Gå til innhold

Hvilken øl drikker du mest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg drikker oftest CB pils, men foretrekker mørkere øltyper, som f.eks. brown ale. Favoritten er Gamleguten fra Kinn (lys stout, tror jeg) som kjøpes på Vinmonopolet. Aass sin mørk bayer er også veldig god (vanlig matbutikker, men det er ikke alle som har den. Jeg drikker ikke IPA eller øl som har fruktsmak.

Min favorittøl har de sluttet å produsere. Det var Frydenlund Pale Ale. Ellers likte jeg også veldig godt Rygr Lager, men den har de også sluttet å produsere.

Av butikkøl liker jeg 1664 (ikke blanc). Vanlig blå Isbjørn går også bra.

Generelt sett er jeg glad i Pale Ale, litt IPA og Lager.

Den beste er den jeg får kald - aller helst i solen - uansett merke :D

Kjøper jeg selv på butikken blir det ofte Kronenbourg 1664, Urquell (best!) eller Frydenlund eller Aas fatøl. Om sommeren ofte lett/lyst øl som f.eks. Ankerpils. Men det aller meste av pils er godt.

Nå er det sannelig noen dager siden..... ;) 

Gåte: Hvornår smaker en Tuborg best?

Annonse

Annonse

Jeg har ikke spesielle preferanser på ølmerker, men er enig i at det er best når man sitter med en kald øl i sola 🙂 Jeg liker nok oftest vanlig pils, men har fått en del godt mørkere øl også, uten at jeg nå kan huske hva det er, bortsett fra at jeg i jula vil helst ha juleøl og ikke pils. IPA liker jeg ikke, og jeg synes også enkelte fancy, overprisede øl fra mindre bryggerier er som keiserens nye klær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...