (regner jeg med),  når reven smaker på de over-peprede pepperkakene 😁

Aha!

laban skrev (4 timer siden):

Kort fortalt så viste det seg at de var på det første stedet jeg så etter dem. Der er det dårlig lys, og jeg trodde de var for store til at de kunne gjemme seg bak noe i mørket. Men de kunne de. 

Ikke sant? Man er så overbevist om at man har lett bra nok. 

påskelilje skrev (44 minutter siden):

Ja, jeg er nok ikke alene!

Men jeg trodde helt oppriktig at jeg hadde lett hypernøye. Hadde lett veldig nøye i hyllene, men ikke i henge-skapet.....

Som sagt… ;) 

Jeg har hatt flere slike tilfeller selv. Som en gang den ene bilnøkkelen ikke var å finne. Som oftest ligger den i en av mannens jakkelommer. Vi lette «overalt», i begges ytterjakker, i vesker etc, i bunnen av garderobeskapet osv. Jeg var overbevist om at det var min bedre halvdel som hadde lagt de på et rart sted. Men neida - de dukket opp i lomma på en av mine dressjakker, i mitt klesskap på soverommet. 😇 

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (11 timer siden):

Mja... jeg får vel fortelle da 😁

Jeg skulle på konferanse med jobben og ville finne frem dressjakka/penjakka mi (som jeg bruker svært sjelden). Så gjennom skapet mitt der jakker og kjoler henger, men kunne ikke finne den jeg ville ha. Måtte derfor lete litt nøyere, det var noen hengere der det var dobbelt med tøy. Ingen dressjakke der.

Men: plutselig innimellom alle hengerne, så jeg plutselig noe mørkt og langt på en henger.... Hva i all verden var dette? Tok det frem, og jammen var det buksa, den nye pene sorte buksa mi, som jeg hadde hengt pent opp etter bruk i mai 😱😮😅

Så buksa hang på rett plass (selv om jeg hadde trodd den lå i en trådkurv), i mitt eget skap 😅

Jeg måtte krype pent for døtrene mine og be om unnskyldning for at jeg hadde mistenkt dem for å ha lånt den...

Så nå er den funnet, og brukt på konferanse,  og jeg er rimelig flau...!

Dressjakka fant jeg inni ei annen jakke i garderobeskapet i yttergangen 😁😱😁

😅

Jeg fant saksa vår her om dagen som samboer og jeg har beskyldt hverandre for å ha kastet ( ved et uhell) i søpla. Vi har lett og lett og måtte til slutt kjøpe ny saks. 

Da jeg skulle ned i kjellerboden og hente en pose med julepapir, gavelapper osv, fant jeg saksa i samme pose. Der har den ligget siden forrige jul :)

Har skjedd flere ganger at jeg leter etter en skrutrekker helt til jeg gir opp og kjøper en ny bare for å få jobben gjort. Så rydder jeg og finner de 4 andre jeg hadde fra før. Men nå savner jeg stifthammeren, er sikker på jeg hadde den i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...