Gå til innhold

Jeg er vel litt hypokonder og nå har jeg fått vondt i hodet på en måte jeg ikke har kjent før og det bekymrer meg, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vel litt hypokonder og nå har jeg fått vondt i hodet på en måte jeg ikke har kjent før og det bekymrer meg en del. Er ett trykk som kommer og går bak øyet. Hva kan jeg gjøre/tenke for å ikke bekymre meg så mye?

Anonymkode: fdc24...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hva skjer om du fortsetter å bekymre deg? 

Jeg kommer sikkert til å bli ordentlig redd, vurdere ringe legevakten, ikke få sove osv.

Anonymkode: fdc24...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er veldig bekymret,  så si akkurat det du skriver her i en telefon til legevakten 💜 

Anonymkode: 1cd18...f38

Jeg tror ikke jeg tør ringe legevakten, er redd for å bli avfeid. Er jo sannsynligvis bare vanlig hodepine (selv om jeg ikke har følt det slik før), og klarer jeg å overbevise meg selv om det så kommer det til å gå bra?

Anonymkode: fdc24...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke jeg tør ringe legevakten, er redd for å bli avfeid. Er jo sannsynligvis bare vanlig hodepine (selv om jeg ikke har følt det slik før), og klarer jeg å overbevise meg selv om det så kommer det til å gå bra?

Anonymkode: fdc24...42c

Skader ikke med å ta en telefon, de er nok godt vant med å få mange telefon samtaler. Så tar de en vurdering på tråden. Da slipper du i allefall å bruke så masse tid ogkrefter på bekymring og redsel.

Anonymkode: 1cd18...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kommer sikkert til å bli ordentlig redd, vurdere ringe legevakten, ikke få sove osv.

Anonymkode: fdc24...42c

Ja, men hjelper det hva vi sier? 

Jeg har iblant smerter og trykk jeg ikke har hatt før. Jeg tror ikke at det er noe farlig.

Men illebefinnende med sterke smerter, hvor hele allmenntilstanden forverrer seg- det kan være skummelt. Jeg tror ikke at et trykk bak øyet er så farlig. Hvis det varer i flere dager bør du ringe legen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med hypkondri så vil det ikke hjelpe hva vi sier, eller hva evt legevakten sier. Da er det bedre om du kan gå til behandling og få ordentlig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vel litt hypokonder og nå har jeg fått vondt i hodet på en måte jeg ikke har kjent før og det bekymrer meg en del. Er ett trykk som kommer og går bak øyet. Hva kan jeg gjøre/tenke for å ikke bekymre meg så mye?

Anonymkode: fdc24...42c

Det er VELDIG sjelden det er nødvendig å ta kontakt med legevakt for vondt i hodet. Jeg hadde enten gjort ingenting med det, eller tatt paracet om det var plagsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skader ikke med å ta en telefon, de er nok godt vant med å få mange telefon samtaler. Så tar de en vurdering på tråden. Da slipper du i allefall å bruke så masse tid ogkrefter på bekymring og redsel.

Anonymkode: 1cd18...f38

Hvis man sliter med lett helseangst, så skader det faktisk å ring legevakt for å få forsikringer. Det er et poeng å ikke "fore" helseangsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (18 timer siden):

Hvis du sliter med hypkondri så vil det ikke hjelpe hva vi sier, eller hva evt legevakten sier. Da er det bedre om du kan gå til behandling og få ordentlig hjelp.

Jeg er ikke ordentlig hypokonder, ikke diagnostisert i alle fall. Så jeg tror ikke behandler ser på det som viktig nok å behandle?

Anonymkode: fdc24...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (17 timer siden):

Hvis man sliter med lett helseangst, så skader det faktisk å ring legevakt for å få forsikringer. Det er et poeng å ikke "fore" helseangsten. 

Ja, det var det jeg tenkte. Endte opp med at jeg la meg for å sove og det gikk greit. Kjenner ingenting i dag.

Anonymkode: fdc24...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...