Gå til innhold

Hvorfor valgte du ditt nick?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg starter som mange andre her på småbarnsforum, og hadde en kort periode et nick som jeg droppet fordi det var for likt deler av navnet mitt. Så ville jeg være litt mer anonym og prøvde å velge «en mor» eller noe i den dur, men det var opptatt. 

Så fikk jeg bare den innskytelser å kalle meg morsan, selv om jeg ikke har noen svensk connection. Litt pussig valg, for jeg ergret mer på den tiden litt over at et familiemedlem på 60+ konsekvent omtalte sin mor på 90+ som «morsan». Jeg syntes der var litt teit. 😅 (ingen av de er/var norske heller)

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Det er jo snart en mannsalder siden og jeg valgte nicket mitt fordi en som var meg meget kjær på vgs kalte meg Lillemus, og nei, det var aldri noe seksuelt mellom oss. :) 

Vi i vår generasjon husker vel godt Askepott og Lillemus meg – jeg forbinder navnet med det :) 

Da jeg var liten var dette det fineste navnet jeg visste om, og jeg ønsket sterkt at jeg het Kaja/ Kaya/Kaia. Av den grunn het (de få) dukkene mine Kaja. Da jeg opprettet konto på DOL for 1000 år siden var alle de tre skrivemåtene opptatt, men Kaiya var ledig så da ble det sånn.

Avataren er et bilde eksen tok på en ferie i Hellas, også for 1000 år siden. I en kort periode hadde jeg bilde av en kjent artist jeg liker godt, men fikk tilbakemelding fra en av de få her på dol som vet hvem jeg er i virkeligheten at bildet lignet på den virkelige meg, og av den grunn endret jeg til et mer nøytralt bilde :D 

Endret av Kayia
Kayia skrev (19 minutter siden):

Da jeg opprettet konto på DOL for 1000 år siden var alle de tre skrivemåtene opptatt, men Kaiya var ledig så da ble det sånn.

Men så byttet du til Kayia på et eller annet tidspunkt, eller? Begge finnes i nicklisten under PM-funksjonen, men der er det jo veldig mange...

Annonse

Jeg hadde lest hele sagaen om Isfolket og var litt opphengt i enkelte navn der, da jeg registrerte meg her for ca 20 år siden.

Egentlig litt rart at sønnen min ikke heter Tengel 😄 Jeg slukte serien mens jeg var gravid. Husker svigermoren min var bekymret for at jeg leste om de traumatiske fødslene som var i noen av bøkene, før jeg skulle føde 😄

Jeg tror jeg egentlig ville kalle meg Villemo, men det var opptatt, Shira var vel også opptatt, så slengte jeg noen tall bakom Shira siden det ikke var noen aktiv bruker med det navnet selv om det var opptatt (jeg fant ut at det hadde vært en bruker som var aktiv, men ikke etter jeg kom hit). Så tok jeg bort tallene en gang da det var omlegging her, lurer på om det var for å ikke bli så søkbar? Var noe greier med det mener jeg, var flere som gjorde små eller store endringer i nicket sitt da, uten at jeg helt husker nøyaktig årsak nå.

Kayia skrev (46 minutter siden):

Da jeg opprettet konto på DOL for 1000 år siden var alle de tre skrivemåtene opptatt, men Kaiya var ledig så da ble det sånn.

laban skrev (24 minutter siden):

Men så byttet du til Kayia på et eller annet tidspunkt, eller?

Kayia skrev (12 minutter siden):

Ikke som jeg husker... men lurer på om jeg hadde Kaiya en periode?

Du skrev at Kaiya var ledig (se øverste sitat), derfor trodde jeg du startet med det... Begge har i hvert fall vært i bruk, siden de finnes i PM-listen.

laban skrev (5 minutter siden):

Du skrev at Kaiya var ledig (se øverste sitat), derfor trodde jeg du startet med det... Begge har i hvert fall vært i bruk, siden de finnes i PM-listen.

Haha jeg leste Kaya, derfor det rare svaret :D Ja mener at jeg byttet på vokalenes plass på et tidspunkt ja :) 

Jeg har vært til og fra her helt siden jeg var gravid med minstemann. Vi tre som visste om ham, kalte ham "laban" mens han var en usynlig hemmelighet i magen min. Det varte ganske lenge, for svangerskapet virket lite lovende en lang stund.

Kallenavnet hans foreslo jeg for barnefaren og storesøsteren etter at en gynekolog som tok ultralyd på meg, bemerket at "på dette stadiet likner de en seigmann".

Det fantes ikke seigdamer da jeg skulle velge nick, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine siden jeg er hunkjønn. Senere kom det en annen hit som brukte det nicket, men hun forsvant etter en stund.

Jeg liker også assosiasjonene til "en skikkelig laban" etc. Dette er medvirkende til at jeg bruker liten forbokstav. Dessuten liker jeg alt som er uavhengig av ekstrataster.

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært til og fra her helt siden jeg var gravid med minstemann. Vi tre som visste om ham, kalte ham "laban" mens han var en usynlig hemmelighet i magen min. Det varte ganske lenge, for svangerskapet virket lite lovende en lang stund.

Kallenavnet hans foreslo jeg for barnefaren og storesøsteren etter at en gynekolog som tok ultralyd på meg, bemerket at "på dette stadiet likner de en seigmann".

Det fantes ikke seigdamer da jeg skulle velge nick, ellers hadde jeg kanskje kalt meg labine siden jeg er hunkjønn. Senere kom det en annen hit som brukte det nicket, men hun forsvant etter en stund.

Jeg liker også assosiasjonene til "en skikkelig laban" etc. Dette er medvirkende til at jeg bruker liten forbokstav. Dessuten liker jeg alt som er uavhengig av ekstrataster.

Jeg har jo lest historien om nicket ditt før, men jeg vet ikke om jeg har fortalt dette: Før jeg fikk vite bakgrunnen, tenkte jeg på den betydningen som falt meg selv nærmest ut fra slik livet mitt var til tider: «Laban strekker seg litt lenger». Jeg følte jeg strakk meg i alle bauger og kanter, så jeg ble lettet på dine vegne over at nicket var inspirert av den lille krabaten i magen :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...