Gå til innhold

Kan ekstrem angst minne om hypomani? Uten at man er hypomani eller bipolar?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmeautomat skrev (15 minutter siden):

Dette høres virkelig ikke ut som hypomani for meg, hvorfor er du så opptatt av det?

Redd for at det er det. Har lest at det er bivirkning av antidepressiva. Men er kanskje mer sannsynlig uro rastløshet angst osv da (som også we bivirkning og at man kan bli verre de første ukene)

Anonymkode: 2fed3...0dd

Hvis du sover dårlig, men trenger vanlig mye søvn, er det ikke hypomani. 
Hvis du har nedsatt søvnbehov / er opplagt tross lite søvn, kan det være hypomani. 

Anonymkode: e563e...cc8

Angst/ sterk: man tenker ikke klart (tåkete hjerne) og blir innesluttet og isolerer seg fordi man etter hvert blir utslitt. Man ønsker å holde seg under dyna.

Mani/ hypomani: man tenker raskt, tar raske beslutninger (ikke alltid gjennomtenkte), er drevet av impulser og er snakkesalig og supersosial. Man klarer ikke ligge i ro lenge av gangen.

Men jeg har vært borti de som har begge deler, det ene utelukker ikke det andre tipper jeg?

Trinity80 skrev (7 timer siden):

Angst/ sterk: man tenker ikke klart (tåkete hjerne) og blir innesluttet og isolerer seg fordi man etter hvert blir utslitt. Man ønsker å holde seg under dyna.

Mani/ hypomani: man tenker raskt, tar raske beslutninger (ikke alltid gjennomtenkte), er drevet av impulser og er snakkesalig og supersosial. Man klarer ikke ligge i ro lenge av gangen.

Men jeg har vært borti de som har begge deler, det ene utelukker ikke det andre tipper jeg?

Det gjør ikke det. Jeg har er stykke inn i hypomanien når hjernen begynner å bli utslitt opplevd mye angst. 

Glitter skrev (10 timer siden):

Det gjør ikke det. Jeg har er stykke inn i hypomanien når hjernen begynner å bli utslitt opplevd mye angst. 

Ja, derfor jeg skrev at det ene ikke utelukker det andre. Man kan ha begge tilstander samtidig. Dobbelt så ‘moro’. 😕😕

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...