Gå til innhold

Tror dere de personal og behandlerne på DPS hadde satt pris på å få en diktbok skrevet av en tidligere pasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunne du begrunnet hvorfor?

Anonymkode: 0f148...97c

Det er ikke noe personlig med en diktbok, det er liksom bare en diktbok. Hvis diktene handler om psykiatri og om tiden du var innlagt så er det mer interessant.

Fortsetter under...

Everybody skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe personlig med en diktbok, det er liksom bare en diktbok. Hvis diktene handler om psykiatri og om tiden du var innlagt så er det mer interessant.

Den handler om psykiatri (og mine personlige erfaringer/tanker) 🙂

Den handler om psykiatri (og mine personlige erfaringer/tanker) 🙂

Ja da blir det mer interessant for de å lese.

Everybody skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle de ha interesse av å lese dikt fra en eks pasient selv om det handler om psykiatri aldri så mye? 

Anonymkode: 7830e...a35

Everybody skrev (1 minutt siden):

Godt å høre du synes det. Synes du fortsatt det ville vert rart nå som du vet den handler om psykiatri?

Hvorfor skulle de ha interesse av å lese dikt fra en eks pasient selv om det handler om psykiatri aldri så mye? 

Anonymkode: 7830e...a35

Nei jeg vet ikke om de finner det interessant. Men hvis jeg var behandler hadde jeg syntes det var interessant hvis en tidligere pasient hadde skrevet dikt om psykiatri og om tiden man var innlagt.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre du synes det. Synes du fortsatt det ville vert rart nå som du vet den handler om psykiatri?

Nei kanskje ikke fullt så rart. Noen vil nok like det mer enn andre.

Everybody skrev (3 minutter siden):

Det er ikke interessant når diktene mest sannsynlig ser prikklike ut som alle de andre diktene om depresjon og mørke tanker og livet

Anonymkode: 9e914...ac7

Det er ikke interessant når diktene mest sannsynlig ser prikklike ut som alle de andre diktene om depresjon og mørke tanker og livet

Anonymkode: 9e914...ac7

hip hop television GIF by WE tv

Everybody skrev (16 timer siden):

Nei kanskje ikke fullt så rart. Noen vil nok like det mer enn andre.

Ja, det har du nok rett i. Håper ingen vil mislike det da? Det er jo en fin tanke bak?

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så fint. Hva handlet boken om?

Den handlet om da jeg levde med psykose uten kontakt med noen.

Annonse

En slik diktbok tror jeg ikke er av interesse for personale på DPS.. Sorry, men jeg mener det blir feil...

Anonymkode: 33791...2c8

anonymogforvirret

Herregud for en negativ gjeng! Jeg sier kjør på! Jeg har vært tilkoblet det samme DPSet siden jeg var 20 år, nå er jeg snart 28. Jeg har vært ut og inn av døgnavdelingen i alle de årene, jeg har brukerstyrt seng. Jeg tror jeg kjenner de fleste som jobber både på poliklinikken og på døgn der. Nå skal jeg flytte og folk har grått og gitt meg klemmer og gode råd og ønsker. De sa jeg måtte komme innom med en gang jeg var i området. Om jeg skulle ha gitt ut en diktbok så ikke kom og fortelle meg at disse menneskene ikke hadde brydd seg eller villet lese den. En bedre behandlergjeng kunne jeg ikke fått og de bryr seg i fleng. Hvorfor skulle det ikke være det samme for ts? Dette er mennesker som jobber med mennesker, ja, det er mange drittsekker, men også mange med store hjerter som virkelig setter pris på at noen gir lyd fra seg eller skjenker dem en omtanke. Igjen, kjør på! Jeg er sikker på at det vil glede minst en! Ikke hør på all den negativiteten.

AnonymBruker skrev (På 18.9.2023 den 21.06):

Hva tenker dere om å gi DPS en diktbok man har skrevet? Tror dere de personal og behandlerne på DPS hadde satt pris på å få en diktbok skrevet av en tidligere pasient? Eller blir det bare rart? Tenkte anonymt sende den i posten med ett lite notat type: "Hei, tusen takk for hjelpen jeg har fått tidligere når jeg har vert innlagt, setter utrolig pris på den". 

Jeg vet at mine kolleger og jeg ville satt stor pris på det. Har opplevd det et par ganger.

Da jeg sluttet hos en fastlege jeg engang hadde, skrev jeg et dikt til han om hvordan jeg hadde opplevd å ha han som fastlege. Skrev det på et stort og passende kort. Han ble tydelig glad for det. Så hvorfor ikke gi de det du har skrevet? 

• 1 år senere...
AnonymBruker
kupton skrev (På 19.9.2023 den 22.38):

Jeg vet at mine kolleger og jeg ville satt stor pris på det. Har opplevd det et par ganger.

Så hyggelig å høre! 

emilie321 skrev (På 19.9.2023 den 23.43):

Da jeg sluttet hos en fastlege jeg engang hadde, skrev jeg et dikt til han om hvordan jeg hadde opplevd å ha han som fastlege. Skrev det på et stort og passende kort. Han ble tydelig glad for det. Så hvorfor ikke gi de det du har skrevet? 

Det var veldig fint av deg å gjøre. Jeg har fortsatt ikke gitt diktboken til DPS da, men lot ett par av de som følger meg opp i kommunen lese og det var jo litt skummelt siden da vet de at det er jeg som har skrevet det mens sender jeg den til DPS anonymt så vet de jo egentlig ikke hvem av pasientene som har skrevet det. Men nå er det jo ganske lenge siden sist jeg var der (altså over 1 år siden) og jeg vet ikke om de som jobbet der da og sa de ønsket lese boken faktisk fortsatt jobber der eller ikke...Og jeg er bare veldig usikker på om jeg tør, for diktene er jo veldig personlige... Og hvis jeg bare sender det i posten vet jeg jo ikke om det faktisk virkelig kommer frem til de...

anonymogforvirret skrev (På 19.9.2023 den 22.28):

Herregud for en negativ gjeng! Jeg sier kjør på! Jeg har vært tilkoblet det samme DPSet siden jeg var 20 år, nå er jeg snart 28. Jeg har vært ut og inn av døgnavdelingen i alle de årene, jeg har brukerstyrt seng. Jeg tror jeg kjenner de fleste som jobber både på poliklinikken og på døgn der. Nå skal jeg flytte og folk har grått og gitt meg klemmer og gode råd og ønsker. De sa jeg måtte komme innom med en gang jeg var i området. Om jeg skulle ha gitt ut en diktbok så ikke kom og fortelle meg at disse menneskene ikke hadde brydd seg eller villet lese den. En bedre behandlergjeng kunne jeg ikke fått og de bryr seg i fleng. Hvorfor skulle det ikke være det samme for ts? Dette er mennesker som jobber med mennesker, ja, det er mange drittsekker, men også mange med store hjerter som virkelig setter pris på at noen gir lyd fra seg eller skjenker dem en omtanke. Igjen, kjør på! Jeg er sikker på at det vil glede minst en! Ikke hør på all den negativiteten.

Du har gode poeng. Er jo 1 år siden nå, kom du noen gang innom DPS om du var i området?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...