Gå til innhold

ISW eller andre... Forandring på EKG..


emilie321

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

emilie321 skrev (2 timer siden):

Har vært hos hjertespesialisten og han ville ha videre utredning.  Han snakket først om å sende meg på angiografi (skriver det sikkert feil) på rikshospitalet og mente jeg ville komme inn om ca 2 måneder.  Men så sa han at vi kunne ta en CT av hjerte på sykehuset her pga det ville ta kortere tid. Hvis CT viste noe, ville jeg bli sendt direkte inn på rikshospitalet. Fikk også nitroglyserin spray.  Og i går ringte de fra sykehuset for å spørre om jeg kunne komme på onsdag. Sa selvfølgelig ja takk til det. Men nå er jeg litt stressa, det kom plutselig så nærme. Samtidig må jeg jo bare hive meg uti det. 

Masse lykke til, du er i gode hender. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (14 timer siden):

Har vært hos hjertespesialisten og han ville ha videre utredning.  Han snakket først om å sende meg på angiografi (skriver det sikkert feil) på rikshospitalet og mente jeg ville komme inn om ca 2 måneder.  Men så sa han at vi kunne ta en CT av hjerte på sykehuset her pga det ville ta kortere tid. Hvis CT viste noe, ville jeg bli sendt direkte inn på rikshospitalet. Fikk også nitroglyserin spray.  Og i går ringte de fra sykehuset for å spørre om jeg kunne komme på onsdag. Sa selvfølgelig ja takk til det. Men nå er jeg litt stressa, det kom plutselig så nærme. Samtidig må jeg jo bare hive meg uti det. 

CT av hjertet er null problem. Du får kontrastvæske, betablokker ved behov og litt nitroglycerin. Selve undersøkelsen tar få sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (5 minutter siden):

CT av hjertet er null problem. Du får kontrastvæske, betablokker ved behov og litt nitroglycerin. Selve undersøkelsen tar få sekunder.

Takk!

Skulle være der 1,5 timer før undersøkelsen for forberedelser, så det er vel det som tar tid da. Vet du hvor pålitelig en slik undersøkelse er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Takk!

Skulle være der 1,5 timer før undersøkelsen for forberedelser, så det er vel det som tar tid da. Vet du hvor pålitelig en slik undersøkelse er? 

Jeg har tatt CT. Det er en av de enkleste undersøkelser jeg har gjort - og jeg har gjort mye! Jeg lå på en litt hard "seng" og en maskin gikk frem og tilbake over kroppen min noen ganger og så var jeg ferdig.

Må innrømme jeg tenkte litt "That's it?" etter alt annet jeg har vært gjennom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt CT. Det er en av de enkleste undersøkelser jeg har gjort - og jeg har gjort mye! Jeg lå på en litt hard "seng" og en maskin gikk frem og tilbake over kroppen min noen ganger og så var jeg ferdig.

Må innrømme jeg tenkte litt "That's it?" etter alt annet jeg har vært gjennom 😅

Det er vel egentlig resultatet jeg er mest redd for. Håper jo det ikke er noe galt med hjertet, men at symptomene feks kommer av astmaen. Samtidig så vil jeg jo gjerne vite også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Det er vel egentlig resultatet jeg er mest redd for. Håper jo det ikke er noe galt med hjertet, men at symptomene feks kommer av astmaen. Samtidig så vil jeg jo gjerne vite også da.

Det skjønner jeg godt. Krysser fingrer for at du får de svar du ønsker!

Men skulle det ikke bli det, så er det et veldig bra team som følger deg videre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt. Krysser fingrer for at du får de svar du ønsker!

Men skulle det ikke bli det, så er det et veldig bra team som følger deg videre. :) 

Takk!  Stoler ganske mye på de legene, men har jo egentlig ikke så mange andre valg heller da.  Er igrunn ganske lei av å være syk, synes det ene avløser det andre. Samtidig kan jeg ikke gi opp heller, har jo barn og barnebarn som jeg gjerne vil følge. Men innimellom så gir jeg opp litt, før jeg tar meg i sammen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Takk!  Stoler ganske mye på de legene, men har jo egentlig ikke så mange andre valg heller da.  Er igrunn ganske lei av å være syk, synes det ene avløser det andre. Samtidig kan jeg ikke gi opp heller, har jo barn og barnebarn som jeg gjerne vil følge. Men innimellom så gir jeg opp litt, før jeg tar meg i sammen igjen. 

Det skjønner jeg. Det er tøft å være syk og noen ganger går man lei. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 timer siden):

Det er vel egentlig resultatet jeg er mest redd for. Håper jo det ikke er noe galt med hjertet, men at symptomene feks kommer av astmaen. Samtidig så vil jeg jo gjerne vite også da.

Jeg tenker at det alltid er ok å få vite status, - hvis konklusjonen blir at du ikke har et hjerteproblem, så er det supert - og dersom du har et hjerteproblem, så er det veldig bra at det blir avdekket slik at du kan få riktig behandling:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 timer siden):

Takk!

Skulle være der 1,5 timer før undersøkelsen for forberedelser, så det er vel det som tar tid da. Vet du hvor pålitelig en slik undersøkelse er? 

97-98%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at det alltid er ok å få vite status, - hvis konklusjonen blir at du ikke har et hjerteproblem, så er det supert - og dersom du har et hjerteproblem, så er det veldig bra at det blir avdekket slik at du kan få riktig behandling:-)

Er helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (8 timer siden):

97-98%

Takk igjen.  Hjertespesialisten sa nemlig at den viste ikke alt, men ga en sterk indikasjon på om jeg må på rikshospitalet. Ble først litt stressa da de ringte fra sykehuset, men det var vel bare fordi de hadde fått en avbestilling. Er roligere nå (enn så lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (På 18.11.2023 den 2.05):

97-98%

Hei ISW!

Da blir det angiografi på ahus Gardermoen.  Vet ikke hvorfor det ble det og ikke rikshospitalet, slik han først sa. Har også fått blodfortynnende og kolesterol senkende.  Har bra kolesterol, men det var forebyggende.   Er litt stressa pga dette, også fordi jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg fram og tilbake. Er vel kanskje ikke i så god form etterpå at jeg kan ta offentlig transport. Eller vet du noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Hei ISW!

Da blir det angiografi på ahus Gardermoen.  Vet ikke hvorfor det ble det og ikke rikshospitalet, slik han først sa. Har også fått blodfortynnende og kolesterol senkende.  Har bra kolesterol, men det var forebyggende.   Er litt stressa pga dette, også fordi jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg fram og tilbake. Er vel kanskje ikke i så god form etterpå at jeg kan ta offentlig transport. Eller vet du noe om det? 

Jeg har gjort denne undersøkelsen. Du er våken under undersøkelsen så du får ikke narkose. Du får evt beroligende og lokalbedøvelse der de snitter ved lysken. Du må ligge i ro en stund etterpå slik at såret ved lysken kan lukke seg og på den tiden vil jeg tro at de beroligende du har tatt er godt på vei ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (37 minutter siden):

Jeg har gjort denne undersøkelsen. Du er våken under undersøkelsen så du får ikke narkose. Du får evt beroligende og lokalbedøvelse der de snitter ved lysken. Du må ligge i ro en stund etterpå slik at såret ved lysken kan lukke seg og på den tiden vil jeg tro at de beroligende du har tatt er godt på vei ut av kroppen.

Takk!    Er veldig spent på når jeg får time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

emilie321 skrev (2 timer siden):

Hei ISW!

Da blir det angiografi på ahus Gardermoen.  Vet ikke hvorfor det ble det og ikke rikshospitalet, slik han først sa. Har også fått blodfortynnende og kolesterol senkende.  Har bra kolesterol, men det var forebyggende.   Er litt stressa pga dette, også fordi jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg fram og tilbake. Er vel kanskje ikke i så god form etterpå at jeg kan ta offentlig transport. Eller vet du noe om det? 

Det går buss fra Jessheim og OSL som stopper like ved Ahus Gardermoen/LHL. Jeg vet jo ikke hvor du reiser fra, men i det minste går kollektivtransport helt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

 

Det går buss fra Jessheim og OSL som stopper like ved Ahus Gardermoen/LHL. Jeg vet jo ikke hvor du reiser fra, men i det minste går kollektivtransport helt frem. 

Takk!  Kommer meg greit til Oslo og så tog til Gardermoen, men det er derfra jeg var usikker på. Og om det er greit å ta kollektivt rett etter stenting  (hvis det er det de kommer til å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...