Gå til innhold

Kjøpe egne boss poser eller bruke handlenett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er best? Hva lønner seg?

Anonymkode: b17f0...793

Det sies at det er bedre å kjøpe egne bossposer og heller levere de vanlige posene i plastavfallet om jeg har forstått det riktig. For meg høres det helt snodig ut og jeg tenker å bruke opp de jeg har liggende før jeg kjøper egne bossposer.

Har kjøpt handlenett og kjøper også ruller med søppelposer. Men de har vesentlig dårligere kvalitet enn handleposer så jeg er ikke spesielt fornøyd. Har dog en mengde med bæreposer og de blir nok brukt opp til søppel etterhvert.

Jeg bruker mest mulig handlenett og så kjøper jeg bossposer, til både plast og vanlig søppel.  Synes faktisk det blir litt mindre rot enn da jeg kjøpte bæreposer, det ble jo så mye poser. Dvs innimellom glemmer jeg å ta med handlenett og da kjøper jeg selvsagt bæreposer. 

Annonse

Jeg har ikke begynt å kjøpe søppelposer på rull ennå, så inntil videre bruker jeg bæreposer jeg har fra før til restavfallet. 

Men bæreposene er blitt såpass dyre nå, at jeg holder på å endre adferd, og kommer til å gå over til handlenett, supplert med noen nye poser. Det hender at jeg tar med bæreposer hjemmefra, men veldig ofte handler jeg på vei fra jobb, og da må jeg kjøpe nye. Og når jeg har kommet ordentlig i gang med handlenett, kommer jeg til å bruke tynne poser på rull 🥰

Dorthe skrev (2 timer siden):

Jeg og bruker handlenett og kjøper søppelposer til restavfall. En rull koster i overkant av en tier så kostnaden på avfallsposene blir jo mye lavere.

Hvor får du tak i slike søppelposer til generelt restavfall? Hvilken butikk?

Annonse

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Alle matbutikker har vel dette.

Alle butikker har grønne og blå poser til sortering. Det jeg spurte Dorte om var egnede poser til generelt rastavfall; altså det som ikke går i blå/grønn pose. Fikk fint svar fra henne🤓

bibben skrev (4 minutter siden):

Alle butikker har grønne og blå poser til sortering. Det jeg spurte Dorte om var egnede poser til generelt rastavfall; altså det som ikke går i blå/grønn pose. Fikk fint svar fra henne🤓

Ja, jeg mente også andre poser enn de grønne og blå, tror de har det de fleste steder.

Lillemus skrev (16 timer siden):

Det sies at det er bedre å kjøpe egne bossposer og heller levere de vanlige posene i plastavfallet om jeg har forstått det riktig. For meg høres det helt snodig ut og jeg tenker å bruke opp de jeg har liggende før jeg kjøper egne bossposer.

Jeg gjør som deg; bruker opp de vanlige posene  som jeg allerede har før jeg etterhvert kjøper nye på rull. 

Vet du hvorfor det er bedre å kaste de gamle posene i plastavfall?? Jeg forstår at de da kan gjenvinnes, men det blir jo bare mer avfall om man kaster de man  allerede har uansett for å kjøpe nye som også kastes. 🧐

Endret av Martine

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...