Gå til innhold

Er det mulig?


kupton

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde på en generell måte å forklare hvorfor det er fornuftig å bruke en medisin i anbefalt dose. Jeg brukte dosering av Paracet som et eksempel. Nå finner jeg ikke tråden. Er det virkelig mulig at den er slettet, og i så fall hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Jeg vil bare si noe om tema. Nå vet jeg ditt yrke. Jeg syns også at du er en skikkelig god og viktig bruker her ( jeg vil bare si det så jrg ikke blir misforstått siden jeg har gått litt i klinsj enkelte gsnger! )  Men det er jo akkurat det da- at du er en bruker som alle andre. Jeg visste ikke om yrket ditt før etter å ha vært her en god stund, så da tenker jeg at andre heller ikke får det med seg. Ikke alle leser alt og vurderer alt man skriver her. 

Da tenker jeg at admin må skjære alle over en kam. Hen kan egentlig ikke gjøre annet, for da blir det urettferdig så lenge en ikke vet posisjonen til alle her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fae17...ac1

Hadde det vært mulig for deg kupton, å lage en egen nettportal som vi kan bruke i stedet for denne her? Folk trenger kunnskap om psykiatri og bør få lov til å stille spørsmål om medisiner uten å få det slettet. 

Anonymkode: fae17...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg vil bare si noe om tema. Nå vet jeg ditt yrke. Jeg syns også at du er en skikkelig god og viktig bruker her ( jeg vil bare si det så jrg ikke blir misforstått siden jeg har gått litt i klinsj enkelte gsnger! )  Men det er jo akkurat det da- at du er en bruker som alle andre. Jeg visste ikke om yrket ditt før etter å ha vært her en god stund, så da tenker jeg at andre heller ikke får det med seg. Ikke alle leser alt og vurderer alt man skriver her. 

Da tenker jeg at admin må skjære alle over en kam. Hen kan egentlig ikke gjøre annet, for da blir det urettferdig så lenge en ikke vet posisjonen til alle her. 

 

Jeg forstår dine argumenter. Men når jeg anbefaler folk å ta det som er anbefalt dose, og til og med det blir slettet?

I gamle dager hadde vi akkurat den samme regelen, men da hadde vi en admin/moderator med kompetanse.

Endret av kupton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår dine argumenter. Men når jeg anbefaler folk å ta det som er anbefalt dose, og til og med det blir slettet?

Ja. Det blir kanskje litt overkill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fae17...ac1 skrev (2 minutter siden):

Hadde det vært mulig for deg kupton, å lage en egen nettportal som vi kan bruke i stedet for denne her? Folk trenger kunnskap om psykiatri og bør få lov til å stille spørsmål om medisiner uten å få det slettet. 

Anonymkode: fae17...ac1

Jeg har tenkt på det lenge, men har ikke kommet i gang. Nå har jeg blitt kjent igjen med en gammel venn som kan hjelpe meg med det tekniske. Skal se hva jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i tråden øverst på psykiatri. Dessverre har det vært slik at noen få har både anbefalt direkte dosemengder, har anbefalt folk å trappe ned doseringer, og trappe opp doseringer. Derfor ble det avgjort tidligere denne uken at det å diskutere spesifikke doseringer ikke var lov. Så når tråder da inneholder spesifikke doseringer i hovedinnlegget så blir de fjernet når det ikke er mulig å fjerne selve doseringen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende ikke hadde nevnt dosering, ville det vært umulig å svare på spørsmålet. Da ville det blitt omtrent slik:

Kan jeg forvente at x mg Cipra...... vil hjelpe meg mot angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Hvis vedkommende ikke hadde nevnt dosering, ville det vært umulig å svare på spørsmålet. Da ville det blitt omtrent slik:

Kan jeg forvente at x mg Cipra...... vil hjelpe meg mot angst?

Det stemmer ja og derfor ble tråden slettet. Dessverre er det slik det har blitt ettersom noen stadig bryter reglene om dosering slik at dette må strammes inn på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (43 minutter siden):

Det stemmer ja og derfor ble tråden slettet. Dessverre er det slik det har blitt ettersom noen stadig bryter reglene om dosering slik at dette må strammes inn på. 

Mange andre steder i samfunnet er det lov å bruke sunn fornuft når en håndhever regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 timer siden):

Mange andre steder i samfunnet er det lov å bruke sunn fornuft når en håndhever regler.

Praksis for sletting på dol har blitt elendig og uforutsigbart. Admin holder på at det ikke er noen endret praksis, men det er det, og for meg har det blitt helt uforståelig om en tråd jeg engasjerer meg i kommer til å bli slettet og ikke. Innimellom har jeg bedt om forklaring. men begrunnelsene gir ingen mening så jeg gidder ikke spørre lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (3 timer siden):

Det stemmer ja og derfor ble tråden slettet. Dessverre er det slik det har blitt ettersom noen stadig bryter reglene om dosering slik at dette må strammes inn på. 

Det MÅ ikke strammes inn, det finnes ikke regelverk i samfunnet forøvrig som umuliggjør en mer fleksibel praksis på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kupton ønsker å lage sin egen portal kan han lage en subreddit på reddit.com. Eller så finnes det masse templates for forum så det er ikke vanskelig. Man trenger jo et domene men det er det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (5 timer siden):

Det stemmer ja og derfor ble tråden slettet. Dessverre er det slik det har blitt ettersom noen stadig bryter reglene om dosering slik at dette må strammes inn på. 

«Slik at dette må strammes inn på» - Sier hvem? 
At «noen stadig» ødelegger her bør vel strengt talt ikke ende med å ødelegge hele forumet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fae17...ac1
cilie skrev (4 minutter siden):

«Slik at dette må strammes inn på» - Sier hvem? 
At «noen stadig» ødelegger her bør vel strengt talt ikke ende med å ødelegge hele forumet? 

Hennes overordnede sier det. Admin og de som bryter reglene på dette kan stilles ansvarlig hvis noen skulle bli syke eller dø av slikt. Så da må det vel være en generell regel som gjelder alle. 

Anonymkode: fae17...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fae17...ac1 skrev (18 minutter siden):

Hennes overordnede sier det. Admin og de som bryter reglene på dette kan stilles ansvarlig hvis noen skulle bli syke eller dø av slikt. Så da må det vel være en generell regel som gjelder alle. 

Anonymkode: fae17...ac1

Neida, de vil ikke kunne bli erstatningsansvarlige som følge av den type praksis vi argumenterer for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fae17...ac1
frosken skrev (3 minutter siden):

Neida, de vil ikke kunne bli erstatningsansvarlige som følge av den type praksis vi argumenterer for. 

Men det mener jeg admin argumenterte for at kunne skje. 

Anonymkode: fae17...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...