Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
frk.Luna skrev (På 25.2.2024 den 18.22):

Ja det skjønner jeg veldig godt, det var jeg også veldig usikker på...

Du kan jo ta avgjørelsen etter den første timen med psykologen, som er obligatorisk- og føle på hva du kjenner da.. kanskje vil du ha noen timer, kanskje føler du ikke trenger det i det hele tatt:)

Du kan også endre på dette underveis:)

Har du hatt noen bivirkninger av behandlingen? Kvalme eller svimmelhet feks.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du hatt noen bivirkninger av behandlingen? Kvalme eller svimmelhet feks.

Anonymkode: 3a26a...2b6

Når man "våkner" bør en ikke reise seg med en gang, man kan være litt svimmel da og miste balanse. Sitter derfor altid i ro litt, det går fort over. Føler meg ikke svimmel før jeg reiser meg, ingenting "går rundt" eller noe når en sitter, ikke noe ubehag.

Har vært kvalm en gang, tror det ble slik fordi jeg drakk et glass vann rett etter, noe en bør være forsiktig med.. (kastet ikke opp eller noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (53 minutter siden):

Når man "våkner" bør en ikke reise seg med en gang, man kan være litt svimmel da og miste balanse. Sitter derfor altid i ro litt, det går fort over. Føler meg ikke svimmel før jeg reiser meg, ingenting "går rundt" eller noe når en sitter, ikke noe ubehag.

Har vært kvalm en gang, tror det ble slik fordi jeg drakk et glass vann rett etter, noe en bør være forsiktig med.. (kastet ikke opp eller noe)

Takk! Så det har fint for deg å komme deg hjem/dit du skal etter behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Når man "våkner" bør en ikke reise seg med en gang, man kan være litt svimmel da og miste balanse. Sitter derfor altid i ro litt, det går fort over. Føler meg ikke svimmel før jeg reiser meg, ingenting "går rundt" eller noe når en sitter, ikke noe ubehag.

Har vært kvalm en gang, tror det ble slik fordi jeg drakk et glass vann rett etter, noe en bør være forsiktig med.. (kastet ikke opp eller noe)

Husker du alt du "så" under infusjonen etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Husker du alt du "så" under infusjonen etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Og hva gikk den innledende samtalen ut på? 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk! Så det har fint for deg å komme deg hjem/dit du skal etter behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg har for det meste blitt hentet med bil, bor et stykke unna. Men det går fint med trikk/tog når en er blit vant med effektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Husker du alt du "så" under infusjonen etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei, husker ikke alt.. men kan komme på ting også i etterkant. Opplever det som om man husker det viktigste, og at det jobbes i det ubevisste med resten.

Etter min erfaring, skjer det mye etter ketaminbehandlingen som jeg faktisk ikke registrerer bevisst før jeg plutselig opplever positive effekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (2 minutter siden):

Nei, husker ikke alt.. men kan komme på ting også i etterkant. Opplever det som om man husker det viktigste, og at det jobbes i det ubevisste med resten.

Etter min erfaring, skjer det mye etter ketaminbehandlingen som jeg faktisk ikke registrerer bevisst før jeg plutselig opplever positive effekter...

Takk. Ble du overrasket over hendelsene/situasjonen du opplevde under behandling? Eller var det ting du opplevde som problematiske i hverdagen du "så"?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk. Ble du overrasket over hendelsene/situasjonen du opplevde under behandling? Eller var det ting du opplevde som problematiske i hverdagen du "så"?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg har ikke følt meg overrasket over noe, alt som kommer under behandlingen har føltes naturlig  uansett hvor rart det var.

Jeg "ser" for det meste abstrakte ting, tannhjul, byggeklosser, tetris, urverk, og natur/univers og min "reise".gjennom ulike deler av dette. De gangene jeg har sett personer, føles det som en form for "closure" til hendelser/fortid jeg ikke har klart å forholde meg til eller bearbeide tidligere. Jeg innser ting som de virkelig var, og føler større ro etterpå.  Jeg har ikke forstått før nå som jeg har endret meg, hvor utrolig stresset og sammenknytt jeg faktisk har vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (51 minutter siden):

Jeg har ikke følt meg overrasket over noe, alt som kommer under behandlingen har føltes naturlig  uansett hvor rart det var.

Jeg "ser" for det meste abstrakte ting, tannhjul, byggeklosser, tetris, urverk, og natur/univers og min "reise".gjennom ulike deler av dette. De gangene jeg har sett personer, føles det som en form for "closure" til hendelser/fortid jeg ikke har klart å forholde meg til eller bearbeide tidligere. Jeg innser ting som de virkelig var, og føler større ro etterpå.  Jeg har ikke forstått før nå som jeg har endret meg, hvor utrolig stresset og sammenknytt jeg faktisk har vært..

Det er veldig interessant! Jeg er også stresset og sammenknytt!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er veldig interessant! Jeg er også stresset og sammenknytt!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Da tror jeg du har mye å se frem til😊

Et av de resultatene jeg setter mest pris på er den roen jeg nå er istand til å kjenne på:) Har aldri opplevd denne følelsen før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (3 minutter siden):

Da tror jeg du har mye å se frem til😊

Et av de resultatene jeg setter mest pris på er den roen jeg nå er istand til å kjenne på:) Har aldri opplevd denne følelsen før..

Det vil jeg veldig gjerne oppleve jeg også. Etter den innledende samtalen kan man ta obligatorisk psykologtime på telefon? Eller legges det opp til den timen også rett før infusjon?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det vil jeg veldig gjerne oppleve jeg også. Etter den innledende samtalen kan man ta obligatorisk psykologtime på telefon? Eller legges det opp til den timen også rett før infusjon?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg tror ikke du kan ikke ta den obligatoriske psykologtimen rett før ketamin injeksjonen, men jeg kan ta feil.  Tror disse samtalene skal være litt i forkant så dere sammen kan ta en avgjørelse om behandling:)

For meg var den obligatoriske timen med psykologen 4 dager før oppstart av selve behandling  men jeg vet de er fleksible og strekker seg langt for å tilpasse timeavtaler kundene, så du bør nesten ringe axonklinikken og høre om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frk.Luna skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke du kan ikke ta den obligatoriske psykologtimen rett før ketamin injeksjonen, men jeg kan ta feil.  Tror disse samtalene skal være litt i forkant så dere sammen kan ta en avgjørelse om behandling:)

For meg var den obligatoriske timen med psykologen 4 dager før oppstart av selve behandling  men jeg vet de er fleksible og strekker seg langt for å tilpasse timeavtaler kundene, så du bør nesten ringe axonklinikken og høre om dette..

Det skal jeg gjøre☺️jeg er tilreisende og vil være borte færrest mulig dager. 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det skal jeg gjøre☺️jeg er tilreisende og vil være borte færrest mulig dager. 

Anonymkode: 3a26a...2b6

Det skjønner jeg godt! De legger sikkert opp et bra opplegg over kort tid som passer deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (17 timer siden):

Det skjønner jeg godt! De legger sikkert opp et bra opplegg over kort tid som passer deg:)

Er du også tilreisende? Hvilke opplegg hadde du med tanke på de 4 første behandlingene? Man, onsdag, fre? Eller 2 behandlinger per uke?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (17 timer siden):

Det skjønner jeg godt! De legger sikkert opp et bra opplegg over kort tid som passer deg:)

Er du også tilreisende? Hvilke opplegg hadde du med tanke på de 4 første behandlingene? Man, onsdag, fre? Eller 2 behandlinger per uke?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du også tilreisende? Hvilke opplegg hadde du med tanke på de 4 første behandlingene? Man, onsdag, fre? Eller 2 behandlinger per uke?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Nei jeg bor i Oslo. Jeg hadde 2 første uken tror jeg,  deretter 1 rett før neste helg og 1 rett etter. Jeg hadde det veldig travelt med å komme igang, så måtte ta det som var ledig.. Du får helt sikkert større valgfrihet når du kan planlegge litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (2 timer siden):

Nei jeg bor i Oslo. Jeg hadde 2 første uken tror jeg,  deretter 1 rett før neste helg og 1 rett etter. Jeg hadde det veldig travelt med å komme igang, så måtte ta det som var ledig.. Du får helt sikkert større valgfrihet når du kan planlegge litt:)

Ja, jeg regner med å få et godt forslag til plan. Hvem er tilstede i rommet under selve behandlingen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg regner med å få et godt forslag til plan. Hvem er tilstede i rommet under selve behandlingen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Behandler er tilstede hele tiden. Sykepleier er der til injeksjonen har fått effekt, og i mine behandlinger går hun da.  Hos andre tror jeg sykepleier kan sitte litt, tror du kan gi beskjed om hva du foretrekker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...