Gå til innhold

Sponsing hvor ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har laget en ønskeliste allerede fra jeg trenger til jul. Pleier ikke du å gjøre dette? Så hvis du er uenig i det. Ville du gitt et par strikkesokker til noen? 

Anonymkode: 16277...efa

Nei, har aldri skrevet ønskeliste, men ingenting galt med det. Folk kjenner meg jo tydeligvis og jeg får jo fine gaver. 

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Nei, har aldri skrevet ønskeliste, men ingenting galt med det. Folk kjenner meg jo tydeligvis og jeg får jo fine gaver. 

Det har ingenting med det å

gjøre. Det handler om og ikke kjøpe bom kjøp. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ang kreft. Ja og nei men hvis man får kreft i halsen så er det ganske smertefullt, og det er jo litt kjipt å snakke gjennom sånn rør. 

Man kan få kreft i hals / svelg, munnhule og ikke minst lunger, av røyk også. Lungekreft er også en ganske kjip kreftform, siden den har svært høy dødelighet. Dessuten er spredning til hjernen ikke uvanlig, og det skal jeg love deg er kjipt. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men sånn kan man ikke tenke at man har fått klær mat på bordet og opphold før. Hallo. Det er en menneskerettighet og få elementære behov dekket. Det er også lurt som forelder å dekke litt etterpå, dele litt og tenke da at man det igjen når man trenger hjelp fra sine egne når man kommer på hjem og sånn. Tenke langt frem. Skjønner?!

Jeg mener ikke at det er edelt av foreldrene å forsørge barna sine, det har de plikt til. Jeg mente bare at det ikke er noen selvfølge at foreldre skal "dele" pengene sine med barna i årevis etter at de har blitt voksne. 

Som representant for den grusomme eldrebølgen er det slett ikke sikkert jeg kommer på noe "hjem". Jeg håper likevel at jeg slipper å være til byrde for barna når den tid kommer. Besøk vil bli mottatt med glede og takk, men jeg vil ikke pleies av dem. Da vil jeg heller spare pengene til å kjøpe private tjenester 😜

laban skrev (1 minutt siden):

Man kan få kreft i hals / svelg, munnhule og ikke minst lunger, av røyk også. Lungekreft er også en ganske kjip kreftform, siden den har svært høy dødelighet. Dessuten er spredning til hjernen ikke uvanlig, og det skal jeg love deg er kjipt. 

Jeg mener ikke at det er edelt av foreldrene å forsørge barna sine, det har de plikt til. Jeg mente bare at det ikke er noen selvfølge at foreldre skal "dele" pengene sine med barna i årevis etter at de har blitt voksne. 

Som representant for den grusomme eldrebølgen er det slett ikke sikkert jeg kommer på noe "hjem". Jeg håper likevel at jeg slipper å være til byrde for barna når den tid kommer. Besøk vil bli mottatt med glede og takk, men jeg vil ikke pleies av dem. Da vil jeg heller spare pengene til å kjøpe private tjenester 😜

Nei det er vi enig i. Man kan ikke pleie sine egne, et sted går grensen. Sånn på toalettet og sånn det må gjøres av egne folk. Pleiere. Det er mange gamle som bor hjemme til de er godt over hundre år. Så kanskje når du kommer der styres mye av roboter fordi det mange helsepersonell. Og du med barnetrygden som dere mottok da så hadde dere jo en ekstra inntekt der. Men jeg synes det er bra du hjelper den yngste mer, og sånn må det jo være for ingen velger hvilken rekkefølge man kommer ut. Jeg er og så yngst og trekker mange fordeler med det. Enda. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har laget en ønskeliste allerede fra jeg trenger til jul. Pleier ikke du å gjøre dette? Så hvis du er uenig i det. Ville du gitt et par strikkesokker til noen? 

Ønskeliste er noe barn i barneskolealder driver med.

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og du med barnetrygden som dere mottok da så hadde dere jo en ekstra inntekt der.

En ekstra inntekt?! Hvor stor tror du barnetrygden er? Mine barn er nå i 20-årene og på det høyeste da fikk barnetrygd var det 940,- i mnd for ett barn.

Lillemus skrev (Akkurat nå):

En ekstra inntekt?! Hvor stor tror du barnetrygden er? Mine barn er nå i 20-årene og på det høyeste da fikk barnetrygd var det 940,- i mnd for ett barn.

Sikkert tre til fire tusen i mnd 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og du med barnetrygden som dere mottok da så hadde dere jo en ekstra inntekt der.

Da vi var så heldige (dvs. det var via et medlemskap jeg hadde vært forutseende nok til å betale for i flere år før barnet ble født) å få plass i privat barnehage til den eldste i 1992, kostet den 4100 pr mnd. Det var svindyrt, men "ingen" barn fikk kommunal plass i byene før de var minst tre år den gangen, hvis ikke mor eller barn hadde diagnoser. Barnetrygden var godt under 1000 kr pr mnd. Så jeg tror nok det regnskapet gikk i minus. Men for all del, vi var glade for plassen.

Begge mine er født flere år før det politiske "barnehageforliket" som sørget for plass til de aller fleste og som gjorde at det ble innført en makspris. 

Boliglånet, som var et år eldre enn barnet, hadde rente på ca 15%. Så jeg føler egentlig ikke at jeg har fått alt opp i hendene. Nå er lånet nedbetalt, men jeg flås grundig av kommunens eiendomsskatt i stedet. 

Endret av laban
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk å få penger for å få kids. 

Ja, for det er jo ingen utgifter forbundet med dem... 

Barnetrygden er et skattefradrag som av historiske årsaker utbetales til mor eller annen foresatt. Du kan sammenlikne det med andre fradrag i skattemeldingen.

laban skrev (2 minutter siden):

Da vi var så heldige (dvs. det var via et medlemskap jeg hadde vært forutseende nok til å betale for i flere år før barnet ble født) å få plass i privat barnehage til den eldste i 1992, kostet den 4100 pr mnd. Det var svindyrt, men "ingen" fikk kommunal plass før de var minst tre år den gangen, hvis ikke mor eller barn hadde diagnoser. Barnetrygden var godt under 1000 kr pr mnd. Så jeg tror nok det regnskapet gikk i minus. Men for all del, vi var glade for plassen.

Boliglånet, som var et år eldre enn barnet, hadde rente på ca 15%. Så jeg føler egentlig ikke at jeg har fått alt opp i hendene. Nå er lånet nedbetalt, men jeg flås grundig av kommunens eiendomsskatt i stedet. 

Hvorfor må du betale skatt for eiendommen når lånet er nedbetalt? Kunne dere ikke fått andre fordeler da siden dere bar bedre stilt enn andre? 

Annonse

laban skrev (1 minutt siden):

Ja, for det er jo ingen utgifter forbundet med dem... 

Barnetrygden er et skattefradrag som av historiske årsaker utbetales til mor eller annen foresatt. Du kan sammenlikne det med andre fradrag i skattemeldingen.

Hvilke andre fradrag kan man få? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Det visste jeg ikke faktisk. 

NB: Alle disse punktene gir ikke fradrag. Det kan være beløpsgrenser, f.eks. hvis man har ekstra store utgifter pga. spesielle forhold. Du må krysse av for å se eksempler. 

laban skrev (Akkurat nå):

NB: Alle disse punktene gir ikke fradrag. Det kan være beløpsgrenser, f.eks. hvis man har ekstra store utgifter pga. spesielle forhold. Du må krysse av for å se eksempler. 

Ja må se nærmere på det. Takk for samtalen laban, det er alltid koselig å snakke med deg om stort og smått. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor må du betale skatt for eiendommen når lånet er nedbetalt?

Fordi kommunen jeg bor i, har funnet ut at den trenger høyere inntekt. Eiendomsskatt går til kommunen, ikke til staten. 

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...