Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Behandler er tilstede hele tiden. Sykepleier er der til injeksjonen har fått effekt, og i mine behandlinger går hun da.  Hos andre tror jeg sykepleier kan sitte litt, tror du kan gi beskjed om hva du foretrekker:)

Er den en fast behandler? Enten psykiater, psykolog eller lege?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er den en fast behandler? Enten psykiater, psykolog eller lege?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Og hva skjer på legeundersøkelse? Blodtrykk og vekt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hva skjer på legeundersøkelse? Blodtrykk og vekt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja du får en fast behandler (psykolog). 

Lege-konsultasjonen  er en samtale med klinikkens lege  der man går gjennom  syldomshistorikk og medikamenter for å se om ketaminbehandling vill kunne hjelpe deg. Deretter informerer legen grundig om hva ketamin er, og hvordan behandlingen virker..

Så tar han blodtrykk, og eventuelt veier deg for å tilpasse ketamindosen din vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Ja du får en fast behandler (psykolog). 

Lege-konsultasjonen  er en samtale med klinikkens lege  der man går gjennom  syldomshistorikk og medikamenter for å se om ketaminbehandling vill kunne hjelpe deg. Deretter informerer legen grundig om hva ketamin er, og hvordan behandlingen virker..

Så tar han blodtrykk, og eventuelt veier deg for å tilpasse ketamindosen din vekt:)

Flott. Den obligatoriske psykologtimen tar man ŕett før første ketamin-behandling? Hvordan opplevde du å ha en person i rommet underveis? Har du opplevd skremmende eller triste ting underveis i behandlingen (under ketamin-behandlingen).

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flott. Den obligatoriske psykologtimen tar man ŕett før første ketamin-behandling? Hvordan opplevde du å ha en person i rommet underveis? Har du opplevd skremmende eller triste ting underveis i behandlingen (under ketamin-behandlingen).

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg vet ikke om du kan få ketamin i forbindelse med den obligatoriske samtalen med psykolog, for meg var i alle fall første behandling 4 dager etterpå.. Du må nesten ringe dem om dette:)

 

Jeg har opplevd det som veldig trygt og fint å ha behandleren i rommet under behandlingen. Var nervøs i begynnelsen, og det hjalp meg mye med å slappe av. Fint å vite det sitter noen der og "passer på deg" , og hyggelig å våkne opp til dette også.

Jeg har opplevd triste ting, blant annet som å møte min mor som er gått bort, og jeg har også vært trist og grått uten å egentlig vite hvorfor. Men disse opplevelsene har hatt stor effekt, og løst opp en hel masse inni meg.  Dette har bidratt til en betydelig økt livskvalitet, fordi jeg føler større aksept og ro, hvilket har medført at jeg er betydelig mindre sammenknytt og stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om du kan få ketamin i forbindelse med den obligatoriske samtalen med psykolog, for meg var i alle fall første behandling 4 dager etterpå.. Du må nesten ringe dem om dette:)

 

Jeg har opplevd det som veldig trygt og fint å ha behandleren i rommet under behandlingen. Var nervøs i begynnelsen, og det hjalp meg mye med å slappe av. Fint å vite det sitter noen der og "passer på deg" , og hyggelig å våkne opp til dette også.

Jeg har opplevd triste ting, blant annet som å møte min mor som er gått bort, og jeg har også vært trist og grått uten å egentlig vite hvorfor. Men disse opplevelsene har hatt stor effekt, og løst opp en hel masse inni meg.  Dette har bidratt til en betydelig økt livskvalitet, fordi jeg føler større aksept og ro, hvilket har medført at jeg er betydelig mindre sammenknytt og stresset.

Du har ikke opplevd stress eller skam ved å gråte sammen med noen du nesten ikke kjenner? Jeg gråter nesten aldri pga antidepressiva/stemningsstabiliserende.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ikke opplevd stress eller skam ved å gråte sammen med noen du nesten ikke kjenner? Jeg gråter nesten aldri pga antidepressiva/stemningsstabiliserende.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Og valgte du samtaleterapi med psykolog eller psykiater?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har ikke opplevd stress eller skam ved å gråte sammen med noen du nesten ikke kjenner? Jeg gråter nesten aldri pga antidepressiva/stemningsstabiliserende.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg har også problemer med å gråte, men opplever at ketaminen løsner på dette.. føler overhodet ikke stress eller skam rundt det, kjennes helt naturlig de gangene det har skjedd..  det er nok på grunn av ketaminen det også..

Har også vært heldig med en dyktig  behandler som skaper en veldig trygg og fin atmosfære å uttrykke følelser i, og som er lett å prate med.  Har inntrykk av at det gjelder for alle som jobber ved axonklinikken- at det er viktig for dem at alle blir møtt med respekt og verdighet og har en fin opplevelse:)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (10 minutter siden):

Jeg har også problemer med å gråte, men opplever at ketaminen løsner på dette.. føler overhodet ikke stress eller skam rundt det, kjennes helt naturlig de gangene det har skjedd..  det er nok på grunn av ketaminen det også..

Har også vært heldig med en dyktig  behandler som skaper en veldig trygg og fin atmosfære å uttrykke følelser i, og som er lett å prate med.  Har inntrykk av at det gjelder for alle som jobber ved axonklinikken- at det er viktig for dem at alle blir møtt med respekt og verdighet og har en fin opplevelse:)

Det er veldig fint å høre at du opplever trygghet i behandlingen. Hender det at du bare ligger å vente på at timen skal ta slutt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig fint å høre at du opplever trygghet i behandlingen. Hender det at du bare ligger å vente på at timen skal ta slutt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei absolutt ikke.. vil ikke det skal være over 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (19 minutter siden):

Nei absolutt ikke.. vil ikke det skal være over 😃

Så bra! Jeg er nemlig ganske engstelig for det 😅

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (20 timer siden):

Jeg har også problemer med å gråte, men opplever at ketaminen løsner på dette.. føler overhodet ikke stress eller skam rundt det, kjennes helt naturlig de gangene det har skjedd..  det er nok på grunn av ketaminen det også..

Har også vært heldig med en dyktig  behandler som skaper en veldig trygg og fin atmosfære å uttrykke følelser i, og som er lett å prate med.  Har inntrykk av at det gjelder for alle som jobber ved axonklinikken- at det er viktig for dem at alle blir møtt med respekt og verdighet og har en fin opplevelse:)

Da har jeg bestilt behandling🫶i hvilken form er du etter at du har hatt behandling? Kvalme? Svimmelhet? Må du bruke resten av dagen til å hente deg inn igjen eller slappe av?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har jeg bestilt behandling🫶i hvilken form er du etter at du har hatt behandling? Kvalme? Svimmelhet? Må du bruke resten av dagen til å hente deg inn igjen eller slappe av?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Så flott! Jeg er sikker på du kommer til å få en fin opplevelse og masse positive effekter- et nytt liv:)

Det varierer litt hva jeg gjør etterpå.. jeg er i god form og det er en veldig fin tid. Det fineste et å slappe av å nyte følelsene, mange skriver og noterer. Det har ikke jeg gjort, og angrer kanskje litt på at jeg ikke har slappet nok av og nytt tiden fullt ut i så måte..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 minutt siden):

Så flott! Jeg er sikker på du kommer til å få en fin opplevelse og masse positive effekter- et nytt liv:)

Det varierer litt hva jeg gjør etterpå.. jeg er i god form og det er en veldig fin tid. Det fineste et å slappe av å nyte følelsene, mange skriver og noterer. Det har ikke jeg gjort, og angrer kanskje litt på at jeg ikke har slappet nok av og nytt tiden fullt ut i så måte..

 

Jeg kan nesten ikke se for meg hvordan det er å nyte følelsene. Det er mange år siden sist! Jeg er spent!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kan nesten ikke se for meg hvordan det er å nyte følelsene. Det er mange år siden sist! Jeg er spent!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Haha, jeg skjønner nøyaktig hva du mener:) det er bare å glede seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (32 minutter siden):

Haha, jeg skjønner nøyaktig hva du mener:) det er bare å glede seg:)

Det gir håp🙌

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (På 1.3.2024 den 20.50):

Haha, jeg skjønner nøyaktig hva du mener:) det er bare å glede seg:)

Hvor mange behandlinger har du igjen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 21.23):

Det gir håp🙌

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg er sikker på det blir fantastisk:) oppdater gjerne.. er også spent på dine vegne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange behandlinger har du igjen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg er på vedlikehold..  dvs jeg får booster injeksjon ved behov for ikke å få tilbakefall mens jeg rydder opp i livet mitt..  (mange trenger ikke dette, andre gjør dette ved feks 3, 6 md eller ved behov)

Skal ha en denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (10 minutter siden):

Jeg er på vedlikehold..  dvs jeg får booster injeksjon ved behov for ikke å få tilbakefall mens jeg rydder opp i livet mitt..  (mange trenger ikke dette, andre gjør dette ved feks 3, 6 md eller ved behov)

Skal ha en denne uken:)

Jeg kan oppdatere etterhvert. Oppstart neste mnd. Jeg lurer på en ting; på bilder viser det at pasienten holder behandler i hånden. Hvorfor? Er det skremmende det man kan oppleve?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...