Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tusen takk for svaret ditt. Synes du det er krevende med terapi eller glir det lett? Jeg er litt lukket og strever med å utrykke meg.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg hadde egentlig ikke lyst på terapi-delen.. jeg var også veldig lukket, og syntes det var vanskelig og flaut å skulle snakke om problemene mine. Men det er et eller annet som skjer på klinikken, som bidrar til at det føles lettere å åpne seg. Jeg tror det har å gjøre med denne fordomsfriheten man blir møtt med, og hvordan hele driften er lagt opp til at du skal føle deg vel. Samtalene glir nå lett, og jeg føler overhodet ikke noe ubehag i samtalene.

Jeg vil gjette på at du vil føle  det lettere å uttrykke deg gjennom behandlingen, du vil føle deg trygg og selv vanskelige tema vil kunne snakkes om. Selve ketaminen vil jo også føre til noen endringer i hjernen din som gjør at det oppleves lettere å snakke om ting du kanskje nå ikke greier å sette helt ord på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
frk.Luna skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde egentlig ikke lyst på terapi-delen.. jeg var også veldig lukket, og syntes det var vanskelig og flaut å skulle snakke om problemene mine. Men det er et eller annet som skjer på klinikken, som bidrar til at det føles lettere å åpne seg. Jeg tror det har å gjøre med denne fordomsfriheten man blir møtt med, og hvordan hele driften er lagt opp til at du skal føle deg vel. Samtalene glir nå lett, og jeg føler overhodet ikke noe ubehag i samtalene.

Jeg vil gjette på at du vil føle  det lettere å uttrykke deg gjennom behandlingen, du vil føle deg trygg og selv vanskelige tema vil kunne snakkes om. Selve ketaminen vil jo også føre til noen endringer i hjernen din som gjør at det oppleves lettere å snakke om ting du kanskje nå ikke greier å sette helt ord på.

 

Da håper jeg at jeg kommer til å oppleve det på samme måte som deg. At det kjennes naturlig ut. Har du behandler på DPS "hjemme" også?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da håper jeg at jeg kommer til å oppleve det på samme måte som deg. At det kjennes naturlig ut. Har du behandler på DPS "hjemme" også?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei, jeg gikk tidligere til en privat psykolog, men ble ikke bedre.. Har du fått tildelt/bestemt deg for behandler på axon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg gikk tidligere til en privat psykolog, men ble ikke bedre.. Har du fått tildelt/bestemt deg for behandler på axon?

Nei, jeg skal først sende inn skjema/henvisning fra behandler på DPS. Så kommer konsultasjon etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Ble feilskrevet her.. 

Håper DPS fikser dette raskt for deg da.. dersom d tar tid kan de kanskje ta konsultasjonen først,  slik alt er klart til dokumentasjonen kommer;)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (7 minutter siden):

Ble feilskrevet her.. 

Håper DPS fikser dette raskt for deg da.. dersom d tar tid kan de kanskje ta konsultasjonen først,  slik alt er klart til dokumentasjonen kommer;)

God ide! Betaler man etter hver time?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

God ide! Betaler man etter hver time?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Betaler faktisk i forkant av hver time, altså når du kommer.. Er vel fordi man kan være litt påvirket etterpå:)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (11 timer siden):

Betaler faktisk i forkant av hver time, altså når du kommer.. Er vel fordi man kan være litt påvirket etterpå:)

Takk. Så du sier at man ikke har obligatoriske timer med behandler før hver infusjon,  men at dette er valgfritt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Takk. Så du sier at man ikke har obligatoriske timer med behandler før hver infusjon,  men at dette er valgfritt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja. Eneste som er obligatorisk er en samtale med lege, og en samtale med psykolog før behandling kan startes. Når du har gjort dette blir det satt opp datoer for fire behandlinger. Da kan du velge om du vil ha integrasjonsterapi eller ikke.

Selve ketaminbehandlingen er 120 min,, tar man integrasjonsterapi er det 3 timer som settes av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (På 14.2.2024 den 20.53):

Thon hotell Gyldenløve, 1 min unna axon klinikken..

Du får helt sikkert 4 behandlinger på 2 uker.. det var ikke ventetid da jeg startet, men tror det nettopp har blitt det, men jeg tror ikke det kan være snakk om lenge å vente.. 

Men, du må igjennom en samtale med legen der først. Lowan Stewart, og så med en psykolog. Ingenting å grue seg for, er for at du skal ha tilstrekkelig informasjon, samt  å sikre at det ikke er noe fysisk (eller psykisk som psykose) i veien for å motta behandlingen:)

Har du tenkt å bestille ? ;)

 

Hva slags sted snakker dere om? Er det privat som man betaler selv? Pris? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må man virkelig ha henvisning fra fastlege for å komme inn der? Jeg trodde man bare kunne bestille time siden det er privat og man uansett betaler selv? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva slags sted snakker dere om? Er det privat som man betaler selv? Pris? 

Anonymkode: b585d...4a3

Om et hotell som ligger i nærheten av Axonklinikken..der det er praktisk for tilreisende å overnatte ved behandling på klinikken. Prisen på hotellet? Rundt tusen pr døgn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må man virkelig ha henvisning fra fastlege for å komme inn der? Jeg trodde man bare kunne bestille time siden det er privat og man uansett betaler selv? 

Anonymkode: b585d...4a3

Du må ikke ha henvisning. Men de ønsker å ha dokumentasjon. Jeg fikk feks min fastlege til å skrive en bekreftelse på det jeg hadde informert klinikken om. At jeg var sykemeldt pga en spesifikk hendelse som førte til em alvorlig depresjon jeg ikke kom meg ur av, og hadde prøvd diverse  medisiner tidligere som ikke gav effekt, og at jeg nå kun brukte sovemedisin ved behov.

De har et eget informasjonsskriv om hva som må med, hvis du ringer de kan de sende dette til deg;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Ja. Eneste som er obligatorisk er en samtale med lege, og en samtale med psykolog før behandling kan startes. Når du har gjort dette blir det satt opp datoer for fire behandlinger. Da kan du velge om du vil ha integrasjonsterapi eller ikke.

Selve ketaminbehandlingen er 120 min,, tar man integrasjonsterapi er det 3 timer som settes av:)

Hvor mye betalte du for alt dette?

Anonymkode: 1f797...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mye betalte du for alt dette?

Anonymkode: 1f797...533

Ca 60.000 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (22 timer siden):

Ca 60.000 ++

Har du behandler utenom den du har i forbindelse med ketamin-behandlingen? Har du kontakt med denne underveis?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du behandler utenom den du har i forbindelse med ketamin-behandlingen? Har du kontakt med denne underveis?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei, jeg har ikke annen behandler. Men de anbefaler at man har det.. og at denne følger deg opp samtidig- og etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg har ikke annen behandler. Men de anbefaler at man har det.. og at denne følger deg opp samtidig- og etterpå.

Riktig. Jeg skal høre med behandleren min om hvordan han tenker. Hvor langt er du kommet i prosessen nå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (19 minutter siden):

Nei, jeg har ikke annen behandler. Men de anbefaler at man har det.. og at denne følger deg opp samtidig- og etterpå.

Kan man bruke benzo underveis?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Riktig. Jeg skal høre med behandleren min om hvordan han tenker. Hvor langt er du kommet i prosessen nå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg går til vedlikehold..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...