Gå til innhold

Å bli vaskehjelp hos private!

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ønsker å starte med å vaske hjemme hos folk,  hvordan kan jeg da gå frem? Kan jeg bare starte opp? Eller må det registreres et sted? Vil selvssagt skatte av det og ha det ved siden av annen jobb, for å kunne greie de økonomiske utgifter bedre. Hvor mye er vanlig å ta betalt? Og er det noe marked for det?  

Anonymkode: 2f353...103

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474862-%C3%A5-bli-vaskehjelp-hos-private/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis jeg ønsker å starte med å vaske hjemme hos folk,  hvordan kan jeg da gå frem? Kan jeg bare starte opp? Eller må det registreres et sted? Vil selvssagt skatte av det og ha det ved siden av annen jobb, for å kunne greie de økonomiske utgifter bedre. Hvor mye er vanlig å ta betalt? Og er det noe marked for det?  

Først må du starte opp et AS. Så finne deg et navn og så bør du ha en eller form for utdanning. Dessuten vil kommer det an på hvor i landet du skal starte opp, storbyene har mange konrkurrenter så der er det ikke lønnsomt og et stort tapsprosjekt. 

Anonymkode: 626b6...9a2

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan jo lese litt her:

https://enkeltpersonforetak.no/starte-egen-bedrift/5-ting-a-tenke-pa-for-du-blir-selvstendig-naeringsdrivende

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Først må du starte opp et AS. Så finne deg et navn og så bør du ha en eller form for utdanning. Dessuten vil kommer det an på hvor i landet du skal starte opp, storbyene har mange konrkurrenter så der er det ikke lønnsomt og et stort tapsprosjekt. 

Tull og tøys, du trenger hverken AS, varemerke/firmanavn eller utdannelse for å ta rengjøringsoppdrag.

Ekstra skrev (8 minutter siden):

Tull og tøys, du trenger hverken AS, varemerke/firmanavn eller utdannelse for å ta rengjøringsoppdrag.

Hva? Hvis du skal være seriøs i markede må du ha et AS. Ikke kom her og insinuer at jeg tuller. 

Ekstra skrev (11 minutter siden):

Da håper jeg du har rett, ble jo helt svett av alt det andre  som ble skrevet her om det måtte til. Ønsker ikke drive firma, kun ha noen få jeg vil hjem til å vaske for å tjene litt ekstra. 

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvordan kan man få et stort tapsprosjekt av det?  Er vel ikke noe å tape på å jobbe mer, eller blir det mye mer i skatt? Får ikke noe trygd eller bostøtte eller andre ytelser. Dette blir bare en lite jobb ved siden av annen jobb. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har heller ikke utdannelse til dette, men ser ikke problemet om private synes jeg gjør en god nok jobb likevel. Eller krever private kunder ofte utdannelse i det? Hvis man ikke skal kunne ta en liten vaskejobb for å greie regninger i en tid der alt plutselig stiger i pris så er det ille. Hva skal man da finne på? Hvis det er slik skal jeg hvertfall stemme på et parti som gjør det lettere å kunne klare seg. Jeg er ikke redd for å jobbe litt ekstra, verre å ha økonomiske bekyrminger. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da håper jeg du har rett, ble jo helt svett av alt det andre  som ble skrevet her om det måtte til. Ønsker ikke drive firma, kun ha noen få jeg vil hjem til å vaske for å tjene litt ekstra. 

Hvis du skal gjøre det riktig så må du opprette et enkeltpersonforetak. Det er ikke særlig vanskelig. Det måtte jeg når jeg ville drive med homeparty selv om det ikke var mange kroner jeg tjente på det. Skal du jobbe med salg av tjenester så må du nok ha et firma (enkeltmannsforetak) dessverre selv om det høres voldsomt ut.

Annonse

Ekstra skrev (18 minutter siden):

Jeg ser virkelig ingen grunn til å spre slik feilinformasjon.

Helt seriøst det er ikke tull eller feil informasjon. Her var jeg faktisk saklig og prøvde å gi ts et råd! Joda du kan gå til ukjente å ringe på og si du skal vaske hos de men da blir du ikke tatt seriøst. Ts spør om hvordan hen kan markedsføre seg selv og ta da er as et godt råd. Ts i større byer har du konkurrenter som citymade blant annet. Diskusjon ferdig. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvordan kan man få et stort tapsprosjekt av det?  Er vel ikke noe å tape på å jobbe mer, eller blir det mye mer i skatt? Får ikke noe trygd eller bostøtte eller andre ytelser. Dette blir bare en lite jobb ved siden av annen jobb. 

Ok men ned mindre du har et stort nettverk som trenger slike tjenester er det ikke lønnsomt. Skal de betale deg privat vil de selvsagt betale deg mindre enn byråer som jobber med dette. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt seriøst det er ikke tull eller feil informasjon. Her var jeg faktisk saklig og prøvde å gi ts et råd! Joda du kan gå til ukjente å ringe på og si du skal vaske hos de men da blir du ikke tatt seriøst. Ts spør om hvordan hen kan markedsføre seg selv og ta da er as et godt råd. Ts i større byer har du konkurrenter som citymade blant annet. Diskusjon ferdig. 

Man trenger selvfølgelig ikke å opprette et Aksjeselskap for å drive med renhold hos private, eller renhold generelt.

Ekstra skrev (2 timer siden):

Så bra at jeg skrollet før jeg svarte, tenkte å si det samme. Tror dessuten det fremdeles er et marked for slike oppdrag, iallefall er det det i byen jeg bor i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...