Gå til innhold

Hvor dårlig må man være for å få plass på BET?

Anbefalte innlegg

Gjest 9e6f1...1a0

Hvor dårlig må man være for å få plass på BET? Jeg har fått det inntrykket av at BET er for de dårligste? Er det noen som har vert der eller på annen måte har kunnskap om dette og kan si litt om det? 

Jeg har vurdert å be om å bli henvist dit da jeg håper på at jeg kanskje kan få det bedre. Men jeg vil ikke si at jeg er så veldig dårlig sånn egentlig. For å gi ett eksempel så selvskader jeg feks, men bare på måter som ikke synes, så dermed altså ikke spesielt alvorlig. Jeg har selvfølgelig flere problemer enn det også da, men tenkte det ikke var vits i å gå inn på alle her og nå. 

Anonymkode: 9e6f1...1a0

Fortsetter under...

Jeg var vel ganske så dårlig da jeg ble henvist..var en "soleklar kandidat" sa de på intervju. Men jeg er litt faretruende til å bli hypoman akkurat nå så jeg klsret ikke helt fokusere nok til å gi deg et godt nok svar. 

Du MÅ ikke være selvskafer for å komme på BET. 

Gjest 9e6f1...1a0
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg var vel ganske så dårlig da jeg ble henvist..var en "soleklar kandidat" sa de på intervju. Men jeg er litt faretruende til å bli hypoman akkurat nå så jeg klsret ikke helt fokusere nok til å gi deg et godt nok svar. 

Du MÅ ikke være selvskafer for å komme på BET. 

Ja, hvis du var soleklar kandidat så var du vel nok ganske dårlig ja. Leit at du er på vei til å bli hypoman, hadde vert nyttig og interessant med ett svar fra deg. Ta vare på deg selv! Kanskje du kunne kommet tilbake til tråden når du er bedre?

Nei, jeg regner med man ikke må selvskade for å få plass, men det var bare ett eksempel på noe jeg sliter med som samtidig ikke er så alvorlig.

Gjest 9e6f1...1a0 skrev (14 minutter siden):

Ja, hvis du var soleklar kandidat så var du vel nok ganske dårlig ja. Leit at du er på vei til å bli hypoman, hadde vert nyttig og interessant med ett svar fra deg. Ta vare på deg selv! Kanskje du kunne kommet tilbake til tråden når du er bedre?

Nei, jeg regner med man ikke må selvskade for å få plass, men det var bare ett eksempel på noe jeg sliter med som samtidig ikke er så alvorlig.

Det er nok en reaksjon på lite søvn og at jeg er avruset. Men regner med Litium vil beskytte meg fra å bli ordentlig hypoman. Men jeg har hoppet og danset og styrt i hele dag for å si det sånn. 

Ja jeg skjønner. Men hvorfor gruble på om du et dårlig nok? Hvorfor ikke søke deg inn og se om du får plass? 

Gjest 9e6f1...1a0
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det er nok en reaksjon på lite søvn og at jeg er avruset. Men regner med Litium vil beskytte meg fra å bli ordentlig hypoman. Men jeg har hoppet og danset og styrt i hele dag for å si det sånn. 

Ja jeg skjønner. Men hvorfor gruble på om du et dårlig nok? Hvorfor ikke søke deg inn og se om du får plass? 

Skjønner. Får håpe litium vil beskytte deg ja, krasjen i ettertid er ikke verdt det.

Ja, du har ett godt poeng. Burde kanskje bare søke?

Gjest 9e6f1...1a0 skrev (1 time siden):

Skjønner. Får håpe litium vil beskytte deg ja, krasjen i ettertid er ikke verdt det.

Ja, du har ett godt poeng. Burde kanskje bare søke?

Tenker du burde søke ja. :)

Annonse

Gjest 9e6f1...1a0 skrev (16 timer siden):

For å gi ett eksempel så selvskader jeg feks, men bare på måter som ikke synes, så dermed altså ikke spesielt alvorlig.

Hvorvidt selvskadingen er alvorlig eller ikke, kommer like mye an på hvilken funksjon den har for deg - ikke om det er synlig for andre eller ikke.

Utover det skal jeg mene lite om BET-behandlingen. Jeg selv hadde nok vært en god kandidat selv, om jeg ikke hadde kommet i annen terapi og fått stilt en annen diagnose.

Jeg leser nå en bok fra en psykolog som har hatt sin praksis ved BET-klinikken, Cecilie Benneche: "Hva føler du nå? - Enkle råd mot indre uro". Jeg har lest ca. 1/4 av boken, og den forklarer folkelig om følelser og gir helt konkrete og praktiske tips i hverdagen. Veldig nyttig for mange av oss som kan ha lite erfaring med å føle etter/på egne følelser, BET-behandling eller ikke.

Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Hvorvidt selvskadingen er alvorlig eller ikke, kommer like mye an på hvilken funksjon den har for deg - ikke om det er synlig for andre eller ikke.

Utover det skal jeg mene lite om BET-behandlingen. Jeg selv hadde nok vært en god kandidat selv, om jeg ikke hadde kommet i annen terapi og fått stilt en annen diagnose.

Jeg leser nå en bok fra en psykolog som har hatt sin praksis ved BET-klinikken, Cecilie Benneche: "Hva føler du nå? - Enkle råd mot indre uro". Jeg har lest ca. 1/4 av boken, og den forklarer folkelig om følelser og gir helt konkrete og praktiske tips i hverdagen. Veldig nyttig for mange av oss som kan ha lite erfaring med å føle etter/på egne følelser, BET-behandling eller ikke.

Den boken har jeg lest og den er veldig bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...