Gå til innhold

Mister man ordforråd ved schizofreni?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke problemer med ordforrådet mitt. Da jeg tok nevropsykologiske tester scorte jeg full pott på språk. Andre ting derimot var det verre med.

Hva var verre med? 

Anonymkode: 85ab5...416

Worriesome Plenty 2 skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke problemer med ordforrådet mitt. Da jeg tok nevropsykologiske tester scorte jeg full pott på språk. Andre ting derimot var det verre med.

Samme her! Godt ordforråd men problemer særlig med arbiedshukommelse under press.

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Jeg skorte dårligere på de andre nevropsykologiske testene, arbeidsminne osv.  husker ikke hva alt var.

Var det på habiliteringstjenesten du også tok sånn test? Jeg sjekket nå og min arbeidsminne samt prosseseringshastighet lå på "nedre normal". Resten var midtre normal

Er det sånn at dette regnes som bra skår? Og utelukker det en schizofreni? 

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var det på habiliteringstjenesten du også tok sånn test? Jeg sjekket nå og min arbeidsminne samt prosseseringshastighet lå på "nedre normal". Resten var midtre normal

Er det sånn at dette regnes som bra skår? Og utelukker det en schizofreni? 

Jeg tok det på Gaustad i forbindelse med en studie jeg var med på. Jeg vet ikke om dine resultater utelukker schizofreni.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...