Gå til innhold

Sponsing hvor ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er jeg enig i. Og hadde barnetrygden vært spart så hadde det vært mye og ta av fra starten. Men utenom det er jeg helt enig. Nå er det heldigvis ikke så lenge til jul for min liste er allerede full. 

Anonymkode: 16277...efa

Man får ikke barnetrygd fordi det er meningen å spare eller investere den slik at barnet får det når det blir voksen.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke tenke hvordan det er å ikke ha foreldre i livet . Det er så utenkelig for meg at det kan jeg ikke se for meg. Men jeg synes det var bra at du fikk når dere var sammen. Jeg får noe ofte men det er liksom aldri de store tingene som faktisk jeg trenger som eks en bil. 

Heldigvis døde mine foreldre før meg.  Vi mistet en bror for en del år siden og det var hardt for mine foreldre.  Det var vondt å se på hvor vondt de hadde det samtidig som vi andre måtte tenke på vår egen sorg.

Jeg er vokst opp i en annen tid og et annet samfunn.  Vi hadde ikke bil da jeg var barn.  Vi hadde traktorer og hester.  At jeg skulle få bil kom ikke på tale, men selvom mine barn har vokst opp med biler hjemme så var det aldri noen som tenkte at de skulle få egen bil.  De var glade for å låne min bil da jeg var alene (før den tid hadde de ikke lappen).  De lånte også bil av faren sin.

Jeg spanderer på mine barn som voksne når jeg har råd og det passer seg slik.  Min datter på 40 år holder jul sammen med sin kone for storfamilien på begge sider.  Barnebarna får pakker fra meg, og datteren og svigerdatteren får en liten gave sammen som ikke koster mye (noen hundrelapper).  Jeg sponser alltid julefeiringen med noen få tusenlapper (ikke bil).  I tillegg lager jeg ofte maten og handler da det jeg trenger.

Jeg er lei av denne kveruleringen om leilighet og  bil fr foreldrene dine.  Det er helt unaturlig å forvente.  Det virker som foreldrene dine har god råd, men du kan ikke forlange noe som helst.  Det kan se ut som du er ganske bortskjemt med matierielle ting og forstår ikke virkeligheten rundt deg.

Hvis ikke dette er tull fra A til Å.

Lillemus skrev (17 timer siden):

Ønskeliste er noe barn i barneskolealder driver med.

Jeg setter stor pris på å få ønskeliste fra både min generasjon, og den under og over.  De vi gir gave til har enten egentlig altfor mye ting fra før av, eller meget god råd, slik at de kan kjøpe absolutt alt de ønsker seg selv.  (Ønskeliste kan også inneholde opplevelser eller hjelp til noe).

Jeg får gave til bursdag og jul fra mannen, foreldre, søster med familie, ei tante og ei venninne.  I tillegg får jeg gjerne en blomst innimellom av min mor (en av våre få felles interesser).  Det hender jeg får litt penger også, selv om jeg er snart 50.  (Det skal sies at vi bruker ganske mye penger på kjøring fram og tilbake til dem for å hjelpe med noe i løpet av et år).  

Annonse

Savannah skrev (8 minutter siden):

Hvorfor klager du på at foreldrene dine ikke kjøper leilighet til deg?  Har de gjort det allerede og du vil ha en til?

Den anonyme som eier leilighet og har fått renovert badet, er ikke trådstarter som ønsker seg bil og leilighet. De har ulike anonymkoder.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det heldigvis? Vi kunne jo vært like også. Jeg trenger det og det er behov for meg fordi jeg bruker minst 40 minutter hver vei der jeg skal hver dag. Det tar for mye overskudd. Dermed et behov .

Vet du, jeg orker ikke å diskutere mer rundt denne barnslige, prinsesseholdningen du har med at "alle andre skal gjøre akkurat slik for at jeg skal få det mest behagelig" lenger jeg. 

Jeg lar meg delvis provosere over at noen i det hele tatt kan ha slike holdninger, samtidig som jeg ikke kan forstå noe annet enn at du er et troll som bare sitter å skriver problemstillinger på internett som du vet at folk reagerer på!

Savannah skrev (1 time siden):

Hvorfor klager du på at foreldrene dine ikke kjøper leilighet til deg?  Har de gjort det allerede og du vil ha en til?

Er du ikke edru? Mine foreldre har ikke kjøpt leilighet til meg, den kjøpte jeg selv for 24 r siden. Så jeg tror du bommer ganske grassat på hvem jeg er. Ikke noe jeg skrev gjør att du kunne forveksle meg med ungdommen her på forumet.

Anonymkode: 4487c...fa6

morsan skrev (2 timer siden):

Jeg velger å utdype mitt svar litt. Det hender seg at jeg får ting utenom jul, bursdag, og blomster/vin fra gjester. Min mor spanderer av og til middag ute, men mest som takk for all hjelp i hjemmet – det kan være ganske krevende å ha gamle foreldre som trenger hjelp. Da hun var yngre og friskere, hendte det hun tok med seg sine etterkommere på f eks musikal og middag. Av og til inviteres jeg/vi hjem til andre på middag - om du vil kalle slik gjestmildhet for «sponsing». Det hender at søstre har kjøpt med en liten ting fra ferier. Det hender at vennninner har spandert en kaffe eller is el lign når vi har møttes ute, men middager/lunsjer betales av den enkelte. Jeg har også fått/overtatt ting fra folks hus, f eks noen skal flytte og gir bort en ting som passer perfekt inn hjemme hos meg. Men jeg har også gjort «all of the above» til samme type folk. Det hender oftere at mannen min betaler for noe til meg enn at noen andre gjør det, men som oftest når vi gjør ting eller kjøper ting betales det fra en felles brukskonto. 

Hva gjelder arvingen, så bodde han hjemme  noen år utover videregående, og fikk da gratis kost og losji, og en og annen ferietur sammen med meg, men holdt seg med lommepenger selv. Nå bor han med kjæresten og dekker dette selv. Men de bes ofte hjem til oss på middag og en gang i blant påspanderes de middag eller kafébesøk ute. Det har hittil ikke skjedd at de ikke har blitt påspandert når de spiser med meg/oss. Jeg har også dekket billetter de gangene han/de besøker mormor, for jeg vil ikke at de skal la være å besøke av økonomiske hensyn. Arvingen får også veldig mye mer i jule-og bursdagsgave enn jeg selv får fra han. De har fått hjelp med flytting, både praktisk hjelp og ved at jeg har betalt for leie av kassevogn. De har fått innflyttingsgave og han fikk også litt hjelp til kjøp av boligen. Han har også fått hjelp til ekstraordinære kostnader da han var student, bl a i forbindelse med en skade - medisinsk og fysikalsk behandling. Jeg krangler aldri med han og han krever ikke penger til noe som helst. Det hender seg han ber om å få låne bil, og det får han som oftest, og han betaler ikke for det. De fleste vippsinger fra meg til han skyldes refusjon av innkjøp ol han har gjort for meg. Jeg skulle gjerne spandert en ferie til eller flere hvis han hadde ønsket å dra på ferie med mora si. 😅

Dette innlegget kunne jeg skrevet selv :) 

Annonse

Lady HM skrev (1 time siden):

Vet du, jeg orker ikke å diskutere mer rundt denne barnslige, prinsesseholdningen du har med at "alle andre skal gjøre akkurat slik for at jeg skal få det mest behagelig" lenger jeg. 

Jeg lar meg delvis provosere over at noen i det hele tatt kan ha slike holdninger, samtidig som jeg ikke kan forstå noe annet enn at du er et troll som bare sitter å skriver problemstillinger på internett som du vet at folk reagerer på!

Hvis du blir provosert av meg så kan du velge å gå ut av tråden. Jeg er ikke barnslig. 

Kayia skrev (2 timer siden):

Hva mener du?

Jeg mente at hvis andre fikk og ikke du ville du ønsket at du fikk. Men det har løst seg for meg. Jeg får hjelp til det ene fra neste år hvis jeg kan vise at jeg har spart et beløp til da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...