Gå til innhold

Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre ang flytting.

Anbefalte innlegg

I mange år så har jeg ønsket meg minihus. De må stå på hjul i Norge for å være lovlig oppsatt, og jeg har to steder jeg har mulighet til å sette opp. Et på gård og en på en større tomt mer sentralt. Jeg har tegnet minihus og planlagt siden før 2012, jeg har sett utallige videoer etter som det ble mer og mer populært. Har planlagt praktiske løsninger, fargevalg og alt+ til og med eget fint sted for hunden. Jeg får også et lite atelier hvor jeg kan male. Nå kan altså den drømmen gå i i o i oppfyllelse. 

Men. Det er jo et stort men. Jeg bor på kun ca 30 kvm nå også, og jeg elsker altså denne leiligheten av hele mitt hjerte. Den er spesiell i utforming med murvegg på to sider, en skikkelig fin hems og ikke rette vegger noe sted bortsett fra en. Litt sånn krinkel og kroker. Så leiligheten er en ting. Men enda viktigere er naboer. Jeg er så utrolig glad for å ha folk innpå meg. Jeg er ikke så fan av nære vennskap med snakk om alt mulig privat ( har et par gode venninner da, men de respekterer at jeg ikke deler hele følelselseregisteret )  men jeg liker mennrsker og å ha de rundt meg. At vi kan ha noen fine samtaler uten at vi må drikke kaffe i to timer. Eller vi kan snakke sånn lett når vi møtes- hvis vi gidder. Det passer meg perfekt.

Jeg har latterlig lav leie her, og har grei økonomi, og nå enda bedre. Sånn at jeg kan bygge dette minihuset. Med betalt hjelp. Men hva med det sosiale da? Jeg liker gården, for jeg liker dyr og spesielt hester som jeg har erfaring med. Det er utrolig hyggelige folk som bor der, men så er jeg litt skeptisk til om  vi "må" bli omgangsvenner. Det gjelder på den andre eiendommen også.

Åh! Dette er en grei hodepine! 🙃

Noen tanker her? Kanskje noen innspill vil hjelpe litt. 

Fortsetter under...

Man må ta noen sjanser her i livet 🙈 Hvorfor ikke gå for det. 

Jeg har selv lyst til å flytte fordi jeg ikke har fam og venner her og vil flytte nærmere dem. Jeg savner dem. Men jobben holder meg igjen - dermed velger jeg jobben. Hva føles mest riktig for deg å «velge bort»? 

Hurja skrev (8 minutter siden):

Man må ta noen sjanser her i livet 🙈 Hvorfor ikke gå for det. 

Jeg har selv lyst til å flytte fordi jeg ikke har fam og venner her og vil flytte nærmere dem. Jeg savner dem. Men jobben holder meg igjen - dermed velger jeg jobben. Hva føles mest riktig for deg å «velge bort»? 

Jeg flyttet hit for ca to år siden, og selv etter grundig leting, så var jeg ikke forberedt på å trives så godt! Jeg elsker å bo her. Men den drømmen jeg har hatt i mer enn ti år da! Om dette minihuset som jeg har drømt om. Jeg er redd for å miste mennesker rundt meg, så jeg blir avhengig av å dra hjemmefra og melde meg på kurs osv tror jeg 😀 for jeg MÅ se folk. Men kanskje jeg faktisk kan ha godt av å delta på slike ting også. Akkurat nå kom jeg på det : at jeg kan jo faktisk jobbe litt i byen på slike cafeer i regi av Blå Kors og annet. Nå fikk du faktisk tankene mine i den retning. Takk, hehe. Det stopper litt opp her noen ganger. 

Ankurat det kan jo være en god løsning om noen.kan trenge meg.

Så må jeg avklare med de jeg vil bo på tomten hos at vi ikke blir omgangsvenner 😅

Endret av Kashmir

Du vet hva du har, men vet ikke hva du får (hvordan ting vil bli) og skjønner at det kan føles skremmende.  Som @Hurja skriver, så må en noen ganger ta noen sjanser. Dette har vært drømmen din i 10 år og det høres ut som en realistisk drøm.  Så hvorfor ikke prøve å realisere den?  Du kan alltids selge mini huset og så flytte inn i leilighet igjen, hvis du skulle mistrives i huset.  La drømmen få en sjanse? 

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Du vet hva du har, men vet ikke hva du får (hvordan ting vil bli) og skjønner at det kan føles skremmende.  Som @Hurja skriver, så må en noen ganger ta noen sjanser. Dette har vært drømmen din i 10 år og det høres ut som en realistisk drøm.  Så hvorfor ikke prøve å realisere den?  Du kan alltids selge mini huset og så flytte inn i leilighet igjen, hvis du skulle mistrives i huset.  La drømmen få en sjanse? 

Du har jo et godt poeng! Jeg er bare så redd for å miste kontakt med andre, men jeg så noen potensielle løsninger nå uten at de må bli nære venner. Jeg setter veldig stor pris på at dere svarer! Jeg har grublet mye på dette og sto fast.

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg flyttet hit for ca to år siden, og selv etter grundig leting, så var jeg ikke forberedt på å trives så godt! Jeg elsker å bo her. Men den drømmen jeg har hatt i mer enn ti år da! Om dette minihuset som jeg har drømt om. Jeg er redd for å miste mennesker rundt meg, så jeg blir avhengig av å dra hjemmefra og melde meg på kurs osv tror jeg 😀 for jeg MÅ se folk. Men kanskje jeg faktisk kan ha godt av å delta på slike ting også. Akkurat nå kom jeg på det : at jeg kan jo faktisk jobbe litt i byen på slike cafeer i regi av Blå Kors og annet. Nå fikk du faktisk tankene mine i den retning. Takk, hehe. Det stopper litt opp her noen ganger. 

Ankurat det kan jo være en god løsning om noen.kan trenge meg.

Så må jeg avklare med de jeg vil bo på tomten hos at vi ikke blir omgangsvenner 😅

Du kan ikke avtale at du ikke skal bli venner på forhånd, eller om du gjør det vil dette bli sett på som super spesielt. Skal du jobbe frivillig på blå-kors? Hvordan skal du klare deg økonomisk? Har du råd til å forandre levekostnadene når du ikke har jobb? 

Anonymkode: 657c6...a14

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke avtale at du ikke skal bli venner på forhånd, eller om du gjør det vil dette bli sett på som super spesielt. Skal du jobbe frivillig på blå-kors? Hvordan skal du klare deg økonomisk? Har du råd til å forandre levekostnadene når du ikke har jobb? 

Nei, sant nok. Jeg må markere det på en vennlig måte. 

Ja, frivillig. Jeg klarer meg økonomisk. Jeg er veldig minimalistisk. Lever billig men helt tilfredstillende. Og nå har jeg solgt er hus, og har penger. Jeg vil bare ikke bruke alt på meg selv. Men det er et annet ( luksus ) problem jeg lar ligge. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du har jo et godt poeng! Jeg er bare så redd for å miste kontakt med andre, men jeg så noen potensielle løsninger nå uten at de må bli nære venner. Jeg setter veldig stor pris på at dere svarer! Jeg har grublet mye på dette og sto fast.

Skjønner at du grubler over dette, det ville jeg også gjort. Det er et stort skritt å ta. Grubler selv over en ting som innebærer for meg mye penger. En kan aldri vite der og da hvilken løsning som er best for en, det må bare prøves før en har svaret.

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nei, sant nok. Jeg må markere det på en vennlig måte. 

Ja, frivillig. Jeg klarer meg økonomisk. Jeg er veldig minimalistisk. Lever billig men helt tilfredstillende. Og nå har jeg solgt er hus, og har penger. Jeg vil bare ikke bruke alt på meg selv. Men det er et annet ( luksus ) problem jeg lar ligge. 

Et råd er å ikke si dette til en evt potensiell venn. Du virker unnskyld litt spesiell som har et behov for og markede det. Men du har sikkert dine grunner.. hva er latterlig lav leie? Bor du ikke i Oslo? Selv med 30 kvm sentralt i Oslo betyr noen tusen… skal du ikke ha plass til barna dine? 

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Skjønner at du grubler over dette, det ville jeg også gjort. Det er et stort skritt å ta. Grubler selv over en ting som innebærer for meg mye penger. En kan aldri vite der og da hvilken løsning som er best for en, det må bare prøves før en har svaret.

Ikke sant? Når det blir alvor. Og å ta sjanser. Jeg har litt behov for kontroll. Men ja... vi må ta et valg. Og det er et ureiterende problem. At det er ett - det irriterer meg. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et råd er å ikke si dette til en evt potensiell venn. Du virker unnskyld litt spesiell som har et behov for og markede det. Men du har sikkert dine grunner.. hva er latterlig lav leie? Bor du ikke i Oslo? Selv med 30 kvm sentralt i Oslo betyr noen tusen… skal du ikke ha plass til barna dine? 

Jeg blåser i om jeg er spesiell. Har vært det i alle år jo. Men jeg er hyggelig og tolerant ( hm vel.bob bob når det gjelder toleranse kanskje ) . Det holder vel det mens jeg må jobbe kontinuerlig med alt annet? 

Jeg hadde en veldig flaks med denne leiligheten. Noen mennesker tenker tydeligvis mer på hvem som leier enn hva de kan tjene. De som eier her tjener nok. Uten å være haier faktisk. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (33 minutter siden):

Jeg blåser i om jeg er spesiell. Har vært det i alle år jo. Men jeg er hyggelig og tolerant ( hm vel.bob bob når det gjelder toleranse kanskje ) . Det holder vel det mens jeg må jobbe kontinuerlig med alt annet? 

Jeg hadde en veldig flaks med denne leiligheten. Noen mennesker tenker tydeligvis mer på hvem som leier enn hva de kan tjene. De som eier her tjener nok. Uten å være haier faktisk. 

Da har du vært ekstremt heldig for et rom i kollektiv koster 8000 sentralt i Oslo. En leilighet på 30 kvm i Oslo koster i snitt 15.0000 kroner….

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da har du vært ekstremt heldig for et rom i kollektiv koster 8000 sentralt i Oslo. En leilighet på 30 kvm i Oslo koster i snitt 15.0000 kroner….

Jeg vet. Og jeg er takknemlig.

Men så har jeg hatt en drøm i mer enn 13 år da 🙂

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg vet. Og jeg er takknemlig.

Men så har jeg hatt en drøm i mer enn 13 år da 🙂

Hva koster et minihus? Hvis du skal spare kostnader skal du ha solcellepanel? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva koster et minihus? Hvis du skal spare kostnader skal du ha solcellepanel? 

Som sagt så har jeg solgt et hus, så jeg har pemger til det. Jeg tar ingen risko. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Som sagt så har jeg solgt et hus, så jeg har pemger til det. Jeg tar ingen risko. 

Ja men hva koster det i snitt? Minihuset? Det eneste kjennskapet jeg har til mini hus er gjennom tv. Hva er generell pris? Må du ikke også kjøpe tomt? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men hva koster det i snitt? Minihuset? Det eneste kjennskapet jeg har til mini hus er gjennom tv. Hva er generell pris? Må du ikke også kjøpe tomt? 

Jeg har ingen interesse av å oppgi min økonomiske status her. 

Du må nesten finne ut dette selv. Hvilket ikke er så komplisert 🙂

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun ikke har lyst til å opplyse om det? Dessuten er det jo ikke det hun søker råd om 😄

Hurja skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun ikke har lyst til å opplyse om det? Dessuten er det jo ikke det hun søker råd om 😄

Jeg spurte generelt hva et sånt hus kostet. Fordi jeg var nysgjerrig. Men ok samme det. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spurte generelt hva et sånt hus kostet. Fordi jeg var nysgjerrig. Men ok samme det. 

Du kan jo starte en egen tråd om det, kan jo hende andre har peiling på det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...