Gå til innhold

Økning i mobbing blant barn.

Anbefalte innlegg

Tallene har vært stabile over flere år, men nå øker mobbingen. Ifølge Dagbladet er tallet oppe i 58 000 barn som er utsatt i grunnskolen. 

Jeg har innsett, selvfølgelig, at vi aldri vil oppleve at det ikke forkommer mobbing- det vil alltid være de som mobber og de som blir utsatt. Men hvorfor øker det nå? 

Noen tanker om det, og hva som egentlig ville vært effektive tiltak for å redusere dette alt for høye antallet mobbesaker? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474847-%C3%B8kning-i-mobbing-blant-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Tallene har vært stabile over flere år, men nå øker mobbingen. Ifølge Dagbladet er tallet oppe i 58 000 barn som er utsatt i grunnskolen. 

Jeg har innsett, selvfølgelig, at vi aldri vil oppleve at det ikke forkommer mobbing- det vil alltid være de som mobber og de som blir utsatt. Men hvorfor øker det nå? 

Noen tanker om det, og hva som egentlig ville vært effektive tiltak for å redusere dette alt for høye antallet mobbesaker? 

Ja mobbing i grunnskolen starter ofte med foreldrene. Dersom foreldrene snakker ned andres barn f.eks hjemme så tar barna dette ut blant andre og mobber. Foreldrene er rollemodellene, barna gjør som foreldrene gjør. Jeg tror mye ligger der. 

Anonymkode: bb3a4...f9d

Kashmir skrev (1 time siden):

Sosiale medier? Ettervirkning av pandemi og nedstenging?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du andre kilder enn Dagbladet? Dagbladet og vg er nødvendigvis ikke saklig kilde. 

Nei, jeg leser heller ikke Dagbladet vanligvis. Det er ikke dermed sagt at de trykker akkurat slike artikler for morro skyld. Ser liksom ikke helt poenget med det under dette tema.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt mobbing kommer ikke av en nedstengning for to år siden…

Teorien er at barna gikk glipp av sosial trening og flyttet for mye av kommunikasjonen til skjerm:
https://www.dagbladet.no/nyheter/58-000-barn-mobbes-pa-skolen/80102132  Men fagfolkene er usikre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...