Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kupton skrev (7 minutter siden):

Har du googlet?

Det høres for øvrig helt fantastisk ut!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det høres for øvrig helt fantastisk ut!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Sikkert fint tilbud for de som tiltrekkes av rus

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert fint tilbud for de som tiltrekkes av rus

Anonymkode: b585d...4a3

Jeg tenker mest på effekten og at det hjelper mot behhandlingsresistent depresjon.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker mest på effekten og at det hjelper mot behandlingsresistent depresjon.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja, det hjelper mange, men ikke absolutt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp ikke meg. Og der jeg fikk behandling fortalte de også at det ikke er slik at det er en quick fix. Man må ha vedlikeholdsbehandlinger. 

Jeg likte heller ikke den rusfølelsen den ga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Ja, det hjelper mange, men ikke absolutt alle.

Må man være veldig dårlig for å få prøve?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker mest på effekten og at det hjelper mot behhandlingsresistent depresjon.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Hvor lenge har du vært deprimert? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har du vært deprimert? 

Anonymkode: b585d...4a3

I 2 år. Har vært alvorlig deprimert men er ikke det nå lengre etter ECT og innleggelser. Men er fortsatt deprimert og blir ikke bedre ser det ut for. Bp2.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I 2 år. Har vært alvorlig deprimert men er ikke det nå lengre etter ECT og innleggelser. Men er fortsatt deprimert og blir ikke bedre ser det ut for. Bp2.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Har du prøvd å gjøre noe med livsstilen din isteden? Komme deg ut i jobb kanskje? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å gjøre noe med livsstilen din isteden? Komme deg ut i jobb kanskje? 

Anonymkode: b585d...4a3

Ja, jeg jobber og trener.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 time siden):

Det hjalp ikke meg. Og der jeg fikk behandling fortalte de også at det ikke er slik at det er en quick fix. Man må ha vedlikeholdsbehandlinger. 

Jeg likte heller ikke den rusfølelsen den ga. 

Var det behandling på offentlig sykehus?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det behandling på offentlig sykehus?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Og kan du fortelle litt om selve behandlingen og opplevelsen av den? Var du alvorlig deprimert? Snakker man i søvne?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var det behandling på offentlig sykehus?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Dette var privat behandling, ikke ved et sykehus. Ved en klinikk i Oslo, oppfulgt av en psykologspesialist. Ved denne klinikken hadde de et veldig godt team med leger, sykepleiere, anestesilege osv. Var ikke behandlingen det var noe galt med, men effekten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og kan du fortelle litt om selve behandlingen og opplevelsen av den? Var du alvorlig deprimert? Snakker man i søvne?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Behandlingen startet etter kartlegging og oppfølgingsmøter. Kort fortalt så får du Ketamin, og er assistert under hele behandlingen. Et team står parate, samt at du har noen hos deg hele tiden som kommuniserer med deg. Så må man ta flere behandlinger for å se om det er noe effekt.

Jeg ser på det som legemiddelassistert terapi, i og med at Ketamin er godkjent som legemiddel.

Det er ingen mirakelkur, og jeg forstår at når man har prøvd alt så er man ute etter en quick fix. 

Ikke noe galt i å teste om man føler ingenting annet hjelper, men ikke ha for høye forhåpninger om Ketamin som mirakelkur.

Forresten, Ketamin finnes også som rusmiddel - men ved en slik behandling får man en lav dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Behandlingen startet etter kartlegging og oppfølgingsmøter. Kort fortalt så får du Ketamin, og er assistert under hele behandlingen. Et team står parate, samt at du har noen hos deg hele tiden som kommuniserer med deg. Så må man ta flere behandlinger for å se om det er noe effekt.

Jeg ser på det som legemiddelassistert terapi, i og med at Ketamin er godkjent som legemiddel.

Det er ingen mirakelkur, og jeg forstår at når man har prøvd alt så er man ute etter en quick fix. 

Ikke noe galt i å teste om man føler ingenting annet hjelper, men ikke ha for høye forhåpninger om Ketamin som mirakelkur.

Forresten, Ketamin finnes også som rusmiddel - men ved en slik behandling får man en lav dose. 

Får du det intravenøst da? Og hvor lenge må du være på klinikken?

Anonymkode: be8a0...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Behandlingen startet etter kartlegging og oppfølgingsmøter. Kort fortalt så får du Ketamin, og er assistert under hele behandlingen. Et team står parate, samt at du har noen hos deg hele tiden som kommuniserer med deg. Så må man ta flere behandlinger for å se om det er noe effekt.

Jeg ser på det som legemiddelassistert terapi, i og med at Ketamin er godkjent som legemiddel.

Det er ingen mirakelkur, og jeg forstår at når man har prøvd alt så er man ute etter en quick fix. 

Ikke noe galt i å teste om man føler ingenting annet hjelper, men ikke ha for høye forhåpninger om Ketamin som mirakelkur.

Forresten, Ketamin finnes også som rusmiddel - men ved en slik behandling får man en lav dose. 

Takk! Kan jeg spørre hva du betalte? Hadde du behandler før denne behandlingen? Ville den anbefale behandlingen til deg?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...