Gå til innhold

Svar på søknad om sletting av studielån

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer det at jeg ikke får svar før 2024 selv om jeg har søkt i dag? Var litt forvirrende akkurat det.

Anonymkode: 04e92...c86

Ja, jeg søkte også i år og får ikke svar før da. 

Glitter skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg søkte også i år og får ikke svar før da. 

Ok, vet du når neste år man kan forvente svar? Og er det ok å søke lån i husbanken før man evnt. får svar om man får slettet studielån eller ikke?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, vet du når neste år man kan forvente svar? Og er det ok å søke lån i husbanken før man evnt. får svar om man får slettet studielån eller ikke?

Innbiller meg det er høsten 2024. Men husker ikke hvorfor jeg tror det. 

Tja. Hvis du ikke får slettet så mye som du håper så vil jo betalingsevnen din være lavere enn om du får slettet. Du kan søke om lån, men med studielånet oppgitt. Du kan ikke si at du ikke har studielån før du faktisk ikke har det. 

Glitter skrev (7 minutter siden):

Innbiller meg det er høsten 2024. Men husker ikke hvorfor jeg tror det. 

Tja. Hvis du ikke får slettet så mye som du håper så vil jo betalingsevnen din være lavere enn om du får slettet. Du kan søke om lån, men med studielånet oppgitt. Du kan ikke si at du ikke har studielån før du faktisk ikke har det. 

Så lenge til, oj. 

Nei, skulle selvfølgelig oppgi studielånet. Kan man spørre kommunen eller NAV om hjelp til å søke lån i husbanken? Så at det sto at det er de som behandler søknaden. Er så redd for å gjøre feil hehe.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge til, oj. 

Nei, skulle selvfølgelig oppgi studielånet. Kan man spørre kommunen eller NAV om hjelp til å søke lån i husbanken? Så at det sto at det er de som behandler søknaden. Er så redd for å gjøre feil hehe.

Hvis du har kontakt i kommunen så kan jo den hjelpe deg. Vet ikke om Nav hjelper med sånt. 

Annonse

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvis du har kontakt i kommunen så kan jo den hjelpe deg. Vet ikke om Nav hjelper med sånt. 

Tenkte du på psykiatrien i kommunen? Er eneste kontakten jeg har med kommunen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...