Gå til innhold

Nå må vi snart våge å si hvem de kriminelle er

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men egne meninger om saken har du altså ikke.

Anonymkode: 2a3a8...8a8

Jo det har jeg. Men jeg har stilt deg spørsmål om lenken du la ut, og du har ikke svart på noe, annet enn å stille spørsmål tilbake. Når du legger ut en lenke og vil snakke sak, så bør du møte argumenter med å argumentere mot og svare på spørsmål. Det før du forventer svar fra meg. 

Dessuten er det svært merkelig at du tenker at jeg skal komme med en løsning når skribenten ikke kom med noen. 

Han tenkte at han bare var dristig som stakk hånden i et vepsebol. Og det syns jeg også var latterlig påstand, for som du selv skrev her, så sier han jo bare det han vet at "svært" mange mener. Han er fullstendig klar over at han har støtte for dette blant en andel mennesker, så særlig tøft av ham å skrive dette er det overhodet ikke. 

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stopp i innvandringen fra disse landene. Strengere straffer. Hva er din løsning?

Hvis vi starter med å fange opp alle de unge guttene som tidlig faller ut av skolen og ikke kommer inn i ordinært arbeidsliv, så ville mye kunne oppnås. 

frosken skrev (10 timer siden):

Hvis vi starter med å fange opp alle de unge guttene som tidlig faller ut av skolen og ikke kommer inn i ordinært arbeidsliv, så ville mye kunne oppnås. 

Hvordan mener du man skal hjelpe disse?

Kashmir skrev (15 timer siden):

Jo det har jeg. Men jeg har stilt deg spørsmål om lenken du la ut, og du har ikke svart på noe, annet enn å stille spørsmål tilbake. Når du legger ut en lenke og vil snakke sak, så bør du møte argumenter med å argumentere mot og svare på spørsmål. Det før du forventer svar fra meg. 

jeg har argumentert hvor for er slik, og hva man kan gjør med det.

Kashmir skrev (15 timer siden):

Dessuten er det svært merkelig at du tenker at jeg skal komme med en løsning når skribenten ikke kom med noen. 

Han tenkte at han bare var dristig som stakk hånden i et vepsebol. Og det syns jeg også var latterlig påstand, for som du selv skrev her, så sier han jo bare det han vet at "svært" mange mener. Han er fullstendig klar over at han har støtte for dette blant en andel mennesker, så særlig tøft av ham å skrive dette er det overhodet ikke. 

Den bagatellen er ikke viktig.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er enda lettere å ikke gjøre noe. Kanskje på tide på ta tak nå, før vi ender opp som Sverige (landet i Europa som topper alle statistikker i Europa over alvorlig voldskriminalitet)?

Nå virker det dog som om svenske politikere har våknet: https://www.aftenposten.no/verden/i/JQRjyP/ny-kampanje-skal-gjoere-sverige-mindre-attraktivt-for-asylsoekere-og-andre-migranter

Ellers syntes jeg så mange er, rett og slett, feige. De tør ikke mene noe i en såpass kontroversiell debatt. Man stikker hodet i sanden og håper det går bra.

Her er nok media de som må kritiseres. Anders Magnus var på Dagsnytt 18 forrige uke og kritiserte at media ikke hadde noe særlig objektiv dekning av voldsspiralen i Oslo og at han som journalist opplevde at nesten alle journalister så på FRP som rasister. Og vi vet jo allerede at i journalistenes storting er det ingen fra FrP. Jfr undersøkelse om journalistenes politiske holdninger.

Jeg tror nok vi ikke får noen Fox News i Norge, men så langt kan det gå når media bare fronter liberale og politisk korrekte meninger. Verdensbildet kolliderer og skaper splid fordi de etablerte har berøringsangst.

Annonse

Det har noe med innvandring å gjøre, men jeg vil tro innvandrere ønsker å bedømmes som enkeltindivid og ikke omtales som et problem på grunn av sin etnisitet. Jeg tenker politiet er opptatt av å få innvandrere med på laget. Derfor bør man ikke forvente at politiet går ut og problematiserer store etniske grupper.

Jeg synes det er rart i 2023 å stå frem som om han er den første som snakker om det. Det snakkes om overalt og hele tiden. Alle er bare ikke enige med ham.

Grendel skrev (4 timer siden):

Det har noe med innvandring å gjøre, men jeg vil tro innvandrere ønsker å bedømmes som enkeltindivid og ikke omtales som et problem på grunn av sin etnisitet. Jeg tenker politiet er opptatt av å få innvandrere med på laget. Derfor bør man ikke forvente at politiet går ut og problematiserer store etniske grupper.

Jeg synes det er rart i 2023 å stå frem som om han er den første som snakker om det. Det snakkes om overalt og hele tiden. Alle er bare ikke enige med ham.

Slik som man tenker der får man jo ett problem også, hva med alle muslimer som jobber i politiet? Hva skal man gjøre med de om man skal dømme gruppen i sin helhet? 

Jeg tenker også på hvor mye variert listen ville blitt om alle voldtekter ble anmeldt, alle overfall ble anmeldt o.s.v. Merkelig nok er de fleste voldtekter jeg kjenner til utført av andre norske familiemedlemmer, men de ville ikke anmelde fordi det er flau og ubehagelig for videre familieselskap og lignende. 

Såklart må man ta fatt i problemet, men man må se på enkelt individer og ikke gruppen i sin helhet. 

Anonymkode: ddc14...108

Det handler ikke om rase,  det handler om religion og kvinnesyn. OG ingen sier at det gjelder ALLE muslimske innvandrere. Det som  blir sagt er at de er overrepresentert blant kriminelle i Norge. 

Endret av Osten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...