Gå til innhold

Ryggsmerter


Anonymbruker18

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 19 år som har i stor grad vært aktiv i trening hele livet. For en uke siden debuterte i mma, vi hadde en ganske lang trening dagen før kampen hvor jeg merket at ryggen min begynte å gi ut. Jeg la meg ned å brukte foam roller for å bedre ryggen til kampdag neste dag. Fra og med kampdag til og med en uke frem i tid, har jeg store smerter i ryggen når jeg går og reiser meg opp, samt milde konstante smerter i ryggen når jeg sitter og ligger disse smertene beveger seg også ned til baksiden av lårene periodisk.

Burde jeg kontakte lege eller la det gå en uke til for å se hvordan det utvikler seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymbruker18 skrev (7 minutter siden):

Hei, jeg er en gutt på 19 år som har i stor grad vært aktiv i trening hele livet. For en uke siden debuterte i mma, vi hadde en ganske lang trening dagen før kampen hvor jeg merket at ryggen min begynte å gi ut. Jeg la meg ned å brukte foam roller for å bedre ryggen til kampdag neste dag. Fra og med kampdag til og med en uke frem i tid, har jeg store smerter i ryggen når jeg går og reiser meg opp, samt milde konstante smerter i ryggen når jeg sitter og ligger disse smertene beveger seg også ned til baksiden av lårene periodisk.

Burde jeg kontakte lege eller la det gå en uke til for å se hvordan det utvikler seg? 

Du kan se det an, haster ikke å oppsøke lege eller annet helsepersonell med dette.  De fleste typer ryggsmerter ordner seg av seg selv i løpet av noen uker, så det er ikke noe poeng å oppsøke lege. 'Det finnet ett unntak; en situasjon hvor man må oppsøke lege umiddelbart, og det er dersom du også får problemer med å tisse. Noen ganger kan de nervene som regulerer vannlatning blir påvirket, og i så fall må man opereres innen svært kort tid. Dersom dette skulle skje, så må du oppsøke legevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...