Gå til innhold

Tror dere de personal og behandlerne på DPS hadde satt pris på å få en diktbok skrevet av en tidligere pasient?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å gi DPS en diktbok man har skrevet? Tror dere de personal og behandlerne på DPS hadde satt pris på å få en diktbok skrevet av en tidligere pasient? Eller blir det bare rart? Tenkte anonymt sende den i posten med ett lite notat type: "Hei, tusen takk for hjelpen jeg har fått tidligere når jeg har vert innlagt, setter utrolig pris på den". 

Anonymkode: 0f148...97c

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om å gi DPS en diktbok man har skrevet? Tror dere de personal og behandlerne på DPS hadde satt pris på å få en diktbok skrevet av en tidligere pasient? Eller blir det bare rart? Tenkte anonymt sende den i posten med ett lite notat type: "Hei, tusen takk for hjelpen jeg har fått tidligere når jeg har vert innlagt, setter utrolig pris på den". 

*vært

Ja det tror jeg. Alltid hyggelig med tilbakemeldinger. Men få nå gjerne med HVORFOR noe av hjelpen hjalp :)

Anonymkode: 447db...d7b

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

*vært

Ja det tror jeg. Alltid hyggelig med tilbakemeldinger. Men få nå gjerne med HVORFOR noe av hjelpen hjalp :)

Oops, er ikke den sterkeste i rettskriving. Men skal passe på at alle diktene er uten feil altså hehe 😅

Ja, det er en kjempefin ide og tanke, skal definitivt inkludere det.

Nei, hvorfor i all verden skal noen behandlere ha noen som helst interesse av det etter avsluttet behandling? Når du skrives ut er du glemt. Så enkelt og brutalt er det. De vil nok ta imot med takk av ren høflighet, men de kommer ikke til å bry seg. Hvorfor i all verden skulle de bry seg? 

Anonymkode: 7830e...a35

Nei, hvorfor i all verden skal noen behandlere ha noen som helst interesse av det etter avsluttet behandling? Når du skrives ut er du glemt. Så enkelt og brutalt er det. De vil nok ta imot med takk av ren høflighet, men de kommer ikke til å bry seg. Hvorfor i all verden skulle de bry seg? 

Fordi det er maskiner som jobber på avdelingen mener du? For et merkelig og stygt svar.

Fordi det er maskiner som jobber på avdelingen mener du? For et merkelig og stygt svar.

Jeg er bare realist. 

Annonse

Jeg er bare realist. 

Dette har ingenting med å være reaalist å gjøre. Du kan ikke vite hva andre mennesker tenker.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min tidligere behandler ville at jeg skulle sende henne et eksemplar av boken jeg skrev på og som hun leste ett utdrag av. Nå ga jeg opp boken, men psykiateren ba om kopi når den ble utgitt.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenkte bare det ville være en fin tanke å gi dem boken? Som en takk for hjelpen? Det kan godt hende det er som du sier, at de ikke bryr seg eller har noen interesse for det, men det kan jo vel også hende at der er noen av dem som ville likt å lese? Eller tror du ikke det?

Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Min tidligere behandler ville at jeg skulle sende henne et eksemplar av boken jeg skrev på og som hun leste ett utdrag av. Nå ga jeg opp boken, men psykiateren ba om kopi når den ble utgitt.

Så fint. Hva handlet boken om?

Hvem konkret tenkte du å sende den til? Eller mente du bare generelt til dps? 

Jeg ville aldri gjort det. Syns det er litt rart, men om du har bra selvtillit og ønsker de skal lese så kjør på. Tipper den bare havner hos lederen da og så blir kastet i søpla 

Anonymkode: 9e914...ac7

Uansett Hi, så vil noen sette pris på boken. Kanskje bare en, to eller tre. Eller alle. 

Du vil nok glede, så ikke tenk på at alle må bli glade.Jeg tror de fleste setter pris på en oppmerksomhet, og mulig de vil like diktene også. 

Endret av Kashmir

Hvem konkret tenkte du å sende den til? Eller mente du bare generelt til dps? 

Jeg ville aldri gjort det. Syns det er litt rart, men om du har bra selvtillit og ønsker de skal lese så kjør på. Tipper den bare havner hos lederen da og så blir kastet i søpla 

Tenkte sende den generelt til DPS ja. 

Kunne du begrunnet hvorfor du synes det er rart? Jeg har vel egentlig ikke selvtilliten, men skal jo gjøre det anonymt og da er det litt lettere hehe.

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Uansett Hi, så vil noen sette pris på boken. Kanskje bare en, to eller tre. Eller alle. 

Du vil nok glede, så ikke tenk på at alle må bli glade.Jeg tror de fleste setter pris på en oppmerksomhet, og mulig de vil like diktene også. 

Du har ett godt poeng! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte sende den generelt til DPS ja. 

Kunne du begrunnet hvorfor du synes det er rart? Jeg har vel egentlig ikke selvtilliten, men skal jo gjøre det anonymt og da er det litt lettere hehe.

Fordi jeg tror at psykologer og andre behandlere på dps verken har tid eller interesse av å lese i en diktbok. Dessuten tipper jeg din diktbok sikkert bare inneholder dikt som er helt lik, upersonlig og kjedelig som alle de sikkert 100 andre diktene som finnes

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg tror at psykologer og andre behandlere på dps verken har tid eller interesse av å lese i en diktbok. Dessuten tipper jeg din diktbok sikkert bare inneholder dikt som er helt lik, upersonlig og kjedelig som alle de sikkert 100 andre diktene som finnes

Ja, jeg skal ikke skryte på meg at diktene mine er spesielt gode altså. Bare tenkte det hadde vert fint å ha ett mål med skrivingen - å gi boken til DPS. (Har ingen planer om å gi den ut så alle kan lese).

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er nok stor forskjell på hva som motiverer den enkelte medarbeider, der som andre steder.

Noen ser på jobben sin utelukkende som en jobb og motiveres kun av lønn. Andre er opptatt av faglige resultater, andre igjen er glade for at pasientene har det bra. 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette har ingenting med å være reaalist å gjøre. Du kan ikke vite hva andre mennesker tenker.

Det kan absolutt ikke du heller. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...