Gå til innhold

Er alle god i engelsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

frosken skrev (På 1.9.2023 den 0.05):

Nå ble jeg veldig overrasket. Har alltid tenkt at du skriver godt. 

Takk, jeg har hørt det fra andre også. Men jeg må konsentrere meg veldig når jeg skriver noe, og ofte så bruker jeg  lang tid på å formidle en tekst. Jeg strever spesielt med å finne riktig ord, og hvordan jeg skal bygge opp setningene, hvor jeg skal sette komma og punktum, osv. Siden jeg bruker så mye energi på det så glemmer jeg det jeg skulle skrive i utgangspunktet så da stopper det litt opp i hodet mitt, spesielt når jeg er sliten.

Jeg prøver å tvinge meg selv til å skrive for å øve selv om det er krevende . Det blir vel lettere etter hvert vil jeg tro :) 

Annonse

Nicklusheletida

Uttalen min er grei, men jeg finner ikke ordene alltid. Da vi bodde utenlands puttet jeg inn norske ord der jeg sto fast. Nesten litt sånn som i charterfeber ;) Sønnen min som gikk på internasjonal skole og var kjempeflink i engelsk var i den alderen at alt var så flaut. En gang skulle jeg forhåndsbestille  kalkun til jul og sønnen som hadde dårlige erfaringer med sin mor, sa i fra på forhånd til meg at han ville snakke. Jeg skulle ikke få lov :)

Så kommer vi inn der og jeg sier : I want to order some kælkun for Christmas, please . 

Sønner rødmer og sier : She means turkey. Så ser han på meg og sier : - Jeg går ut ! 

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Uttalen min er grei, men jeg finner ikke ordene alltid. Da vi bodde utenlands puttet jeg inn norske ord der jeg sto fast. Nesten litt sånn som i charterfeber ;) Sønnen min som gikk på internasjonal skole og var kjempeflink i engelsk var i den alderen at alt var så flaut. En gang skulle jeg forhåndsbestille  kalkun til jul og sønnen som hadde dårlige erfaringer med sin mor, sa i fra på forhånd til meg at han ville snakke. Jeg skulle ikke få lov :)

Så kommer vi inn der og jeg sier : I want to order some kælkun for Christmas, please . 

Sønner rødmer og sier : She means turkey. Så ser han på meg og sier : - Jeg går ut ! 

🤣

Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...