Gå til innhold

Venter på blodprøve-svar.. er så engstelig


usikker

Anbefalte innlegg

Er satt opp på time i neste uke, men synes det er lenge å vente. 
Har hatt uvi og fått påvist «mye» blod i urinen. 
Uvi er ferdig behandlet, men fortsatt blod. 
Fikk da tatt en rekke blodprøver, og time til lege en uke etterpå. 
Angsten har økt, ettersom jeg googler så mye. Klarer ikke la være…

Ville legekontoret ringt meg om blodprøvene var uvanlige? El ville de uansett ventet til oppsatt time?

Tror det blir en tung uke foran meg, jeg sliter sånn med helseangst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg skjønner at dette er ubehagelig.

Blod i urinen kan vedvare litt. Husk at selv om bakteriene er utryddet, så tar det litt tid før alt gror og alle spor etter bakteriene er borte. 

Det er rutine at dersom det oppdages noe på blodprøver som haster, så vil legen ta kontakt med deg. Om du vil, så kan du jo se på www.furstpasient.no (hvis du bor i Oslo-området og har tatt prøver hos Furst) om prøvene er ferdig behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord ISW @ISW

Det er nok sikkert bare litt rester etter uvi. Jeg får prøve å tenke på at det kan være derfor. 
Uansett ikke noe å få vite nå i helgen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker skrev (1 time siden):

Takk for gode ord ISW @ISW

Det er nok sikkert bare litt rester etter uvi. Jeg får prøve å tenke på at det kan være derfor. 
Uansett ikke noe å få vite nå i helgen. 
 

Nei - jeg tror du kan ta dette helt med ro. Selv om jeg skjønner at det er litt fortvilende å vente på prøvesvar når man har helseangst.

Håper du får slappet litt av i helgen og bare si fra hvis det er noe mer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...