Gå til innhold

Tid er ett rart konsept

Anbefalte innlegg

Om du har time 4 september så ville jeg screenshotet det du skrev her om du ikke klarer å fortelle det direkte og vist dem det. Det er ikke sikkert du har en annen eller flere diagnoser, men jeg tenker at dette uansett er noe de bør opplyses om så de kan hjelpe deg på best mulig måte, Glitter.

Du har jo mye erfaring med helsevesenet, og det virker som de rundt deg virkelig ønsker å hjelpe deg og da kan sånne tanker være viktig for dem å få vite :) 

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler på at Glitter har schizofreni. Nå må folk slutte å leke psykiater.

Støtter denne. Dessuten er det ikke vår oppgave her inne og å så tvil om sykdomsbilder eller plante nye diagnoser på henne heller.

Endret av hattifnattus
Glitter skrev (3 minutter siden):

Hva mener du?

Jeg tror du ville bedt meg få hjelp ganske fort om jeg hadde slike vrangforestillinger. Om jeg gikk rundt og trodde at alle rundt meg var hallusinasjoner. Det er jo ganske drøyt da? 

Men jeg spør deg heller i morgen når du er edru. 

Enten tøyser du fælt nå, eller så er du seriøst litt mer psyk enn du vil innrømme sånn vanligvis. 

Da må du jo være ærlig med behandleren din. 

Glitter skrev (2 timer siden):

Beklager kanskje det var irrasjonlt av meg å bli lei meg. Jeg har ikke tenkt på noen diagnose.

Dette var jo tema på den første innleggelsen etter at din behandler hadde sluttet. Da lurte du på om du kom til å få en psykosediagnose. Men du - jeg trodde du fortsatt var innlagt?

Kashmir skrev (4 timer siden):

Hvorfor det?? Jeg spurte deg seriøst hvilken disgnose du selv tror dette er siden du skriver at du ikke tror noen er levende rundt deg? 

Hva sårende skrev jeg egentlig? 

Dette er Solipsisme og er ikke nødvendigvis sykdom.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Solipsisme

Anonymkode: ba92a...d70

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Måtte jo se på liken og dersom man seriøst tror på dette så vil jo det si at det finnes kun ETT jeg i hele verden? Altså at vi alle skulle eksistere kun i Glitters hode - en interessant, umulig og litt morsom tanke. Må jo si at dersom Glitters hjerne har funnet på absolutt hele verden så er den ekstremt kreativ!

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men om alle bare eksisterer i  f.eksmin hjerne, betyr ikke det at det spiller ingen rolle om jeg skader noen andre? De finnes jo ikke i virkeligheten likevel?

Anonymkode: 316df...e1f

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke nødvendigvis nei, men selv om Glitter både normalt er reflektert og langt fra dum, så tror jeg ikke det ligger filosofiske betrakninger bak hennes ytringer her 🙂

Lillemus skrev (1 time siden):

Måtte jo se på liken og dersom man seriøst tror på dette så vil jo det si at det finnes kun ETT jeg i hele verden? Altså at vi alle skulle eksistere kun i Glitters hode - en interessant, umulig og litt morsom tanke. Må jo si at dersom Glitters hjerne har funnet på absolutt hele verden så er den ekstremt kreativ!

Vi er alle en bevissthet. Vi er ett ja, det samme. 

Kashmir skrev (13 timer siden):

Jeg tror du ville bedt meg få hjelp ganske fort om jeg hadde slike vrangforestillinger. Om jeg gikk rundt og trodde at alle rundt meg var hallusinasjoner. Det er jo ganske drøyt da? 

Men jeg spør deg heller i morgen når du er edru. 

Enten tøyser du fælt nå, eller så er du seriøst litt mer psyk enn du vil innrømme sånn vanligvis. 

Da må du jo være ærlig med behandleren din. 

Har aldri tenkt over å snakke med behandler om det da jeg ikke ser på det som sykt. At jeg føler jeg er den eneste i verden har liksom bare alltid vært sånn, men at ting er en illusjon har kommet senere. 

frosken skrev (12 timer siden):

Dette var jo tema på den første innleggelsen etter at din behandler hadde sluttet. Da lurte du på om du kom til å få en psykosediagnose. Men du - jeg trodde du fortsatt var innlagt?

Tror ikke det var tema? Men vi snakket om universet. Jeg lurte bare fordi legen skrev mulig psykosediagnose i journalen ikke fordi jeg selv tenkte jeg hadde det. 

Nei jeg valgte å skrive meg ut når de sa at jeg virket veldig stabil. Hadde likevel tilbudet om å bli til fredag og angrer litt nå. 

påskelilje skrev (3 timer siden):

Glitter, er du ikke på sykehuset? Trodde du skulle være der hele uka? Blir bekymret for deg!

Trenger ikke bli bekymret. ❤️ Dette er tanker jeg har om verden. Det bare er ikke noe jeg vanligvis snakker om, men alkoholen gjorde at jeg ble litt løssnakket. 

Glitter skrev (13 minutter siden):

Har aldri tenkt over å snakke med behandler om det da jeg ikke ser på det som sykt. At jeg føler jeg er den eneste i verden har liksom bare alltid vært sånn, men at ting er en illusjon har kommet senere. 

Tror ikke det var tema? Men vi snakket om universet. Jeg lurte bare fordi legen skrev mulig psykosediagnose i journalen ikke fordi jeg selv tenkte jeg hadde det. 

Nei jeg valgte å skrive meg ut når de sa at jeg virket veldig stabil. Hadde likevel tilbudet om å bli til fredag og angrer litt nå. 

Trenger ikke bli bekymret. ❤️ Dette er tanker jeg har om verden. Det bare er ikke noe jeg vanligvis snakker om, men alkoholen gjorde at jeg ble litt løssnakket. 

Så det du sier er at du er den eneste som betyr noe ( for deg ), og at alle rundt deg ikke har bevissthet. Hva innebærer det da? At det andre sier og gjør ikke betyr noe? De betyr ikke noe annet enn at de er der for deg sånn at du ikke er alene? 

Jeg prøver bare å følge tankegangen her 🙃

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis ikke du bare faker da.. det er jo også en mulighet. Kanskje du hsr et ønske om å fremstå sykere enn du er? Bare en tanke

Anonymkode: 6a887...8ad

Hvem vil være syk? Hvorfor skal du skrive at hun overdriver? Hva tror du godt det fører med seg? Hvordan ville du hatt det hvis noen sa det til deg mens du var på ditt mest sårbare? Denne kommentaren var så unødvendig!!! Det går an å tenke FØR du skriver. Man har to ører og en munn for en grunn!!! 

Anonymkode: eb564...b7f

Glitter skrev (17 minutter siden):

Skjønner, men jeg håper likevel du velger å fortelle dem om dette ved neste time.

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Så det du sier er at du er den eneste som betyr noe ( for deg ), og at alle rundt deg ikke har bevissthet. Hva innebærer det da? At det andre sier og gjør ikke betyr noe? De betyr ikke noe annet enn at de er der for deg sånn at du ikke er alene? 

Jeg prøver bare å følge tankegangen her 🙃

Nei det er masse som betyr noe for meg selv om jeg ikke kan forstå at andre enn meg selv har en bevissthet. Og jeg kan ikke forstå annet enn at universet opphører når jeg dør. 

Glitter skrev (2 minutter siden):

Nei det er masse som betyr noe for meg selv om jeg ikke kan forstå at andre enn meg selv har en bevissthet. Og jeg kan ikke forstå annet enn at universet opphører når jeg dør. 

Du tror verden går under når du dør?

Glitter skrev (9 minutter siden):

Dette er en vrangforestilling, universet er uendelig og opphører ikke når du dør. det er ikke noen tro men en vrangforestilling. Du trenger ap.  

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...