Gå til innhold

Hva er egentlig ketamin-behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frk.Luna
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan oppdatere etterhvert. Oppstart neste mnd. Jeg lurer på en ting; på bilder viser det at pasienten holder behandler i hånden. Hvorfor? Er det skremmende det man kan oppleve?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg kan bli litt nervøs  og forventningsfull  etter injeksjonen settes. Da får man man spørmål om man vil holde i hånden, og d kjennes trygt og godt når du går inn i det.. for du forsvinner jo på en måte inn i noe ukjent. Man kan også si nei om man ikke vil det.

Jeg husker at før jeg startet behandlingen og fikk dette forklart, syntes jeg det hørtes litt sært og merkelig ut.. men nå er det helt naturlig og det føles som en del av et rituale.

Jeg tror "omsorgsdelen", i form av at de som jobber der viser empati- gjør at en slapper mere av:)

De fleste opplever "reisen" som behagelig, og føler seg veldig bra etterpå. Det går jo an å oppleve vanskelige ting også, men poenget med ketamin er at det virker dissosiativt- slik at eventuelle vonde ting kan bli løst opp i mens du føler større avstand til det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
frk.Luna skrev (2 minutter siden):

Jeg kan bli litt nervøs  og forventningsfull  etter injeksjonen settes. Da får man man spørmål om man vil holde i hånden, og d kjennes trygt og godt når du går inn i det.. for du forsvinner jo på en måte inn i noe ukjent. Man kan også si nei om man ikke vil det.

Jeg husker at før jeg startet behandlingen og fikk dette forklart, syntes jeg det hørtes litt sært og merkelig ut.. men nå er det helt naturlig og det føles som en del av et rituale.

Jeg tror "omsorgsdelen", i form av at de som jobber der viser empati- gjør at en slapper mere av:)

De fleste opplever "reisen" som behagelig, og føler seg veldig bra etterpå. Det går jo an å oppleve vanskelige ting også, men poenget med ketamin er at det virker dissosiativt- slik at eventuelle vonde ting kan bli løst opp i mens du føler større avstand til det.

 

Takk for svar. Jeg kan ikke se for meg at det er naturlig å holde en ukjent i hånden. Jeg er litt privat av meg. Snakker jeg med behandler etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg kan ikke se for meg at det er naturlig å holde en ukjent i hånden. Jeg er litt privat av meg. Snakker jeg med behandler etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Det kunne absolutt ikke jeg se for meg heller- jeg er veldig resevert. Jeg stusser litt over at jeg har forandret meg så mye rundt dette- jeg tenker det må være en del av ketamin effekten.. at det er flere ting i verden jeg nå kan oppleve som positivt.

Når du "våkner" opp etter ca 50 minutter småprater du med behandler om det du vil,  feks om det er noe interessant du har opplevd under din "reise".

Du kan selvsagt også bare ligge i stillhet med egne tanker om du foretrekker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (6 minutter siden):

Det kunne absolutt ikke jeg se for meg heller- jeg er veldig resevert. Jeg stusser litt over at jeg har forandret meg så mye rundt dette- jeg tenker det må være en del av ketamin effekten.. at det er flere ting i verden jeg nå kan oppleve som positivt.

Når du "våkner" opp etter ca 50 minutter småprater du med behandler om det du vil,  feks om det er noe interessant du har opplevd under din "reise".

Du kan selvsagt også bare ligge i stillhet med egne tanker om du foretrekker det:)

Fantastisk at jeg har deg til å spørre om erfaringer. Takk!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (6 minutter siden):

Det kunne absolutt ikke jeg se for meg heller- jeg er veldig resevert. Jeg stusser litt over at jeg har forandret meg så mye rundt dette- jeg tenker det må være en del av ketamin effekten.. at det er flere ting i verden jeg nå kan oppleve som positivt.

Når du "våkner" opp etter ca 50 minutter småprater du med behandler om det du vil,  feks om det er noe interessant du har opplevd under din "reise".

Du kan selvsagt også bare ligge i stillhet med egne tanker om du foretrekker det:)

Fantastisk at jeg har deg til å spørre om erfaringer. Takk!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fantastisk at jeg har deg til å spørre om erfaringer. Takk!

Anonymkode: 3a26a...2b6

Så utrolig hyggelig du finner nytte i det 😊 Jeg synes det er kjempefint å kunne være til hjelp rundt dette ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frk.Luna skrev (15 minutter siden):

Så utrolig hyggelig du finner nytte i det 😊 Jeg synes det er kjempefint å kunne være til hjelp rundt dette ☺️

Blir du litt sliten etter behandlingene? Slik at du vil hvile/sove etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (31 minutter siden):

Så utrolig hyggelig du finner nytte i det 😊 Jeg synes det er kjempefint å kunne være til hjelp rundt dette ☺️

Så flott! Kjennes det trygt ut å være alene etter behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Blir du litt sliten etter behandlingene? Slik at du vil hvile/sove etterpå?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Jeg blir ikke sliten, føler både ro og energi og vil bare nyte mest mulig av tiden etterpå. Det kan være å være med familien,  eller å ligge i senga og bare tenke..

Vet mange skriver ned tankene sine i denne tiden også.. man er jo ofte veldig positiv og ser ting fra et helt annet perspektiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så flott! Kjennes det trygt ut å være alene etter behandling?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja, du blir å ha en veldig trygg, god og rolig følelse i deg, der alt bare kjennes helt rett:) sånn alt kommer til å gå bra følelse😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (3 minutter siden):

Ja, du blir å ha en veldig trygg, god og rolig følelse i deg, der alt bare kjennes helt rett:) sånn alt kommer til å gå bra følelse😊

Det høres jo veldig fint ut☺️

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det høres jo veldig fint ut☺️

Anonymkode: 3a26a...2b6

Ja det er en helt utrolig følelse som du må nyte fullt ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (På 25.2.2024 den 18.22):

Ja det skjønner jeg veldig godt, det var jeg også veldig usikker på...

Du kan jo ta avgjørelsen etter den første timen med psykologen, som er obligatorisk- og føle på hva du kjenner da.. kanskje vil du ha noen timer, kanskje føler du ikke trenger det i det hele tatt:)

Du kan også endre på dette underveis:)

Hva slags jobb har du til daglig? Eller er du ufør? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk.Luna
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva slags jobb har du til daglig? Eller er du ufør? 

Anonymkode: b585d...4a3

Jeg jobbet innen HR, privat sektor da jeg ble sykemeldt, nå er jeg i gang med å ta opp en master.

(Men har vært deprimert lenge selv om jeg tilsynelatende har fungert før)

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (2 minutter siden):

Jeg jobbet innen HR, privat sektor da jeg ble sykemeldt, nå er jeg i gang med å ta opp en master.

Hadde du vært frisk nok til å gå tilbake på jobb nå underveis i behandlingen?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Luna
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hadde du vært frisk nok til å gå tilbake på jobb nå underveis i behandlingen?

 

Jeg er litt nervøs for å oppgi identifiserende opplysninger her🙄 men dersom jobben ikke medførte at en ble syk, så ..

Endret av frk.Luna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (37 minutter siden):

Jeg er litt nervøs for å oppgi identifiserende opplysninger her🙄 men dersom jobben ikke medførte at en ble syk, så ..

Leit å høre. Veldig fint at du skal studere 😃

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (1 time siden):

Jeg jobbet innen HR, privat sektor da jeg ble sykemeldt, nå er jeg i gang med å ta opp en master.

(Men har vært deprimert lenge selv om jeg tilsynelatende har fungert før)

Er du 100% student nå eller fortsatt sykemeldt? 

Anonymkode: b585d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frk.Luna skrev (På 4.3.2024 den 14.36):

Jeg er litt nervøs for å oppgi identifiserende opplysninger her🙄 men dersom jobben ikke medførte at en ble syk, så ..

Ang. Ketamin-behandlingen. Er det slik at man føler seg" låst" underveis? At kroppen og ordene føles som sirup? Klarer man å prate normalt?

Anonymkode: 3a26a...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...