Gå til innhold

Overgrepssak på nrk.no

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/vestland/omfattande-bevismateriale-i-overgrepssak_-mor_-far_-storebror-og-nabo-i-retten-1.16532149

Les nederst i denne saken hvor det står om de tiltalte. Dette må være noe av det verste jeg har lest. Hvordan er det mulig for foreldre og søsken å behandle barna og søsknene sine på denne måten? Er pedofili en sykdom som må behandles eller disse menneskene helt blottet for empati og omsorgsevne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474814-overgrepssak-p%C3%A5-nrkno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
Everybody skrev (1 time siden):

Er pedofili en sykdom som må behandles eller disse menneskene helt blottet for empati og omsorgsevne?

Det siste. Det er ikke primært legningen som er problemet. Selv om jeg er heterofil og tenner på voksne går jeg ikke rundt og voldtar kvinner.

Drømmeautomat skrev (13 timer siden):

Det siste. Det er ikke primært legningen som er problemet. Selv om jeg er heterofil og tenner på voksne går jeg ikke rundt og voldtar kvinner.

De fleste pedofile er vel heller ikke overgripere, men lever et vondt og tøft liv med skam og alle mulige følelser. Såvidt jeg vet er selvmordsraten høy. Så det er nok som du sier. De som faktisk begår overgrep og incest mot barn er ikke bare pedofil og ikke nødvendigvis pedofil heller, de er blottet for empati, omsorgsevne, samvittighet, moral og man kan vel fortsette i det lengste der. 

Alvdalsaken. Der har hun eldste,  Anne-Britt Harsem skrevet bøkene "mammas svik" "brev til min datter" og "i et hus i Alvdal". 

Også er det Hanne Dhal sine to bøker, hvor "vannlinjen" handler om oppveksten og det er rett og slett graverende. 

Men sterke bøker hvis man ikke blir for påvirket. 

Jeg blir mer skuffet enn sjokkert når det dukker opp nye sånne alvorlige saker. Fordi ved å lese diverse bøker så har jeg skjønt at sann ondskap eksisterer. Så for hver nye unike sak som kommer fram i lyset så blir jeg skuffet over hva mennesket er i stand til å gjøre mot egne avkom. 

Annonse

Jeg kjenner godt til dem og man skulle ikke tro dette om dem utad, de virket som en fin familie. Hva de har holdt på med aner jeg ikke men det var visst nok av bevis, helt sjokkerende for denne lille plassen. Håper de får staff som fortjent og stakkars barn. 

Anonymkode: e6209...458

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...